וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אשרה את התקנות להפעלת מצלמות בנתיבי תחבורה ציבורית

8.8.2016 / 13:18

האכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית תתבצע הן על ידי מצלמות נייחות והן על ידי מצלמות ניידות של פקחי העירייה. הקנס על אי ציות לתמרור האוסר על נסיעה בנת"צ יעלה ל-500 שקלים במקום 250 שקלים

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

בדיון שנערך היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת אושרו התקנות להפעלת המצלמות בנתיבי תחבורה ציבורית. בהתאם לבקשת שרת המשפטים איילת שקד מינואר האחרון, נוסחו תקנות שמגדירות את התנאים להפעלת האכיפה ובכלל זה אופן הצבתן של המצלמות. כפי שנכתב בתקנות, "החוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 113), התשע"ה-2015 (להלן – התיקון לפקודה) מסמיך רשויות מקומיות להציב ולתפעל מצלמות לשם תיעוד עבירות תעבורה המנויות בתוספת האחת עשרה, המונה כיום עבירה אחת – "שימוש שלא כדין בנתיב נסיעה אשר יועד וסומן בתמרור לפי פקודה זו כנתיב תחבורה ציבורית".

חלק ניכר מהדיון הוקדש להגנה על צנעת הפרט, ובמיוחד על מיקום המצלמות באיזורים רגישים, כמו בתי חולים, מרפאות וכדומה, שכן למצלמות שדה ראיה נרחב באיזורים עירוניים. היועצת המשפטית של הוועדה, אתי בנדלר, ביקשה להבהיר כי חייב להיות איזון בין הצורך לאכוף עבירות תנועה, לבין החדירה האסורה לחייו האישיים של האדם. החשש העיקרי לדבריה, הוא כי חומרים רגישים עלולים לדלוף החוצה ובכך לגורם לפגיעה מהותית. בתוך כך, נקבע כאמור כי הרשויות תיידענה את הציבור בכל מקום בו מוצבת מצלמת אכיפה ותסדיר את אבטחת המידע בצורה הטובה ביותר.

לאחר אישורן של התקנות, דנו בהחמרת האכיפה ואישור צו התעבורה: חוה ראובני, סגנית ליועמ"ש למשרד התחבורה ביקשה כי יש לאשר העלאת הקנס במקום בו מוצב תמרור האוסר על נסיעת רכב פרטי בנת"צ: "אנחנו סבורים שקנס של 250 שקלים נמוך מידי, ולכן אינו משקף את חומרת העבירה של הנסיעה בנתצ. המשמעות היא שיבוש קיבולת הסעת המונים. רכב אחד עם נוסע אחד או שניים מפריעים וזה גם פוגע במדיניות של הממשלה לעודד תחבורה ציבורית. להעלות את הקנס גם על התמרור האוסר לדרגה ג' – 500 שקלים".

להורדת התקנות החדשות

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת"א-יפו, הממונה על תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות שלא נכחה בדיון, ביקשה להוסיף: "אצל רוב הנהגים הוטמעה הנורמה שלא נוסעים על נתיב תחבורה ציבורית ועבור אלו שלא הטמיעו את איסור הנסיעה יבואו התקנות החדשות ויאכפו באמצעות טכנולוגיה חדשנית שלא תותיר מקום לעבירה הזו להמשיך ולהתקיים. חשוב להדגיש כי המצלמות ישמשו לתיעוד עברות נסיעה על נת"צ בלבד וכן, שטרם האכיפה תתקיים הסברה ויינתנו אזהרות".

עוד אומרת להבי, "זהו עוד צעד חשוב שמבטא את העדפה שיש להקנות לתחבורה הציבורית ולהבטיח את השימוש בנתיבים הייעודיים לאוטובוסים בלבד, ולשפר את רמת השירות למשתמשים בעיקר בהיבט של לוח זמנים. בסופו של יום, חתך הדרך מוגבל וצדק חלוקתי משמעו הקצאה של זכות דרך גדולה יותר לאוטובוס שבו נוסעים 50 אנשים על פני רכב פרטי עם נהג בודד. אין לי ספק, שיעילות האכיפה במצלמות, תביא לכך שנהגים המתעלמים כיום מאיסור הנסיעה על הנת"צים ישנו מדרכם, ללא קשר לגובה הקנסות. אני גם מקווה שהקצאת נת"צים תביא עימה גם שימוש מוגבר בתחבורה הציבורית ושנראה יותר נוסעים שיבטחו בלוח זמני ההגעה של האוטובוסים".

עוד בוואלה! רכב:
תבעה את העירייה בגלל תחנת אוטובוס מצחינה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully