וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מרידה ווואן-טוונטי, איכותיים ומפתיעים

8.9.2016 / 7:00

האופניים החדשים של מרידה משלבים יוקרה ויכולות שטח מרשימות. המחיר לא לכל אחד, אבל על ביצועים צריך לשלם בישראל

מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000. קובי ליאני
מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000/קובי ליאני

המרידה MERIDA ONE TWENTY 9.8000 הפתיעו בעיקר בגלל שני דברים: ראשית בגלל תחושת הרכיבה שהזכירה לי יותר אופני אנדורו ולא אופני קרבון 29 אינטץ' עם מהלך בולם 120 מילימטרים, נתונים שלרוב מתאימים לאופני קרוס קאנטרי/שבילים. הדבר השני שהפתיע אותי הוא האופן שבו מכלולי האופניים מצליחים לשלב בין קלילות לקשיחות ועמידות. לדוגמה שלדת הקרבון/אלומיניום המצליחה לשלב בין משקל קטן לקשיחות וליכולת להתמודד בהצלחה גם עם התעללויות בירידות מסולעות.

גלגלי ה-29 אינטץ', שלרוב מאפיינים אופני קרוס קאנטרי שבילים, עם חישוקים עמידים וצמיגים רחבים של אופני אנדורו. בולמים המיועדים לרוב לאופני אנדורו ארוכי מהלך, אך במקרה זה עם מהלך קצר. לכל זה מתווספים מכלולים איכותיים ויקרים, שגם הם נבחרו לפי אותם שיקולים, ויחדיו הם יוצרים אופניים איכותיים ומפתיעים.

מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000. קובי ליאני
מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000/קובי ליאני

מרוצי ה-XC מחליפים כיוון

לגבי תחושת הרכיבה ההסבר לפי דעתי נמצא בעובדה, שעד לפני כמה שנים הקושי העיקרי במרוצי הקרוס קאנטרי לאופני הרים XC וגם במרוצי המרתון XCM היה הקושי הגופני ואילו בשנים האחרונות מרוצי הקרוס קאנטרי השונים נעשו תובעניים ביותר גם מבחינת קשיי העבירות לאורך המסלול. מגמה זו מאפיינת רבים מענפי הספורט של אופני ההרים והתוצאה שלה היא מרוצים מעניינים הרבה יותר לרוכבים ולקהל, שמחייבים טכניקת רכיבה גבוהה בנוסף לכושר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה מיוחד במרידה ONE TWENTY החדשים?

אופני המרידהONE TWENTY 9.8000 בנויים מצד אחד כדי להתמודד ביעילות עם מסלולים ארוכים ומפרכים, שכוללים גם עליות ארוכות ומצד שני, ברגע שנגמרת העלייה ומתחילה הירידה לאפשר לרוכב לשחרר הכול ולרדת במהירות כמעט ללא התחשבות בתנאי הקרקע. נכון שרוכב מיומן במיוחד יכול לעלות עליות ולעיתים גם לרדת ירידות ביעילות רבה יותר על אופני זנב קשיח, אבל לא כולם מספיק מקצועיים ולאורך זמן, כמו במרוצי המרתון השונים שבשנים האחרונות נעשו פופולריים ביותר, הנוחות ויכולת הספיגה של אופני השיכוך הכפול הופכים ליתרון גדול הרבה יותר.

בכדי להשיג את השילוב האופטימאלי בין הדרישות שציינתי, החליטו מהנדסי מרידה לייצר את המשולש הקדמי של השלדה מקרבון בשיטה הקרויה ננו מטריקס ומיועדת להגדיל את עמידות הקרבון לעומסים גדולים ולחבטות בסלעים במקרה של נפילה ואילו המשולש האחורי עשוי מאלומיניום. מערכת המתלים היא על טהרת ROCKSHOX וכוללת, מתלה אחורי הבנוי כך, שהבולם למעשה "צף" בין תומכות השרשרת לבין הנדנדה העליונה וזאת בכדי לאפשר למתלה האחורי לפעול בצורה חלקה ויעילה ולהעניק לרוכב תחושה של בולם בעל מהלך ארוך יותר. הבולם הקדמי הוא ה-PIKE RC אוויר, המוכר היטב מאופני אנדורו ואול מאונטיין איכותיים, במהלך של 130 מלימטרים עם ציר 15 מ''מ. מחברת ROCKSHOX מגיע גם מוט המושב הטלסקופי עם שליטה מהכידון כמובן, אבל בעל מהלך מוגבל ל-100 מילימטרים בלבד.

בכדי לאפשר לרוכב באמת לשחרר בירידות צריכים גם גלגלים חזקים ולכן הבחירה בגלגלי ה-DT M1700 החסונים, אשר מאפשרים גם הרכבת צמיגי טיובלס רחבים מהווה בחירה מוצלחת ביותר. גם במערכת ההנעה מגמת האיכות נמשכת והבחירה בקראנק SRAM PCX1עם פלטה אחת מקדימה ומערכת הילוכים XO11 משלימים חבילת מכלולים איכותית ומרשימה ביותר המעידה על ההשקעה הרבה בבחירת מכלולים איכותיים ותואמים את יעוד האופניים. משקל האופניים כולל פנימיות עם חומר ופדלים שטוחים הוא 13.7 ק''ג וזו תוצאה טובה בהתחשב, שלאחר הסבה לטיובלס ניתן לחסוך כחצי ק''ג.

מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000. קובי ליאני
מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000/קובי ליאני

עולים ויורדים בסינגלים

למזלי, או יותר נכון בגלל חוסר מזל, האופניים נשארו אצלנו זמן ארוך מהמתוכנן בגלל צורך בהחלמה מנפילה מטופשת, אך על כך נרחיב בכתבה נפרדת בקרוב. בזכות כך רכבנו עליהם המון, במגוון מקומות ותנאים וזכינו להכיר אותם היטב.
אחד מאזורי הרכיבה שעזרו לי לעמוד על אופיים המיוחד של המרידה החדשים הוא משמר העמק. אזור זה מתאפיין במגוון עצום של מסלולי רכיבה החל מעליות ארוכות בדרכי קק''ל רחבות ועד לסינגלים טכניים מסולעים, שדורשים טכניקת רכיבה והרבה ניסיון בכדי לרדת אותם ברכיבה מהירה וזורמת.

הכידון הרחב והשטוח בשילוב תושבת הכידון הקצרה ממקמים את הרוכב בתנוחה ניטרלית ומאפשרים שליטה מעולה בעמידה בירידות המהירות וגם דיווש יעיל בסינגלים מהירים ללא שינויי גובה משמעותיים. לאורך העליות הארוכות, גם ללא הפעלת הנעילה של הבולם האחורי, ניתן לדווש בעוצמה כמעט ללא תחושה של נדנוד ולשמור על הכיוון ללא מאמץ מיוחד.
באחת מרכיבות הבוקר באזור בארי החלטתי לנעול את הבולמים ובעקבות כך האופניים נעשו קשיחים כמעט לחלוטין וגם דיווש חזק ומתפרץ כמעט ולא גרם לבולמים להתכווץ.

יכולת זו לבטח תתאים לאותם רוכבים שמשתמשים באופני השטח שלהם גם בכבישים ובדרכי עפר רחבות ומהירות. צמיגי ה-Schwalbe הרכים עוזרים מאוד במציאת האחיזה על הפודרה והסלעים המאובקים, אך גרמו לנו לשתי צביטות מפתיעות ולכן המלצתי היא לשמור צמיגים אלו לחורף ולהחליף לצמיגים מעט קשיחים יותר לפחות בקיץ.

מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000. קובי ליאני
מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000/קובי ליאני

מערכת ההילוכים הכוללת קסטה אחורית 10-42 ופלטה קדמית 28 שיניים, התאימה לכל מצבי הרכיבה האפשריים, הצליחה לשמור על שקט בירידות ומנעה לחלוטין את נפילת השרשרת גם ללא שימוש במוביל. לטובת השמירה על השקט בירידות כל הכבלים באופניים, כולל צינורות הבלמים, עוברים בתוך השלדה והרעשים היחידים שנשמעים נובעים מהאבנים הקטנות שהגלגל הקדמי מעיף אל עבר צינור הקרבון התחתון של השלדה. בזכות הפלטה הקדמית הקטנה וגובה הקראנק מהקרקע כמעט ולא התנגשתי עם הפדלים בקרקע, בניגוד למה שמוכר לי מאופני אנדורו ארוכי מהלך, וזה אפשר לי להמשיך ולדווש בקטעים מסולעים מאוד ולהתגבר גם על מדרגות סלע גדולות במיוחד.

עבורי החלק הכי טוב של כל רכיבה הם הירידות המהירות והארוכות, שגורמות לך להגיע קרוב אל קצה היכולת ושם בידוק המרידה נמצאים בשיאם. שלדה וגלגלים גדולים וקשיחים בשילוב צמיגים דביקים, מאפשרים לטוס בבטחה בירידות ומפצים ללא בעיות מיוחדות גם על טעויות של הרוכב. רק בירידות התלולות מאוד הרגשתי צורך בפרונט מעט גבוה יותר על חשבון הזנב, אך במלא ירידות שכאלו לרוב מבוצעות במהירות איטית שבה ניתן לאחר הנמכת האוכף למשוך את הגוף לאחור בכדי לפצות על זווית השלדה. הבלמים מתוצרת SRAM יחד עם דיסקים בקוטר 180 מ''מ מלפנים ומאחור לא שכנעו אותי ביעילותם וגרמו לי להתגעגע לבלמים נשכניים ועמידים יותר.

מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000. קובי ליאני
מבחן אופניים מרידה one-twenty 9.8000/קובי ליאני

סוף פסוק

לאחר כל רכיבה על המרידה ONE TWENTY 9.8000 הבנתי עוד יותר, עד כמה מרידה קלעו נכון עם השילובים המעניינים אותם הזכרתי בפתיחה. בשום מצב לא הרגשתי שהאופניים מגבילים אותי ואני נאלץ להתגבר על נחיתות כלשהי של האופניים בכדי לרכב מהר בתנאים מסוימים. אופני המרידה ONE TWENTY 9.8000 גרמו לי להעריך עוד יותר את יכולת חברת מרידה לייצר אופניים איכותיים ומיוחדים. מרידה מוכרת בתור חברת אופניים שחרטה על דגלה את הערך של תמורה טובה לכסף ובמקרה זה המחיר לא זול, אבל גם התמורה בהתאם. מחיר המחירון של האופניים הוא 21,498 שקלים וזה בהחלט לא מעט, אך יחסית לדגמי אופניים מקבילים מתוצרת יצרני אופניים מובילים אחרים לרוב זהו מחיר נמוך יותר. מה שהכי חשוב לדעתי, היא מידת ההנאה מהאופניים ולאו דווקא כמה שקלים לכאן או לכאן ובנושא ההנאה, המרידה בהחלט גרמו לנו לחייך.

על הצד הטכני:

שלדה :ONE-TWENTY CFA ננו קרבון
מידות : M, L, XL
צבע / גימור : כחול עם כיתוב צהוב
בולם זעזועים קדמי : Rock Shox Pike RC Air מהלך 130 מ''מ
בולם זעזועים אחורי: Rock Shox Monarch RT3 מהלך 120 מ''מ
הילוכים : 11
מעביר אחורי : Sram XO1 11s
שיפטר : SL TRIGGER X1 11SPD
קראנק : Sram PCX1 עם 28 שיניים
מעצורים : Sram Guide R 180 PM
חישוק : DT M1700 Sline Two FW IS
ציר גלגל - DT M1700 Sline Two FW IS
צמיגים : Schwalbe Hans Dampf 2.35 TSC / Schwalbe Nobi Nic 2.25 PSC
סטם : FSA Afterburner
כידון : FSA Afterburner Riser 760 R15
מוט אוכף : Rock Shox Reverb Stealth 31.6
אוכף : Prologo Nago Evo X15
מחיר: 21,498 שקלים מחיר לחברי מועדון: 18,918 שקלים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully