וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקרב על עקבים: פיאט 500X יזכה לגרסת אבארט

12.8.2015 / 9:39

פיאט 500X יקבל טיפול מסור מסדנת אבארט שתהפוך אותו לרכב פנאי ספורטיבי מחוזק עם מנוע 1.75 ל' טורבו. הבכורה אולי בשנה הבאה

פיאט 500X. אתר יצרן
פיאט 500X. אבארט בעניינים/אתר יצרן

לפיאט היו תוכניות התרחבות צנועות למותג אבארט כשהוזנק מחדש ב-2008. ה-500 הייתה חוד החנית ונשארה כך גם כשפונטו אבארט הצטרפה לחגיגה ולבטח לאחר גניזתה בשנה הקודמת. אולם כעת, בעקבות החיים החדשים שהפיח קונצרן קרייזלר באלפא רומיאו, והפניית חלק מהמשאבים מאמריקה לכיוון איטליה, עומד מותג אבארט בפתחו של שינוי מעניין וה-500X, יהפוך להוות בורג מרכזי במיזמים העתידיים.

ה-500X אבארט (מבוסס על פלטפורמה של ג'יפ רנגייד כאמור), יזכה לחבילת עקרבים הולמת; לא מדובר כאן בתוספות קוסמטיות ומנוע סמלי, אלא בחטיבת כוח המשרתת את אלפא רומיאו ג'ולייטה וכן את אלפא רומיאו 4C. ההספק המרבי של ה-500X אבארט יעמוד על כ-200 כ"ס עם תיבה ידנית 6 מהירויות או אוטומטית 9 הילוכים בחיבור להנעה כפולה.

בראיון מיוחד שהעניק אלפרדו אלטוויה, ראש מחלקת הפרוייקטים בקרייזלר-פיאט למגזין 'אוטו-אקספרס' הבריטי, הוא מאמת כי ה-500X הוא מועמד ודאי להכנס לסדנה, אך מותח ביקורת על הפונטו אבארת' ומסמן אותה כטעות אסטרטגית שפגעה במותג. "אני חושב שהלכנו רחוק מידי עם הפונטו אבארט, ועכשיו הלקוחות שלנו לא רוצים חיקוי, אלא משהו ממוקד. אם ה-500X תולבש במלתחת אבארט - הם יקבלו רכב ספורטיבי טהור".

ה-500X לדבריו, תוכל להתחרות לא רק כרכב ספורטיבי בפני עצמו, אלא לקרוא תיגר על דגמים מובילים בתת קטגוריה בה שוכנת מיני קאנטרימן S או ניסאן ג'וק ניסמו בין היתר. דגמים אלו אינם נמכרים בכמויות גדולות ולכן מבחינת פיאט זוהי קרקע פורייה בה היא יכולה להשיג דריסת רגל.

נוכח הצמיחה של שוק הקרוסאוברים, יש היגיון כלכלי בהשקעה בפיתוח גרסה ספורטיבית של ה-500X. שוק רכבי הפנאי הקומפקטיים רותח, ובאירופה מעריכים שהיקף המכירות יגיע ל-1.3 מיליון יחידות בשנה עד שנת 2020. עד אז, יגיעו לכבישים גם גרסאות קרביות של ניסאן קשקאי ואפילו של רנו קאדג'ר (רנוספורט RS).

אלטווילה מתייחס גם לעתיד הנראה באופק, ומציין כי ה-500 אבארט הבאה (בעוד כשנה) חייבת להתעלות על זו הנוכחית, כשלצידה תעמוד גם פיאט 124 ספיידר בגרסת אבארט (הדגם הסדרתי הרגיל ייחשף כנראה בפרנקפורט או בז'נבה). "אנחנו חייבים להיות עקביים עם המטען הגנטי שאנחנו מכניסים באבארט, אחרת המכוניות האלה חסרות טעם. ה-500 הבאה תיקח צעד אחד קדימה".

עוד הרבה על אבארט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully