וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחית רישוי עם 8 ספרות, החל ממחר בכבישי ישראל

9.7.2017 / 10:14

כל רכב חדש שיעלה לכבישים יקבל לוחית רישוי עם שמונה ספרות במקום שבע. ישראל כ"ץ: מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוברים ללוחית רישוי עם 8 ספרות. החל ממחר, ה-10 ביולי יחלו לעלות לכבישים כלי רכב חדשים עם לוחית הרישוי המעודכנת, במקום לוחית רישוי בה 7 ספרות כיום, כך על פי הודעת משרד התחבורה. לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ, "מדובר בפרויקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי".

על פי הנחיות משרד התחבורה, רק כלי רכב חדשים יקבלו לוחיות רישוי עם 8 ספרות, בעוד כלי רכב שעלו לכבישים לפני תחילת הרפורמה ימשיכו עם לוחית רישוי בת שבע ספרות. הנפקת לוחית הרישוי חלה על כלי רכב פרטיים, כלי רכב מסחריים וכלים כבדים (משאיות ואוטובוסים).

עד תחילת שנות ה-60 נעו בארץ כלי רכב עם 3-5 ספרות, ובשנות ה-80 הונפקו לוחיות רישוי עם 7 ספרות, כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו שנת הייצור של הדגם. בשנות ה-90 אמצו את המודל האירופי, עם ציון המדינה IL במקום שנת הדגם, ולצידו קוד היבואן. מודל זה הסתיים בסוף שנת 99 וכיום משתמשים בשיטת ספירה רגילה (בסדר עולה).

הגורמים במשרד התחבורה החלו להיערך למעבר ל-8 ספרות בשנת 2013, תוך עדכון כלל המשרדים הממשלתיים, הרשויות המקומיות, חברות הרכב, חברות הליסינג ועד מסופים של פקחי החניה. מנתונים של הלמ"ס, עולה כי מדי שנה מתווספים, בממוצע כרבע מיליון כלי רכב לכבישים. לוחיות רישוי עם 7 ספרות תספקנה רק לחודשים ספורים, בעוד לוחית רישוי עם 8 ספרות תאפשר להנפיק לוחיות לעוד 50 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully