וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מחיר הבנזין ירד בחודש הבא ב-29 אגורות לליטר

הדי כהן

30.8.2015 / 14:32

הירידה קוזזה לאור עליית מס הבלו על הבנזין בכ-4 אגורות ■ הסיבה לירידת מחירי הבנזין נובעת מירידת מחירי הנפט בחודש האחרון

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

חיר הבנזין ירד בחודש הבא ב-29 אגורות לליטר. מחיר הבנזין עומד היום על 6.38 שקלים לליטר וירד ב-4.55% ל-6.09 שקלים. ירידה זו מצטרפת לירידה של 27 אגורות בחודש שעבר. הירידה קוזזה לאור עליית מס הבלו על הבנזין בכ-4 אגורות.

הסיבה לירידת מחירי הבנזין נובעת מירידת מחירי הנפט בחודש האחרון. בחודשיים האחרונים איבד הנפט כשליש מערכו וכבר הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009. בשבוע שעבר נסחר הנפט באזור ה-38 דולר לחבית. הירידה נובעת בעיקרה מהפקת שיא של נפט מצד קרטל אופ"ק. סעודיה לבדה הגדילה את תפוקת הנפט היומית שלה ב-430 אלף חביות לרמה של 7.37 מיליון חביות.

סיבות נוספות לירידת מחיר הנפט בחודש האחרון הן הציפיות להעלאת הריבית בארה"ב בחודש הבא, עלייה מפתיעה במלאי הנפט והשיחות על הסרת הסנקציות מאיראן. הסרת הסנקציות עלולה להגדיל בצורה משמעותית את היצע הנפט בתקופה שהביקוש אליו נמוך יחסית.

ואולם, לאחר שרשם צניחה של כ-20% מתחילת החודש, ביום חמישי זינק מחיר הנפט מסוג WTI בכ-10.3%, הזינוק היומי החד ביותר מאז מרץ 2009. הסיבה לכך, היא בקשתה של ונצואלה לכנס פגישת חירום של ארגון אופ"ק. על פי הדיווח, ונצואלה מבקשת לדון בירידות החדות במחיר הזהב השחור יחד עם רוסיה, שאינה חברה בארגון. ביום שישי זינק הנפט ב-6.3% אחוז נוספים, בין היתר לאור החדשות על ירידת התפוקה של ניגריה וצמיחה גבוהה של ארה"ב ברבעון השני של השנה. זו עשויה לבשר כי הביקוש לנפט בארה"ב יגדל.

לאחר נסיקה של 17% בתוך יומיים - העלייה הדו יומית השנייה החדה ביותר ב-25 שנה האחרונות, מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד היום על כ-50 דולר, ומחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על כ-45 דולר.

כידוע, התנודות במחיר הנפט לא משפיעות אחד לאחד על מחיר הבנזין בישראל, זאת לאור המס הכבד המוטל על מחירי הדלקים. רכיב המס מהווה למעלה מ-60% ממחיר הדלק וממתן את השפעת ירידת מחירי הנפט על המחיר הסופי של הדלקים. כפי שצוין, גם הירידה החודש קוזזה לאור החלטת רשות המיסים להעלות את מס בלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully