וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המס "הירוק" הולך ומשחיר: רכבים רבים יתייקרו ב-2%-5% בקרוב

דובי בן גדליהו

10.7.2016 / 10:41

לעומת זאת, לא יורגש שינוי משמעותי במחיר של רכבי יוקרה ורכבי כביש שטח, שממילא מדורגים כיום בקבוצות הזיהום הגבוהות ולפיכך הטבת המס כמעט ואינה רלוונטית עבורם

מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015. קובי ליאני
מבחן טויוטה אוריס סטיישן היברידית TS. יולי 2015/קובי ליאני

רשות המסים פרסמה היום את הנוסחה החדשה של עדכון "המס הירוק" על כלי רכב, שתיכנס לתוקף בתחילת ינואר 2017. הנוסחה משמשת לשקלול רמת הזיהום הכוללת של כלי הרכב החדשים שנמכרים בישראל ובהתאם ניתן לכלי הרכב "ציון ירוק", שמסווג אותם לאחת מ-15 קבוצות זיהום שונות. השתייכות לקבוצת זיהום מסוימת קובעת את גובה הזיכוי ממס קניה, שמקבל היבואן על אותו רכב.

הנוסחה החדשה מחמירה משמעותית את ערכי זיהום לעומת הנוסחה הקודמת, והמשמעות היא שרוב כלי הרכב הנפוצים בישראל עתידים לעלות בשתיים עד שלוש קבוצות בדירוג הירוק. כתוצאה, עתידה הטבת המס הירוק שניתנת עליהם לקטון בשיעור של אלפי שקלים. בענף הרכב מעריכים אם לא יחול שינוי משמעותי בשערי המטבע, הרי שעדכון בינואר יביא להתייקרות בלתי נמנעת בשיעור של 2% עד 5% במחיר של דגמי רכב רבים, כאשר עיקר ההתייקרות תורגש בכלי הרכב הזולים והעממיים, ובראשם מכוניות המיני, שכיום הן הנהנות העיקריות מהטבת המס הירוק.

לעומת זאת, לא יורגש שינוי משמעותי במחיר של רכבי יוקרה ורכבי כביש שטח, שממילא מדורגים כיום בקבוצות הזיהום הגבוהות ולפיכך הטבת המס כמעט ואינה רלוונטית עבורם.

בניגוד לעדכון הקודם של הנוסחה, העדכון של שנת 2017 עתיד לפגוע גם במספר דגמי רכב היברידיים פופולריים, דוגמת מכוניות המנהלים ההיברידיות, שנמצאות כיום בקבוצת זיהום 2 ולאחר העדכון יעלו לקבוצה 3, כך, שיאבדו אוטומטית את הטבת המס הניתנת בישראל לכלי רכב כאלה (30% מס קניה במקום 82%). בפלח הזה השינוי צפוי להיות משמעותי ביותר ועשוי להתבטא בהתייקרות של עשרות אלפי שקלים ואולי גם בהפסקה מוחלטת של הייבוא של אותם דגמים. בענף מעריכים כי כמו לפני שנתיים, צפויה לקראת סוף השנה הצטיידות מאסיבית מאוד במלאי של יבואני הרכב ושל חברות הליסינג כדי להקדים את ההתייקרות.

יצוין כי עדכון המס הירוק מגיע בעיתוי בעייתי מבחינת משרד התחבורה, שמבטיח כיום בקמפיין חדש שמלווה את "חוק רישוי הרכב החדש" כי מחירי כלי הרכב החדשים צפויים לרדת. כרגע, לפחות נראה שבחודשים הקרובים צפויה התייקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully