וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בעסקאות ליסינג תפעולי לעובדי הייטק

20.1.2016 / 7:49

בתוך כך נרשמה עלייה הדרגתית בהתקשרות עם חברות שמבצעות עסקאות בליסינג פרטי, וכן נרשם גידול במשתמשים באופניים חשמליים. "חלה שחיקה בכוחן של החברות"

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

מסקרים מקיפים שערכו מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, הייטק-זון וחברת עוקץ מערכות עולה כי במהלך שנת 2015, חלה ירידה בלתי מבוטלת בשיעור ההיטקיסטים שהתקשרו עם חברות ליסינג בהסכם ליסינג תפעולי לצד עליה משמעותית בעסקאות ליסינג פרטי. שליש מעובדי חברות ההייטק מחזיקים ברכב משומש שגילו מעל שלוש שנים וחמישית מהם נוסעים ברכב חדש. לצד זאת, במהלך השנה החולפת חלה ירידה בשכיחות השימוש באופניים רגילים ועליה בהיקף השימוש ברכבת ואופניים חשמליים.

ירידה בליסינג התפעולי

חברת עוקץ מערכות ביצעה לאחרונה סקר במטרה לבחון את השינוי שחל בשיעור עובדי ההייטק שהתקשרו עם חברת ליסינג בהסכם ליסינג תפעולי במסגרת מקום העבודה. החברה יכולה לבחון נתון זה היות והיא מספקת מערכות שכר לחברות הייטק רבות, ויש לה גישה ישירה לתלושי השכר של העובדים. בתלוש השכר, בין היתר, מופיע גם רכיב שווי השימוש ברכב. לצורך בחינת הנושא, בחנה החברה 10,102 תלושי שכר שהופקו במהלך שנת 2014 ומספר זהה שהופקו במהלך 2015, תוך בחינת השינוי שחל במספר התלושים לאותם עובדים בהם שהופיע רכיב שווי השימוש בשנת 2014.

מנתוני הסקר עולה כי במהלך שנת 2015, חלה ירידה בהיקף של 8% במספר העובדים שהמשיכו להתקשר עם חברת הליסינג בעסקת ליסינג תפעולי במסגרת מקום העבודה.

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

עליה בליסינג פרטי

מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק 'הייטק-זון' ערך לאחרונה סקר השוואתי בקרב 1,008 עובדים ועובדות הייטק, חברים במועדון, בנוגע להעדפותיהם התחבורתיות. הסקר בוצע באמצעות משלוח שאלון אינטרנטי, ותשובותיו עובדו והשוו לתוצאות הסקר שנעשה בתקופה המקבילה אשתקד.
מעיבוד נתוני הסקר עולה כי במהלך השנה האחרונה, חל שינוי בהעדפות התחבורה של העובדים וחלה עליה בעובדים שנטשו את מסלול הליניג התפעולי והתקשרו עם חברת ליסיניג בהסכם פרטי. שליש מהייטקיקסטים שויתרו על עסקת ליסינג תפעולי רכשו במהלך 2015 רכב משומש וחמישית רכשו רכב חדש.

כן ניתן לראות כי ההייטקיסטים מעדיפים להגיע לעבודה ברכבת ומי שגר קרוב למקום העבודה- באפניים חשמליים.

ליסינג תפעולי, הייטק זון. עוקץ מערכות, אתר רשמי
ליסינג תפעולי, הייטק זון/אתר רשמי, עוקץ מערכות

עפ"י נתוני הסקר המשך מגמת הקיטון בשיעור ההיטקיסטים שמתקשרים בעסקת ליסינג תפעולי צפויה להימשך גם בשנת 2016. מעיבוד תשובות הנסקרים עולה כי 25% מעידים כי הם אינם צפויים לחדש את חוזה הליסינג – נתון שמגלם ירידה בשיעור של 21.9%. עוד עולה מהסקר כי שיעור המתלבטים האם לחדש את החוזה עלה, ועומד בשנת 2015 על שיעור של 18%. לצד זאת, הסקר מלמד כי שיעור העובדים שמתכוונים לעבור למסלול ליסינג פרטי גדל בשנת 2015 ב 30.8%: 17% מקרב המשיבים שמתכוונים לנטוש את מסלול הליסינג התפעולי ולעבור למסלול פרטי.

מדוע חלה ירידה בהיקף ההתקשרות של עובדים בעסקעות ליסינג תפעולי ?

לדברי נועם בוסידן, מנכ"ל משותף במועדון הצרכנות הייטקזון, ישנן מספר סיבות להתעצמות מגמת נטישת הליסינג התפעולי במהלך שנת 2015. "ראשית, בשל הירידה בהיקף ציי הרכב , חלה שחיקה בכוחן של החברות להשיג עסקאות ליסינג תפעולי משתלמות מחברות הליסינג, דבר אשר מביא לירידה באטרקטיביות מבחינת העובדים שרבים מהם משלמים למעשה את עלות הליסינג. כמו כן, רבים מחוזי הליסינג שנחתמו לפני שנים, הסתיימו רק במהלך 2015, עובדה אשר תרמה גם היא להתגברות מגמת אי חידוש החוזים.

עוד אומר בוסידן, כי "העובדים שהבינו כבר לפני מספר שנים כי אין כדאיות בהמשך העסקה, העדיפו לא לבטלה באמצע החוזה והמתינו עד לסיומו. בנוסף, העובדים מבינים כי לנוחות היחסית שטמונה בעסקת ליסינג תפעולי – יש מחיר גבוה מידי שאינו משתלם. לקיחת הרכב לטסט ולטיפולים במוסך, נוחה ככל שתהיה, אינה משתלמת כאשר מדובר על תשלום נוסף בגובה של אלפי שקלים לשנה".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully