וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהודר, דינמי ובטיחותי: הוצג פיג'ו 3008 החדש

24.5.2016 / 7:53

פיג'ו 3008 מרווח מקודמו, פרקטי, מצויד במערך בטיחות אקטיבית מתקדם, תא נוסעים מפואר ומציע מנועי בנזין קטני נפח אנרגטיים וחסכוניים. בישראל בדצמבר הקרוב

אתר יצרן

צמיחה מטאורית של שוק רכבי הפנאי המשפחתיים הכתיבה כללי משחק ברורים - פיג'ו לא יכלה להרשות לעצמה להמתין עוד כמה שנים עד להחלפת רכב הפנאי הקומפקטי המוביל של המותג, ה-3008. הדגם הראשון שהוצג לפני 8 שנים נסחט עד קצה יכולותיו ב-2015, כאשר העדכון האחרון תגבר אותו במנועי בנזין בתקן יורו 6 (ובישראל במחיר מוזל שהופחת לגזרת ה-140 אלף שקלים כדי להתחרות במובילי הקבוצה).

הדור השני, שמיישר קו עם הפילוסופיה הטכנולוגית של ה-308, מבוסס על פלטפורמה מודולארית EMP2, ומאמץ מראה מודרני עם LEDים למכביר, חישוקים ספורטיביים והופעה חיצונית מושכת, שיש בה סימנים קטנים ורמזים גם ל-5008 הבא (שסביר שלא יאחר להגיע בעוד זמן מה).

במבט על מידותיו, הקרוסאובר הצרפתי צמח כמעט בכל המישורים, ומגדיל לא רק את מרחב המחייה הפנימי אלא את יכולות הנשיאה שלו; הוא ארוך יותר ב-8 סנטימטרים ובסיס הגלגלים נמתח ב-6 ס"מ נוספים, מה שמניב תוספת של 2.5 סנטימטרים לרגלי היושבים בשורה האחורית, כולל 3.6 סנטימטרים לראשים ועוד קמצוץ מרווח למרפקים. תא המטען, תפח ב-90 ל' ל-520 ל' במצב רגיל ללא קיפול השורות ופיג'ו גם הקדישה לו עוד קצת מרחק מהקרקע למניעת מפגש עם המדרכות - 22 ס"מ מרווח גחון.

ה-3008 חונך לראשונה בפיג'ו את טכנולוגיית ה-i-Cockpit, שפורשת בפני הנהג סביבת עבודה רוויה בצעצועים, תאימות לטלפונים החכמים (כולל הקרנת מסך "מירור-לינק"), המבוסס על שני צגים מרכזים - אחד וירטואלי בגודל 12 אינטש במרכז במרכז לוח המחוונים (בדומה לאודי), ואחד נוסף המשמש כלוח טאבלט הפעלה ראשי במרכז הקונסולה. העיצוב, בדומה לדור היוצא, שובר את השמרנות השגרתית, ועוטף את הנהג והנוסע באווירה ייחודית, שלפי פיג'ו גם איכותית יותר בחומריה.

בפן הדינמי, ה-3008 עתיד להיות מהנה, כמעט כמו קודמו (בתקווה). הוא קל ממנו ב-100 ק"ג, והוא ישווק עם מספר מנועי בנזין וכמה מנועי דיזל HDI. בסיס ההיצע מתחיל ב-1.2 ל' טורבו עם 130 כ"ס וממשיך איתו מנוע ה-THP הבכיר לו 165 כ"ס בחיבור אל תיבת 6 הילוכים אוטומטית. באגף הדיזל - מנוע 1.6 ל' בהספקים שינועו בין 100 ל-180 כ"ס.

רשימת הבטיחות של ה-3008 החדש לא משאירה פרצות להפחתת נקודות במתכונת החדשה של מבחני הריסוק באירופה; הצרפתי מגן על יושביו עם בקרת בלימה אוטומטית במהירת עירונית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, אזהרה מפני הרדמות, תאורה אדפטיבית בתנאי דרך שונים, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ופיקוח על שטחים מתים במראות הצד.

מחיריו באירופה ינועו בין 20 ל-25 אלף יורו כשיצא לכבישים בהמשך שנת 2016. לארץ, יגיע בשנת 2017, אולם על פי היבואנית דוד לובינסקי, טרם נקבע מועד מדויק לנחיתה באולמות המכירה.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully