וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחברים למחשב ומשביתים את האיתור: כך גונבים סקודה סופרב

17.12.2015 / 8:03

צוותי פוינטר תיעדו כיצד גנבי הרכב בישראל פורצים למכונית מסוג סקודה סופרב. הפעם, זה נגמר בסיכול מהיר של כוחות האכיפה

סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר. פוינטר, ניר בן טובים
סקודה סופרב. המותג הצ'כי חביב במיוחד על גנבי הרכב בשל שיתוף החלפים בקונצרן/ניר בן טובים, פוינטר

לפופולריות נלווה לעתים מחיר כבד. קחו לדוגמא את מותג סקודה, שאמנם מתהדר בתואר "הרכב האירופי הנמכר ביותר בישראל", אך מעמד זה גם מקנה לו למרבה הצער מקום של כבוד בקרב גנבי הרכב. זמינותו הנרחבת בציי המוניות, ושיתוף החלפים בין חטיבות קונצרן פולקסווגן רק הגבירו את הרצון של הגנבים להניח את ידם על אוקטביות וסופרב, פביה, יטי ורומסטרים למיניהם.

אז איך זה קורה, ומה עושים בשטח כדי למנוע את התופעה? ובכן, לפני מספר ימים, הצליחו צוותי פוינטר לסכל גניבה של סקודה סופרב בשכונת אם המושבות בפתח תקווה והעבירו אלינו תמונות ופרטים. את השתלשלות האירועים מפרט קב"ט החברה, גיל נוימן:

"בתאריך 12.12.2015 בשעה 07:30 התקבל במוקד מבצעי פוינטר חיווי של ניתוק מתח מיחידת האיתור. עם קבלת החיווי מוקד מבצעי פוינטר הפעיל מידית נוהל אירוע גניבה.

הודעה הועברה לתחנות המשטרה באזור, לכוחות הביטחון ולמחסומים בקו התפר. צוותי אכיפה פוינטר שוגרו למיקום הרכב ולחסימות בצירים ראשיים. במקביל מוקד מבצעי פוינטר יצר קשר עם הלקוח שמסר כי הרכב חונה בחניון תת קרקעי 1- בפתח תקווה. הלקוח מסר כי הוא יורד לבדוק בחניון. במקביל צוותי אכיפה פוינטר וניידות משטרה הגיעו לאזור בהכוונת המוקד המבצעי. הרכב נראה החל נוסע ונעצר בחניון עפר ברחוב גדרה.מוקד מבצעי פוינטר המשיך להכווין את כוחות האכיפה וכוחות הביטחון לעבר הרכב וביצע חסמים בצירים הראשיים סובב שכונת אם המושבות וחסימות בקו התפר. הלקוח שהגיע למקום דיווח כי הוא רואה רכב מסוג טויוטה קורולה לבנה עם שלושה חשודים מגיעים לרכבו.

כאשר החשודים זיהו את ניידות המשטרה וצוותי אכיפה פוינטר שסוגרים עליהם הם ברחו רגלית מהמקום. לאחר כמספר דקות החשודים נתפסו וברכבם נתפס מחשב רכב המשמש אותם בגניבות רכבים. החשודים עוכבו והמשך טיפול הועבר למשטרת פתח תקוה".

שבירת החלון

סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר. פוינטר, ניר בן טובים
כך זה מתחיל/ניר בן טובים, פוינטר

בתמונה הראשונה, מתבצע ניסיון לחדור אל הרכב: שבירת חלון נוסע קדמי על מנת להיכנס לחלל הפנים. משם, ממשיכים אל פירוק של תא כפפות בשלמותו, הפלסטיקה באזור מוט ההילוכים, עקירה של הפלסטיקה באזור מערכת המולטימדיה ולוח השעונים בניסיון למצוא את מערכת האיתור.

השבתת המנגנון

סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר. פוינטר, ניר בן טובים
סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר/ניר בן טובים, פוינטר

באזור לוח השעונים, הגנבים מקלפים את התרכובות ומגיעים לנקודה בה מתבצעת שבירת הפלסטיקה, וזאת על מנת להניע את הרכב ולחפש את משדרי האיתור.

התחברות למחשב

סקודה סופרב, גניבת רכב פוינטר. פוינטר, ניר בן טובים
השלב האחרון לפני שהגנבים נמלטים/ניר בן טובים, פוינטר

בצד שמאל, על דופן הכנף, רואים את מחשב ניהול המנוע שאיתו התניעו הגנבים את הרכב. קרוב לשמשה הקדמית ניתן להבחין גם ב-2 הקונקטורים אליהם הם חיברו את מחשב הרכב.

על פי הסברי פוינטר, הגנבים פרושים בשטח ב-2 חוליות: חולית פריצה וגנבה, שתפקידה לאתר את הרכב, לפרוץ אליו, להניע אותו, לאתר את משדר האיתור ולהביאו לנקודת המתנה עד להגעת הנהג שמעביר את הרכב לשטחים. ואילו החוליה השניה, תפקידה תצפית, הבאת הנהג ופתיחת הציר בנסיעה מקדימה עד השטחים. כך הם פני הדברים בישראל 2015.

נציין בהקשר זה, כי בשנה האחרונה חל גידול בגניבות רכב בישראל בשיעור שנע בין 20 ל-25%. בולט במיוחד הזינוק במספרם של רכבי הפנאי הנגנבים מאיזור המרכז.

עוד הרבה על גניבות רכב בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully