וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן 570GT: מכונית על לנסוע איתה לעבודה

25.2.2016 / 11:02

מקלארן מציגה אחות נוספת במשפחת מכוניות העל, את ה-570GT, ומציידת אותה באבזור מפנק וביצועים חורכי אספלט. בכורה בז'נבה

ניר בן טובים

הכותרים המספריים במקלארן תמיד נשמעים דומים אחד לשני ויוצרים בלבול. הלכה למעשה, למקלארן כבר יש מכונית על שנושאת את המספר 570, אלא שבקצה הספרה "0" מופיעה האות "S", ופרט זה משנה את כל התמונה בהשוואה לדגם ה-GT שהיא חושפת השבוע ויוצג בתערוכת הרכב בז'נבה.

ה-S, מיועדת בעיקר לשוחרי נהיגת המסלול, אבל ה-GT570נתפרה לנהגים שרוצים להעביר את הביצועים לשגרת יומם ולהתפנק באווירה מלאה בצעצועים והידור קפדני. מסיבה זו, אפילו העיצוב של ה-GT מקרין מראה הרבה יותר מעוגל והרמוני בסגנון מרכב "פסטבק", וכולל משטחי זגוגית נרחבים כדי להכניס פנימה הרבה אור בטיולים הכפריים בכבישי צפון איטליה המסולסלים. יש לה אפילו תא מטען של 209 ל', בערך כמו סופר מיני ממוצעת, וזה נתון מרשים בהחלט למכונית דו-מושבית.

הכניסה לקבינה באמצעות זוג דלתות המספריים חושפת איכויות גימור מהמעלה הראשונה, כנהוג במקלארן. מהנדסי החברה מסבירים שאפילו הגדילו את פתח הכניסה כדי לאפשר לנהגים גדולים מהממוצע להשתחל למושבים בקלות; מבט מסביב מעלה כי התוספות רבות, ואלה כוללות מושבים מחוממים עם זכרונות, מערכת שמע עם 8 רמקולים, כוון הגה חשמלי, גג פנורמי, מערכת מדיה חדישה ועוד. למרבה הצער, מקלארן החליטו גם להחליש את עוצמת מערכת הפליטה, כך שמי שחפץ בצלילי צילינדרים מענגים יאלץ לנדוד למנהרות.

הכוח של ה-570GT מגיע ממנוע ה-3.8 ל' טורבו V8 שמחלץ 570 כ"ס, ומאיץ בה באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות ל-100 קמ"ש ב-3.4 ש', ל-200 קמ"ש ב-9.8 ש' ועד מהירות מרבית של כ-280 קמ"ש. צריכת דלק? מקלארן טוענת ל-8 ק"מ לליטר בנזין אופטימיים. עוד מספרים במקלארן שהחליפו את מערכת הבלימה הקרמית במערכת בלימה רגילה (דיסקים מברזל), ריככו את המתלים, שינו את ההיגוי לטובת תמרונים עירוניים ובכלל הפכו אותה למכונה קצת יותר רגועה.


את המקלארן תוכלו לראות אם תגיעו לתערוכת הרכב בז'נבה בשבוע הבא (נפתחת לציבור ב-3 במרץ). מכסת הייצור עומדת על 4,000 יחידות במחזור חייה, והמחיר לכל רכב הוא 160 אלף יורו.

עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully