וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר מכריז: ביטוח החובה יוזל באופן דיפרנציאלי

22.11.2015 / 11:06

משרד האוצר קבע שינוי באופן חישוב סיכוני מעורבות בתאונות הדרכים. הדבר יובילו להוזלה של כ-15 אחוזים בביטוח החובה למרבית כלי הרכב ובין 40 ל-50 אחוז לנהגים צעירים, בשימוש במערכות בטיחות והתראה

שר האוצר משה כחלון ודורית סלינגר הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון. קובי ליאני
שר האוצר משה כחלון ודורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון/קובי ליאני

שר האוצר משה כחלון ודורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעו היום (ראשון) על רפורמה בשוק ביטוח החובה לרכב שעיקרה הוזלה בשיעור של כ-15 אחוזים בתעריפי ביטוח החובה, בהתאם לחישוב פרטני למאפייני הנהגים והרכב ולרוב כתנאי לשימוש במערכות התראה (מובילאיי, אייוקס) בכלי הרכב. הבשורה הגדולה מגיעה דווקא לנהגים צעירים, אשר ביטוח החובה שלהם יוזל בעשרות אחוזים. כך על פי הדוגמה שהציגו במשרד האוצר, פוליסת ביטוח חובה של נהג צעיר בן 18 שנוהג ברכב ללא מערכת יציבות אלקטרונית (ESP) שילם עד כה-3,771 שקל ואילו לאחר הרפורמה, במידה וינהג ברכב עם ESP ועם מערכת התראה בפני תאונות, ירד מחיר הביטוח לכדי 1,938 שקל.

לדברי דורית סלינגר, עד כה חושבו נתוני הסיכון של תאונות הדרכים באופן שאינו משקף את המציאות, כך שאוכלוסיות רבות למעשה שילמו פרמיה שלא לצדק בביטוח החובה לרכב הפרטי. כעת, לאחר החלת הרפורמה, יכללו נתונים חדשים לקביעת הסיכון למעורבות בתאונה. על פי נתוני משרד האוצר, למערכת ה-ESP (בקרת יציבות אלקטרונית) ישנה תועלת של כ-27 אחוזים במניעת תאונה ולמערכת התראה בפני תאונה תועלת של 15 אחוזים, אותם ניתן לחשב במצטבר. כלומר, הימצאות של שתי מערכות אלה יניב הנחה של 42 אחוזים בתעריף ביטוח החובה. בנוסף לכך מצהירים באוצר, כי נהגים בעלי מאפייני סיכון זהים, יהנו מתעריף זהה, כך שיפסק למעשה המימון הצולב של מבוטחים.

עם זאת, נציין כי ברפורמה זו אין כל בשורה לרוכבי דו-גלגלי. תעריפי ביטוח החובה שלהם יישארו ללא שינוי וימשיכו להיות מנוהלים על ידי הפול. עם זאת, באוצר מציינים כי בימים אלה תעבור הצעת חוק שתקל במעט על רוכבים שברשותם אופנוע בעל מערכות בטיחות שיוגדרו מראש.

שר האוצר משה כחלון: "בכל מקום שיהיה בו כשל ושיהיה ניצול של אזרחים, נטפל. אם המדינה מחייבת את האזרחים לעשות ביטוח, אם האזרחים מנוצלים, אנחנו חייבם לוודאי שהם מקבלים את המחיר הטוב ביותר. שוק הביטוח מגלגל 5 מיליארד בשנה וחברות הביטוח מרוויחות 20 אחוז וזו חזירות. הם יכולים להרוויח פחות. בוודאי נשמע סיפורים שזה ימוטט את חברות הביטוח כמו בכל מקום שבו עושים רפורמה. חברים, לא יקרה כלום. יהיה שוק יותר הוגן ויותר פתוח לאזרחי ישראל. אני נחוש יחד עם דורית להוביל את המהלך הזה עד הסוף".

דורית סלינגר: "אנחנו מכניסים את הפול כשחקן בביטוחי החובה. אנחנו קובעים את מחיר הגג שלו והמחיר שלו יהפוך להיות תחרותי בשוק. מצאנו שלמרות שהייתה ירידה בתעריפי הפרמיות, היא לא הייתה מספיקה. משום שגם הסיכונים בתאונות דרכים ונפגעי גוף ירדו. רמת האבזור ומערכות התראה גרמו לזה שיש פחות נפגעים בגוף והמחירים לא שקפו את זה ולכן נאלצנו להתערב. אנחנו מתאימים בין רמות הסיכון למחירים כי הפער גדול מדי. ההוראות החדשות יביאו לתחרות בשוק, יתאימו את המחיר לסיכון בפגיעה מתאונות דרכים. יופסק סבסוד צולב. פרופיל זהה יוביל למחיר דומה. נקבע גם פרמטרים לפיהם יוגדר מי הוא נהג בטוח והוא אף יקבל כסף בחזרה לאורך פרק זמן שיקבע".

הרפורמה בתעריפי הביטוח תיכנס לפועל ברבעון הראשון של 2016.

תגובת איגוד יבואני הרכב בישראל:

בתגובה להודעת משרד האוצר על הכוונה להוזיל את מחירי ביטוח החובה בפול לרכב פרטי, נמסר מאיגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר כי "אנחנו מברכים על מהלך האוצר להגברת הבטיחות ולהוזלת עלויות ביטוח רכב בישראל. יחד עם זאת, לא תיתכן אפליה בין מבוטחים שונים בביטוח החובה ("פול"). אותן הנחות הניתנות בביטוח החובה לרכבים המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות, חייבות להינתן גם לרכבים דו-גלגליים המצוידים במערכות בטיחות מקבילות".


לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully