וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בפיח המסרטן: בקרוב - משאיות האשפה יזהמו פחות

17.4.2016 / 10:04

במסגרת פרויקט של קק"ל והמשרד להגנת הסביבה יותקנו מסננים חדשים על משאיות האשפה שיורידו את זיהום האוויר בשיעור של 97%. עלות המיזם נאמדת ב-10 מיליון שקלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאית זבל, זיהום אוויר חמור ממנועי הדיזל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת מיזם של המשרד להגנת הסביבה וקרן קיימת לישראל, יותקנו בקרוב מסננים חדשים על משאיות זבל שיפחיתו את זיהום האוויר בשיעור דרמטי. התכנית מורכבת מסבסוד התקנת מסננים על מנועי הדיזל ב-500 משאיות אשפה ברחבי ישראל שעל פי הערכות יורידו את חלקיקי הפיח הנפלטים אל האוויר ב-97%. עלות הפרויקט כ-10 מיליון שקלים.

משאיות אשפה יוצרות נזק סביבתי כבד נוכח פעילותן השגרתית ברחובות צפופים ובריכוזי אוכלוסייה. האצות ובלימות תכופות מעודדות פליטה מוגברת מקרב מנועי הסולר שבהן. מנועים אלו הוגדרו על ידי ארגון הבריאות העולמי כמקור מסרטן לבני אדם, ועל כן הוחלט ליישם תכנית סביתית מבוקרת שתגן על תושבי הערים ותשפר משמעותית את איכות האוויר בקרבת מגורים.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר: "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות נגד תחבורה מזהמת שמהווה גורם מרכזי המסכן את בריאות הציבור. לכך הוסיף גם יו"ר קק"ל, דני עטר: "מהלך חשוב זה מהווה מרכיב נוסף בדרך להפיכתנו למדינה נקייה ובריאה יותר. קק"ל שמה לעצמה למטרה להוביל למהפכה ירוקה ויחד עם המשרד להגנת הסביבה לספק איכות חיים לתושבי ישראל במרכז ובפריפריה. לתפיסתנו שמירה על מדינת ישראל ירוקה עבור כלל אזרחיה היא מעשה ציוני ממדרגה ראשונה".

מיזם זה הינו נדבך מתוך תכנית רחבת היקף של המשרד להגנת הסביבה וקק"ל בשם "אזורי אוויר נקי", שמטרתה להגביל כניסת כלי רכב מזהמים למרכזי ערים בישראל, בדומה לנעשה באירופה. בגרמניה דווח לאחרונה, כי בקרוב ימנעו מכלי רכב ישנים להם מנועי דיזל לנוע בערים במסגרת המאבק בזיהום האוויר. הממשלה הגרמנית פרסמה כי בקרב שתי היצרניות הגרמניות - אודי ו-ב.מ.וו, מכירות רכבי הדיזל הן בין 65 ל-74% מכלל המסירות. למרות ההחמרה, בגרמניה יאפשרו לראשי ערים לבצע חריגות עבור רכבי אספנות, או עבור משפחות שמצבן הכלכלי אינו מאפשר רכישת רכב מודרני.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully