וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד לתחילת הרפורמה: מנהלים מקצועיים יבצעו מבחני נהיגה

24.5.2016 / 13:24

השר כץ גיבש תכנית לפיה עד לתחילת הרפורמה ב-2017 יבצעו מנהלים של בתי הספר מבחנים מעשיים לתלמידים. הצלחה במבחן תזכה את התלמיד ברשיון נהיגה זמני, ויחויב במלווה לששה חודשים

מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015/ראובן קסטרו

עד לתחילת הרפורמה במסגרת מבחני הנהיגה בישראל, שלהערכת משרד התחבורה לפחות תשפר מהותית את השירות לתלמידים ותקצר את משך זמן ההמתנה בין מבחני נהיגה מעשיים, הכריז היום (שלישי) משרד התחבורה כי השר כ"ץ גיבש תכנית זמנית על פיה יוכלו התלמידים להבחן על ידי המנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה, עד לקבלת רשיון נהיגה קבוע.

התכנית מורכבת, בחלקה, בדומה לשיטת מבחני הנהיגה על פי המודל האמריקני; תלמיד שצבר 28 שעורים רשאי לגשת למבחן אצל אחד ממנהלי בתי הספר שעבר הסמכה מקצועית ממשרד התחבורה. זה יוכל לקבל רשיון נהיגה זמני אם יעבור, ועליו להיות עם מלווה למשך חצי שנה - תקופת הביניים עד להפעלת הרפורמה בינואר 2017. לאחר מכן, בסיום תקופת הליווי, הנהג יידרש לבצע מבחן נהיגה רשמי, ואם יצלח אותו יקבל רשיון נהיגה קבוע לשנתיים ומעמד רשמי של "נהג חדש".

השר כ"ץ ציין, כי "לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג". מהנתונים של משרד התחבורה, עולה כי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים באחוז גבוה יותר של תאונות דרכים מצעירים שעברו את תקופת הליווי.

במשרד התחבורה מקווים שהתכנית הזמנית, שעדיין כפופה לאישורו של משרד המשפטים, תתן מענה לתלמידים על רקע שביתת הבוחנים והתורים המשתרכים למבחני הנהיגה המעכבים אלפי תלמידים.

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, שמלווה את בני הנוער במאבקם בשביתת הטסטרים, ביקרה הערב את התכנית של משרד התחבורה להעניק רישיונות זמניים לבני הנוער, ואמרה: "אני מברכת על ההיענות של משרד התחבורה למצוא סוף סוף פתרון למצב החירום במצוקת הטסטים של בני הנוער, אך אי אפשר לבוא לברך ולצאת מקלל. הפתרון המוצע דוחה את צוואר הבקבוק מעכשיו לעוד חצי שנה, בה ידרשו כל הנבחנים הנוכחיים יחד עם הנבחנים העתידיים למבחן מעשי רשמי ואז יווצר "פקק" גדול יותר. אני מצפה כי משרד התחבורה ייקח אחריות וימצא פתרון אמיתי ויצירתי".

ח"כ שאשא-ביטון פנתה בחודש האחרון לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה למצוא פיתרון מיידי למצוקת הטסטים של בני הנוער ואף שיגרה לו מכתב בו ביקשה להפעיל את נוהל החירום של המשרד במטרה לתת פתרון למצוקה שנוצרה בעקבות שביתת הטסטרים.


עוד הרבה על משרד התחבורה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully