וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לומדים לקח: ממשיכים לשכור דו גלגלי בתאילנד ולהתפרע

1.9.2017 / 12:03

חרף האזהרות מפני חכירת כלים דו גלגליים בתאילנד, ממשיכים הישראלים לעלות על אופנועים ולהקלע לתאונות דרכים קשות בשל רכיבה פראית או רכיבה ללא רשיון. מנהל פעילות בית חב"ד בתאילנד: "ראיתי גם הרוגים"

תאונות דרכים של ישראלים בתאילנד. נתי חדד, מערכת וואלה! NEWS
תאונות דרכים של ישראלים בתאילנד/מערכת וואלה! NEWS, נתי חדד

במרוצת החודשים האחרונים פרסמנו מספר כתבת שנוגעות לסיכון שנוטלים ישראלים רבים שטסים לתאילנד ושוכרים דו גלגלי, למרות שאין הם מחזיקים ברישיון נהיגה. קיווינו כי המסר יחלחל והתיירים יחדלו מכך, ולא פחות חשוב, ימנעו מרכיבה כשהם שיכורים או גרוע לא פחות מושפעים תחת שימוש בסמים כאלו ואחרים. אבל המציאות בשטח לא השתנתה וכל המסרים והאזהרות, לא הועילו.

אין שבוע שלא עובר בו לא נפצעים ישראלים באיים, בזמן שהם רוכבים על קטנועים, ולרבים מהם אין רישיון, אומר לוואלה רכב הרב נחמיה וילהלם , מנהל הפעילות של חבד בתאילנד. "זה מצער אותי לראות כל פעם מחדש איך הטיול נהרס. אני פשוט לא מבין אותם. סכנת נפשות. רוכבים בלי רישיון, שיכורים וכו' – חיים שלמים נהרסים בגלל הדברים האלו. הלב נצבט לראות את המראות, את הפצועים וכן, ראיתי גם הרוגים".

הרב וילהלם מעריך כי במרוצת החודשים האחרונים, נפצעו עשרות רבות של ישראלים בחופי תאילנד במהלך רכיבה על קטנועים, ורונית כהן היא אחת מהם, בחורה צעירה בת 34 שנפצעה לפני חודש בקוסומוי. "גם אני חשבתי שהכל קל, שמה דרכון, שוכרת קטנוע ויאלא לגזגז באי, אבל השנה הטיול נגמר לי אחרת. אני מודה לאלוהים שרק שברתי 5 אצבעות וסדקתי צלע. אשפזו אותי ליומיים, עם הכל זה עלה משהו כמו 10 אלף, מהכיס שלי זה יצא כי לא היה לי רישיון. העניין הוא שעל הכלי הוא גם ביקש שאשלם לו, היה סיפור רציני כי הוא בהתחלה אמר שכל הכלי הלך לגמרי, אבל חבר שלי התווכח איתו. בסוף איכשהוא הוא סגר שאני משלמת 9 אלף שקל. התאונה קרתה כי איזה רכב הפתיע אותי ולחצתי חזק על הבלמים הקדמיים והקטנוע פשוט החליק בשניה ועפתי ממנו אולי 10 מטר".

כמה בדיוק? לא ברור

אני מודה לאלוהים שרק שברתי 5 אצבעות וסדקתי צלע. אשפזו אותי ליומיים, עם הכל זה עלה משהו כמו 10 אלף

קשה להעריך את מספר הישראלים ששוכרים קטנוע בתאילנד בלי רישיון אולם אחד מבעלי החנוית הגדולות שמשכיר קטנועים לישראלים בקופנגן אומר לוואלה רכב כי המספרים גבוהים מאוד. "לפחות אצלי זה עומד על סדר גודל של 70%. אני רואה לפעמים צעירות שמגיעות לשכור קטנוע ואין להן מושג איך רוכבים, אבל הן בכל זאת מחליטות ללכת על זה. אבל מבחינתי אין סיכון, הדרכון שלהן אצלי ומי שעשתה תאונה – תשלם לי עד השקל האחרון על הנזק שנגרם לכלי".

הבעיה מסביר הרב היא גם במנטליות הנהיגה ובחוקי הנהיגה המקומיים; "נוהגים שם הפוך ובכל מקרה יש לא מעט נהגים פרועים שמסכנים באופן מוחשי את הרוכבים, ישנם כבישים רבים עם תשתיות רעועות". את בעל החנות שהשכיר לישראלי את הקטנוע לא מעניין איך קרתה התאונה, מסביר לוואלה רכב עו"ד אסף ורשה ולפעמים, זה לא קטנוע עם נפח קטן אלא אופנוע חדש שנהרס וישראלי שמוצא את עצמו בפני סיטואציה מורכבת, בה הוא צריך לשלם עשרות אלפי שקלים.

אין להם ביטוח

אף אם חברת הביטוח תכסה את העלויות הכספיות שנבעו מהטיפול בפציעתו, את הפיצוי מעורב בתאונה הוא יאלץ לשלם מכיסו

אבל זו יכולה להיות הבעיה הקטנה כי בסופו של דבר, הכסף הגדול שישראלים משלמים בתאילנד בעקבות תאונות הוא בכל הקשור לנזקי גוף. עו"ד ורשה מסביר כי השתתפות בפעולה בלתי חוקית חורגת מהכיסוי הביטוחי שניתן מכוח הפוליסה לנסיעות לחו"ל. משמעות הדבר היא, כי נהיגה ללא רישיון מהווה פעולה לא חוקית בחו"ל. "יום אשפוז יכול להאמיר לאלף דולר ואין לדעת כיצד תסתיים התאונה. ישנם מקרים בהם לא ניתן להטיס את הפצוע והוא נאלץ לשהות בבית החולים שבועות ארוכים".

"בכל תאונה שמדווחת לנו, אנו מגיעים ללא דיחוי לבית החולים או לכל מקום אחר שצריך, מושיטים סיוע וגורמים לו להבין כי אנו שם לתמוך בו. לשוחח עם הרופאים עבורו, להביא אוכל של בית, לתת הרגשה טובה", אומר הרב נחמיה, אך מתברר כי ישנה מגבלה ביכולת לסייע לישראלי שהיה מעורב בתאונה, בעיקר כאשר יש מעורב מקומי שנדרס ברשלנות של הרוכב. "זה מצב מסוכן מאוד אומר עו"ד ורשה שכן אף אם לרוכב היה רישיון, הכיסוי בפוליסות רבות הינו מסוייג ואינו כולל כיסוי לנזק לצד שלישי בגין חבות אשר נגרמה כתוצאה מבעלות או חזקה או שימוש בכלי רכב. לפיכך, אף אם חברת הביטוח תכסה את העלויות הכספיות שנבעו מהטיפול בפציעתו, את הפיצוי מעורב בתאונה הוא יאלץ לשלם מכיסו".

אל תשכרו דו גלגלי בתאילנד, מוסיף הרב, ואם אתם בכל זאת בוחרים לעשות זאת, אז "בבקשה רק עם רישיון נהיגה ורק לאחר שווידאתם כי יש כיסוי ביטוחי מסודר. וחשוב לצלם את הקטנוע לפני ששוכרים אותו, לבל יווצר מצב בו טוענים כי גרמתם לנזקים שלא אתם אחראים להם. וחשוב לא פחות – לא משאירים דרכון בסוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully