וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעימה יותר ומרווחת: קיה ריו החדשה נחתה בישראל

קינן כהן, ניר בן-טובים

15.8.2017 / 10:28

טלקאר משיקה בישראל את הדור הרביעי של הסופר מיני קיה ריו עם שיפור במידות, האבזור והנוחות. המחירים, החל ב-95,900 שקלים

קיה ריו 2017 בישראל. רונן טופלברג, רונן טופלברג
קיה ריו החדשה בישראל. מתוך סשן צילומי חוץ מטעם היבואן/רונן טופלברג, רונן טופלברג

באירוע שהתקיים היום (שלישי) בתל אביב, חשפה יבואנית דגמי קיה לישראל קבוצת טלקאר את הדור הרביעי של הסופר מיני החשובה, קיה ריו. הדגם החדש במשפחה מציג שיפור בכמה היבטים, בכלל זה המרווח הפנימי, האבזור, נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. הריו החדשה הוצגה בשנה הקודמת בתערוכת פריז, ובחברה מדווחים על יותר מ-450 אלף מכירות שלה ברחבי העולם.

הריו החדשה מתהדרת במבנה דומה לקודמתה ותימכר רק במרכב 5 דלתות כרגע (סדאן תנחת בארץ בחודש הבא), בעל עיצוב מודרני הנגזר משפת העיצוב המעודכנת של המותג על פי נוסח "חרטום הנמר" של פטר שרייר. היא גדולה יותר ומרווחת כמעט בכל פרמטר אבל לא בהפרשים דרמטיים; אורכה צמח בסנטימטר וחצי, בסיס הגלגלים הוגדל ל-2.58 מ' (תוספת של סנטימטר), גובהה 1.46 מ' (כווץ) ותא המטען עומד על 300 ל' (גידול קל).

תא הנוסעים, לפי קיה, מציע מרחבי מחיה משופרים ל-5 הנוסעים - בעיקר במרווח הברכיים בין שורה אחת לשורה שתיים. רמת האבזור היחידה בישראל היא GX, וזו כוללת מסך מגע "צף" 7 אינטש עם תמיכה במערכות הפעלה של אפל ו-אנדרויד, כניסות USB ו-AUX, בקרת שיוט, בקרת אקלים דיגיטלית, מראות מתקפלות חשמלית, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. לריו אין בקרות בטיחות אקטיביות חכמות, וכוללת רק בקרת מובילאיי כסטנדרט.

בחרטום של הריו מנוע בנזין אחד בלבד - 1.4 ל' עם 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.6 קג"מ הזמינים מתחום של 4,000 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 6 מהירויות, מאיצה הריו ל-100 קמ"ש ב-13.4 שניות ועד 171 קמ"ש מרביים.

כמה זה עולה לנו?

קיה ריו 2017 בישראל. רונן טופלברג, רונן טופלברג
קיה ריו 2017 בישראל/רונן טופלברג, רונן טופלברג

הריו, חריגה בנוף הדגמים החדשים של קיה בישראל שמתאפיינים ברמה גבוהה מאוד של מערכות בטיחות מתקדמות. זאת בשל העובד שייצורה של הריו החדשה שמגיעה אלינו ממקסיקו, מכתיב לה מערכות הרגילות דוגמת בקרת יציבות ונגזרותיה, אך ללא תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית וכדומה. בעתיד, כך נמסר לנו, תגיע המכונית מצוידת במערכות הבטיחות האקטיביות.

המחיר – 95,900 שקלים מציב אותה במרכז השדה של מכוניות הסופר מיני, אלו האירופיות דוגמת רנו קליאו וסקודה פאביה ועוד ואלו מיפן, כמו טויוטה יאריס או מאזדה 2.

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully