וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ייבוא רכב לישראל בתקינה קנדית

8.7.2015 / 14:49

משרד התחבורה אישר ליבואנים בישראל לייבא ארצה כלי רכב מקנדה. האם שער דולר נמוך יותר יפתח הזדמנויות להוזלה בענף?

ניסאן מקסימה 2016. אתר יצרן
ניסאן מקסימה/אתר יצרן

שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ חתם על שורה של תקנות המאפשרות ליבואני הרכב בישראל לייבא ארצה מכוניות המיוצרות על פי התקינה הקנדית. המשמעות היא, שבהשוואה למכוניות המיובאות מארה"ב על פי שער דולר יציג של 3.7 דולרים, יוכלו היבואנים למכור ללקוחותיהם מכוניות דומות או אחרות על פי שווי המטבע הקנדי, שערכו 2.9 דולרים. בנוסף לכך, מאחר והמכוניות הקנדיות עומדות בתקנים האירופיים, יבואני הרכב לא יידרשו להחליף את פנסי המכוניות לפני עלייתן לכביש.

במשרד התחבורה מוסרים, כי "בשנים האחרונות, החליט השר כץ על שורה של צעדים שנועדו להגביר את התחרות בענף הרכב, כמו למשל, אישור ליבוא רכב בתקינה אמריקאית מכל מדינות העולם. במסגרת הסכם ההבנות שנחתם בין משרד התחבורה למנהל הבטיחות האמריקאי באפריל השנה, החל משרד התחבורה לפעול לצמצום חסמים, בייבוא רכב מארצות הברית לישראל".

התקנה מכשירה לייבא כלי רכב פרטיים מכל סוג בהיקף מסחרי, אבל גם אופנועים המופצים מקנדה. עד כה כאמור, ניתן היה לייבא לארץ מכוניות רק מאירופה או מארה"ב. ישראל כץ: "ייבוא דגמי רכב המיוצרים על פי התקינה הקנדית, יאפשר ליבואנים הישירים והמקבילים להציע לצרכן הישראלי מגוון רחב יותר של דגמי רכב, ובמחירים זולים יותר בעקבות שער המטבע הנמוך של הדולר הקנדי".

האם מדובר בהוזלה שתגביר את התחרותיות? במסמך ממשלתי שפורסם ב-2013 באחת מועדות הכלכלה בסנאט הקנדי, בו נדונו פערי המחירים בין ארה"ב לקנדה, פורסם כי רק בחלק מהמקרים מחירי הרכב בקנדה היו זולים יותר; כך למשל, נמצא כי מחיר טויוטה קורולה בקנדה עמד על 15,540 דולרים, בעוד בארה"ב נמכרה ב-16,130 דולרים. בשוק היוקרה, נמצא כי לקסוס RX350 נמכר בקנדה ב-45 אלף דולרים, בעוד בארה"ב המחיר דווקא היה נמוך יותר, 40 אלף דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully