וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב הרכבת ל-4 השנים הקרובות: 28 מיליארד שקלים

3.2.2016 / 12:35

אחד הפרוייקטים העיקריים הוא חשמול רכבות ישראל בעלות של כ-12 מיליארד שקלים. השר כץ: "צפוי להגביר באופן ניכר את תדירות ומהירות הרכבת"

ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את קו הרכבת אשקלון-באר שבע, 17 בספטמבר 2015. אליהו הרשקוביץ, פול צלמים
ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את קו הרכבת אשקלון-באר שבע, 17 בספטמבר 2015/פול צלמים, אליהו הרשקוביץ

תקציב פיתוח הרכבת בארץ עד שנת 2020 יעמוד על 28.3 מיליארד שקלים, כך על פי הודעת משרד התחבורה היום (רביעי). השר כץ אישר את העברת התקציב שהינו הגבוה ביותר אי פעם שאושר לרכבת ישראל. חלק ניכר מהתכנית, כ-12 מיליארד שקלים, יוקדש להסבת מערכת התחבורה לחשמלית. השר כץ: "פרויקט חשמול הרכבת צפוי להגביר באופן ניכר את תדירות ומהירות הרכבת ולהגדיל את רמת האמינות והדיוק של הרכבת".

לדברי משרד התחבורה, "כולל התקציב את החלפת מערכות האיתות והקשר של הרכבת, שיגבירו את הבטיחות ויגדילו את קיבולת רשת מסילות הברזל הארצית. עלות ההשקעה במערכות אלה נאמדת בכ-3.7 מיליארד שקלים. בנוסף לכך יפותחו ויוקמו מתחמי תחזוקה חדשים של הרכבת, ויותאמו מתחמים קיימים לעבודה בחשמל, בעלות של כ- 3.4 מיליארד שקלים". עוד נמסר כי התקציב כולל את חיבור תחנת ראשל"צ -ראשונים לפאתי מודיעין, חיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים וכן הקמת שלוחות מסילתיות לרכבות משא מהנמלים ליעדים שונים והקמת מסופי מטען נוספים ברחבי הארץ.

700 מיליון שקלים יופנו למיזמים אחרים ברכבת ישראל, בהם פרוייקטים תשתיתיים כמו הכפלת מסילות החוף, חיבור תחנת ראשל"צ – ראשונים לתחנת ראשון לציון-משה דיין, הרחבת תחנת נתב"ג, והקמת מסילת עוקף לוד, שתפחית את מספר הרכבות החולפות בעיר לוד. ברכבת מוסיפים כי מאות מיליונים יוזרמו גם לשיפור הבטיחות במסילות, וכי על פי התחזיות יגדל מספר הרכבות כיום שעומד על 450 ל-860 רכבות ביממה, כך שמספר הנוסעים יצמח ל-70 מיליון בשנה.

עוד הרבה על רכבת ישראל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully