וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה של סיאט: כבר לא מותג רק לצעירים

23.7.2015 / 7:51

בסיאט מסמנים את התא המשפחתי כיעד אסטרטגי בעל חשיבות מרכזית, ושמחים להיפטר מתיוג ספורטיבי מפולפל. "אנחנו כבר לא אלפא רומיאו הספרדית"

אתר יצרן

סיאט לא רוצה שתקראו לה יותר "אלפא רומיאו הספרדית", כך מספר לאחרונה מנכ"ל המותג באירופה, יורגן סטקמן בראיון שהעניק לאתר הכלכלי 'בלומברג'. "אני שמח שאנחנו כבר לא כלואים באמרות הללו. עקפנו את אלפא רומיאו בשיעור ניכר בהיקף המסירות וברלוונטיות שלנו בשווקים, וזה יעד עיקרי שלנו לעתיד", מוסיף סטקמן.

סיאט בבעלות פולקסווגן למעלה משני עשורים, והיא אוכלסה בין 2002-2007 תחת אחזקותיה של קבוצת אודי עם הסלוגן הנעורי: "auto emocion", מונח שחובר על ידי פרדיננד פייך, יו"ר פורשה, מתוך אינטרס לשקף את מהות החברה ולמצב אותה מול אלפא רומיאו האיטלקית. ואולם, בשנים האחרונות, סיאט החלה לבצע מפנה חד בתדמיתה, לעמעם את החריף בישבן ולאמץ את המשפחה הצעירה שזקוקה גם לתא מטען שימושי.

"ב-2009 החלטנו לשנות את הלאון ולהרחיק אותה מצעירים חמומי מזג", אומר סטקמן. "היום הלאון היא המכונית הנמכרת ביותר שלנו - יותר מאיביזה, וזה מראה לאן אנחנו שואפים להגיע בעתיד. בשנה הבאה יהיה לנו את רכב הפנאי הראשון של סיאט, ולאחריו יגיע קרוסאובר קומפקטי עירוני וגם SUV גדול".

סטקמן מוסיף שהקפיצה למשפחות בזכות דגמים כמו לאון סטיישן, הניבה עבור פולקסווגן רווחים חשובים, בפעם הראשונה מזה 7 שנים בהם נרשמו הפסדים כלכליים מסוכנים. "אפשר לומר שזו הייתה החלטה קסומה", מציין. הדבר השני שסייע לסיאט להתגבר על קשיים וליקויים הוא העתקת ייצור רכב הפנאי היוקרתי אודי Q3 למפעל המרכזי של סיאט במרטורל. "כאן פשוט מדובר בעלייה באיכות הייצור שמגיעה בילט-אין עם הצוותים של אודי. איכות בונה מותג, ואנחנו מקבלים הרבה השראה מחטיבות הנוסעים של הקונצרן".

השוני בין סיאט ליתר המותגים יישאר נדבך מתעודת הזהות של הספרדים, אולם סטקמן מדגיש כי הבידול העיצובי הוא חלק בלתי נפרד מהחבילה הזו שקוראים לה סיאט. "אנחנו חייבים להיות מוגזמים וויזואלית, משום שיש לנו השקפה קצת שונה על הסביבה. הקומבינציה הזו של חדשנות, עיצוב, ספורטיביות מדודה וטכנולוגיה הם ייחודיים לתעשייה. אם נמשיך בדרך הזו, אין לי ספק שנקצור הצלחה אדירה בשנים הקרובות".

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully