וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MOVON - מתחרה חדשה למובילאיי בישראל

20.3.2017 / 8:25

א.ד.י מערכות מתכננת להתחרות במובילאיי עם מערכת דומה של חברת Movon הקוריאנית. בשלב זה המחיר לצרכן זול במעט

מערכת התראה חדשה לרכב. אתר יצרן
מערכת ההתראה של MOVON מציעה גם תיעוד על כרטיס זיכרון/אתר יצרן

א.ד.י מערכות, שמייבאת, משווקת ומתקינה מגוון מוצרים ומערכות בכלי רכב, השיקה מערכת בטיחות מתקדמת של חברת 'מובון' (Movon) הדרום קוריאנית. מדובר במערכת שאמורה להתחרות במערכת המוכרת של מובילאיי ששולטת בשוק הישראלי.

מחירה של מערכת מובון עומד על 2,490 שקלים (עם אחריות ל-36 חודשים) לעומת 3,700 שקלים - המחיר הרשמי של מערכת מובילאיי. בפועל מובילאיי מוכרת את המערכת ליבואניות הרכב בחצי המחיר.

מובון מול מובילאיי, מי מציעה יותר?

המערכת של מובון מבוססת מצלמת DVR וביכולתה להתריע על תאונה קדמית (FCW) וסטייה מנתיב (LDW) שהן הכרחיות לקבלת ניקוד לזיכוי במס. בנוסף ניתן להשתמש במצלמה כמצלמת דרך עם יכולת הקלטה אוטומטי לפני ואחרי התרחשות תאונה (על גבי כרטיס SD). לטענת אנשי החברה, המצלמה שלהם מסוגלת לספק תמונה טובה יותר בתנאי מזג אויר וראיה קשים, ביחס לזו שבמערכת מובילאיי.

לעת עתה המערכת של מובילאיי מציעה גם יכולת זיהוי תמרורים והתראה על הולכי רגל חוצים, ועל כן מבחינת דירוג משרד התחבורה היא זכאית ל-6 נקודות, לעומת ציון של 4 למערכת של מובון. מנגד המערכת של מובון מציעה צילום וידאו. עם זאת בתוך חודשיים-שלושה מתכננת א.ד.י מערכות לשווק גרסה מתקדמת יותר אשר תכלול גם זיהוי תמרורים והתראה על הולכי רגל, כך שציון הבטיחות ישתווה. בנוסף תתווסף גם מצלמה אחורית לזיהוי קרבה של רכב מאחור ובמקרה שכזה המערכת תדליק עצמאית את תאורת הבלימה (מבלי לגעת בבלמים). מחירה של המערכת המשדרגת ייתכן ויהיה יקר יותר בכ-500 שקלים ביחס למערכת הבסיסית.

יעדים

א.ד.י מערכות, פעילה בשוק הישראלי משנת 1984, ומתקינה מורשה של מספר יבואני רכב (חלקם בבלעדיות) ובהם: קרסו (יבואנית רנו, ניסאן, דאצ'יה), UMI (שברולט, קאדילק ואיסוזו), טלקר (קיה וסאנגיונג) וסמל"ת (בעיקר בסובארו). לטענתה היא מחזיקה בנתח התקנות של 35% ועל כן היא תמשיך בהתקנת מערכות שונות (מולטימדיה, מובילאיי וכו') עבור היבואנית, כשהמטרה היא לתת ללקוח את האפשרות לבחור בין המערכת שהם מייבאים למובילאיי.

בשנה שעברה נמכרו בשוק המקומי כ-200,000 מערכות שכאלה בעיקר תוצרת מובילאיי, כשבא.ד.י מערכות מצפים שהשוק בשנים הקרובות יגדל בין היתר בגלל הודעת שר התחבורה, ישראל כץ, על חובת התקנות מערכת שכזו בכל כלי הרכב הפרטיים המיובאים לישראל החל מינואר 2018.
להערכתם הם יוכלו למכור בשנה זו כ-40,000 מערכות ולתפוס נתח שוק של כ-15%. בשלב ראשון הם מכוונים לשוק המשאיות בו הפכו מערכות שכאלה לחובה בדגמים משנת 2012 ומעלה, ועל הפרק שיתוף פעולה עם חברת דאף. במקביל הם מתכננים להיכנס גם לשוק המכוניות החדשות והמשומשות כשלרשותם רשת ארצית של 50 תחנות שירות והתקנה.

מי את מובון?

מובון הוקמה ב-1998, ועסקה בבדיקה, בחינה וייצור של מערוכת סלולר ומוצרים נלווים בין היתר עבור LG וסמסונג. לפני כ-7 שנים החלו בפיתוח מערכת בטיחות לרכב ולפני כ-4 שנים יצאו עם מוצר ראשון. סה"כ לאורך התקופה השקיעה החברה בפיתוח מערכת ההתרעה כ-30 מליון דולר.
עד עתה המערכת של מובון שווקה כציוד מקורי (OEM) באוטובוסים של חברת טאטא ההודית שנמכרים בקוריאה, כשהחברה נמצאת במשא ומתן לשיתוף פעולה עם מספר יצרני רכב סינים עצמאיים. בנוסף נמכרת המערכת כמוצר לרכישה עצמאית (לרכב פרטי וכבד) במספר שווקים בעולם וביניהם: יפן, קוריאה, סין וצ'ילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully