וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום האשה הבינלאומי: מה חושבים בארץ על הנהגת הישראלית?

8.3.2016 / 14:00

על אף שגברים מעורבים בשיעור גבוה של תאונות דרכים מנשים, סקר חדש של חברת "מטרופולין" מעלה כי רק 18% מהם חושבים שנהגות עדיפות על פניהם בכביש

נהגת כועסת במכונית. ShutterStock
נהגת כועסת במכונית/ShutterStock

זה לא סוד שהנהג הישראלי פיתח עוינות כנגד המין הנשי מאז שנסללו כבישים למעבר כלי רכב וכולנו הצטופפנו בפקקים. אפילו היום (שלישי), על רקע ציון "יום האשה הבינלאומי", נראה שהדעות לא השתנו ואף החריפו בחלק מהמקרים, כפי שעולה בסקר חדש שנערך על ידי חברת התחבורה הציבורית "מטרופולין".

הסקר הורכב מ-501 משתתפים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, שהתבקשו לענות על מספר שאלות הנוגעות לתפישות הרווחות בקרב הציבור הישראלי כלפי הנהגות. בשורה התחתונה, יצאו הסוקרים לבדוק מי באמת נוהג טוב יותר לדעת הנשאלים - גברים או נשים?

על-פי תוצאות הסקר, כמחצית מהאוכלוסייה חושבים באופן מובהק שגברים הם נהגים טובים יותר, בעוד שרק 18% חושבים שנשים הן נהגות טובות יותר. בנוסף, נראה כי לגברים יש ביטחון עצמי גבוה יותר בכל הקשור לנהיגה: 63% מהם חושבים שגברים הם נהגים טובים יותר, בעוד שרק 28% מהנשים חושבות שנשים הן נהגות טובות יותר. כשנשאלו על זהירות בכביש, כ- 65% השיבו שדווקא נשים הן נהגות זהירות יותר.מנתוני הלמ"ס עולה כי 73% מהנהגים המעורבים בתאונות עם נפגעים היו גברים ו-27% בלבד היו נשים, למרות שאחוז הנשים מכלל המורשים לנהוג עומד על 43%.

כשבוחנים את האנשים שאחראים על הסעת נוסעים בתחבורה הציבורית, נמצא כי למעלה מ-33% השיבו כי יעדיפו נהג אוטובוס על פני נהגת. בתוך כך, השיבו 86% כי הם מביעים אמון רב בנהגת בכלי רכב כבד דוגמת משאית, לעומת 4% שאינם סומכים עליהן בכלל. עוד עולה, כי מפלס העצבים זהה בקרב שני המינים, כאשר 31% מהגברים ציינו כי מתעצבנים על נהגות בהשוואה ל-17% מהנשים. אלה השיבו כי הן מתעצבנות הרבה יותר על גברים.

נתון נוסף שנבדק חקר את התגובות למשמע המשפט המקניט - "מי נתן לך רשיון"? כאן פורסם כי 27% מכלל הנשאלים השתמשו במשפט זה כלפי נהגות בכביש, ו-31% אמרו כי הם מסכימים עם האמירה:"נשים לא יודעות לנהוג".

ליבנת כהן-דן, מנהלת שיווק וקשרי לקוחות במטרופולין אומרת: "ממצאי הסקר מעלים תמונה כואבת בנוגע לסטיגמות הקיימות כלפי נשים מאחורי ההגה, ואף יותר על הפערים הקיימים בין תפישת גברים לנשים בתחום זה. יחד עם זאת, מעודד לראות שדווקא בתחום התחבורה הציבורית חל שיפור גדול במגמות, ונהגות אוטובוס זוכות לאמון רב ותמיכה מהציבור ומהנוסעים. כמעט 80% הצהירו כי חבל שאין יותר נהגות בתחבורה הציבורית, ולמעלה מ-50% הדגישו כי אין להם העדפה לנהג או נהגת".

לקריאה נוספת בנושא:
האם זו הנהגת הגרועה בעולם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully