וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוסים: פערים גבוהים בתעריפי נסיעה בערים שונות בפריפריה

2.11.2015 / 7:12

ארגון "תחבורה היום ומחר" מצא פערים גדולים בתעריפי הנסיעה באוטובוסים בערים שונות בפריפריה בישראל. "מצפים להתערבות משרד התחבורה ורואים לנכון קביעת מחיר אחיד פר קילומטר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת יום התחבורה הציבורית שיערך ב-5 בנובמבר בסינמטק בתל אביב, בדק ארגון "תחבורה היום ומחר" את פערי המחירים בתעריפי הנסיעות באוטובוסים בין ערי הפריפריה למרכז. מתוך הממצאים, עולה כי העלויות אינן פרופורציונליות ביחס למרחקי הנסיעה בפועל, כלומר המפעילות גובות מחירים שונים עבור אותו מרחק נסיעה.

כך למשל, עולה כי נסיעה בקו 480 מתל אביב לירושלים, מרחק של 63 קילומטרים, עולה 19 שקלים, בעוד נסיעה מקרית שמונה לכרמיאל - מרחק של 62 ק"מ, גובה מהנוסע תשלום של 31.5 שקלים (51 אגורות לקילומטר). פער של 56%.

גם בקו אגד 910 המחבר את תל-אביב לחיפה נמצאו פערים גבוהים במחירים. נסיעה בקו זה, מרחק של 90 ק"מ עולה 25 שקלים, ואילו בקו 500 בין קרית שמונה לחיפה (105 ק"מ) עלות הנסיעה היא 31.5 שקלים (94 אגורות לקילומטר). פער של 70%. פער כפול נמצא בהשוואה בין נסיעה על קו 921 של אגד מחדרה לתל-אביב, מרחק נסיעה של 48.4 ק"מ, כאשר המחיר הוא 19 שקלים (39 אגורות לקילומטר), בעוד נסיעה בקו 500 מחצור הגלילית לכרמיאל (33.6 ק"מ) עולה 31.5 שקלים.

תמר קינן, מנכ"לית "תחבורה היום ומחר" - "פערי מחירים גבוהים כל כך לא מתקבלים על הדעת כל עוד רואים מטרה בקירוב הפריפריה למרכז ושמירה על איכות הסביבה באמצעות העדפת תחבורה ציבורית על פני רכב פרטי.
אנו מצפים להתערבות משרד התחבורה ורואים לנכון קביעת מחיר אחיד פר קילומטר, לו יהיו מחויבות כל חברות האוטובוסים ומחיר אחיד בהתאמה, גם לנסיעה ברכבת".

עוד הרבה על תחבורה ציבורית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully