וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המובילים לשר התחבורה: " להוזיל את הטסט למשאיות ואוטובוסים"

27.7.2015 / 10:20

מועצת המובילים מבקשת להרחיב את צו הפיקוח על כל סוגי הרכב שיכלול גם משאיות ואוטובסים כדי למנוע הגשת תלמידים לטסט ללא הכשרה מספקת

חניון משאיות. יצרן, ניר בן טובים
חניון משאיות/ניר בן טובים, יצרן

מועצת המובילים, בראשות היו"ר גבי בן הרוש, הגישה בקשה לשר התחבורה ישראל כץ, להוזיל את מחירי הטסטים למשאיות ואטובוסים. זאת, מתוך חשש שמורי הנהיגה מגישים תלמידים למבחנים מעשיים כשאינם בשלים דיו. המועצה טוענת שיש להרחיב את צו הפיקוח על כל סוגי הרכב - ולא רק על רכב פרטי, בתואנה כי בהיעדר פיקוח יווצר מצב בו למורים יהיה אינטרס כלכלי מובהק להגישם לטסט, שכן ההכנסה ממבחן נהיגה שקולה לארבעה שעורי נהיגה.

על פי נתונים של מועצת המובילים, מחיר העמדת משאית משא לטסט עומד כיום על 800 שקלים, ומחיר העמדת אוטובוס לטסט גובה כ-1,000 שקלים מהתלמיד. לשם השוואה, רכב פרטי במסגרת מבחן נהיגה מעשי גובה מהתלמידים 265 שקלים ובשנה הבאה, בהתאם לרפורמה של משרד התחבורה יוזל המחיר ל-229 שקלים.

גבי בן – הרוש, יו"ר מועצת המובילים, מציין במכתב: "במציאות זו בהחלט קיים חשש סביר ואף אינטרס כלכלי למורה הנהיגה להגיש תלמידים למבחן לרכב משא ולאוטובוס גם אם הם אינם כשירים, שכן ההכנסה מכל מבחן נהיגה שקולה להכנסה מארבעה שיעורי נהיגה. אנו במשק ההובלה וההסעה בישראל גובים סך של כ- 160-180 שקלים לשעת עבודה, ברכב שעלותו כמיליון ש"ח, לא יעלה על הדעת שמורה נהיגה יגבה סך של כ – 800-1000 שקל לשעת עבודה (משך הבחינה כחמישים דקות). לאור האמור, מועצת המובילים והמסיעים בישראל פונה אליך בבקשה לתקן את האפליה ולהרחיב את הצו כך שיחול על כל סוגי כלי הרכב. פעולה זו הכרחית וחשובה במיוחד גם עקב המחסור העצום בנהגי רכב משא כבד ונהגי אוטובוסים."

עוד מוסיפים במועצה, כי יש לנקוט באופן דומה לצו שיושם ב-1977 תחת פיקוחו של שר התחבורה דאז גד יעקבי, לפיו חל פיקוח על סוגי הרכב.

  • עוד באותו נושא:
  • משאיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully