וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן SUV: נהיגה בשברולט איקווינוקס ו-טראוורס החדשים

7.11.2017 / 7:52

שני קורוסאוברים חדשים של שברולט נחתו בארץ במקביל. האחד צפוי להתחרות במרכז הבמה ובמחיר תחרותי והשני מתכנן להיכנס לנעלים הגדולות של קודמו. האם יש להם סיכוי? המשיכו לקרוא

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ

אמריקה. האומה שאולי המציאה את הקרוסאוברים, מעט פספסה את העגלה כשמדובר על מכירות עולמיות. אצל GM ושברולט בפרט, זה נבע משילוב של גורמים כמו רצון להתמקד בשוק האמריקני המקומי, דגמים פחות מתאימים ועוד שלל סיבות. ניסיונותיה של GM לעלות על העגלה גם ארכו זמן רב בעיקר בשל ההתאוששות האיטית מפשיטת הרגל שחוותה. זה לא פשוט לעבור תהליך יסודי של שינוי שלאט לאט הפך את GM לחברה רזה יותר. צריך היה לפתח דגמים חדשים מאפס, כדי שיהיו מותאמים לצורכי השעה ובעיקר רווחיים יותר עבורה. זה לקח זמן רב עד בוא אותם דגמים חדשים עליהם דיברה GM בעבר, אבל כעת הם כאן. יבואנית שברולט השיקה שני דגמים חדשים שאמורים לסלול גם עבורה דרך חדשה: אקווינוקס וטראוורס.

לייף סטייל: שברולט אקווינוקס

אקווינוקס הקודם הגיע לישראל לקראת סוף ימיו בפברואר 2016. הוא כבר היה אחרי מתיחת פנים ובישראל החליף את קפטיבה שהגיע מקוריאה. הדור החדש והשלישי של אקווינוקס דומה לקודמו חיצונית, אך שונה ממנו לחלוטין. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה (D2XX) שמשרתת בין היתר גם את שברולט קרוז הנוכחית. בניגוד למגמת השוק, הוא מציע מידות קטנות מהדגם אותו הוא מחליף: הוא קצר מקודמו ב-11.8 ס"מ (465 ס"מ) נמוך ב-2.3 ס"מ (166 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים קצר ב-13.2 ס"מ (272.5 ס"מ). הרוחב לא השתנה (184 ס"מ). גם תא המטען הצטמק (46- ליטר) וכעת מכיל 846 ליטר. לכאורה מידות קטנות משמעותית, אלא שכעת אלה מתיישבים טוב יותר עם מידות המתחרים: ספורטאז', טוסון, CX-5 ואחרים.

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ
אקווינוקס ישווק בישראל בשתי רמות גימור כשגרסת הבסיס כוללת את מערך מיילינק (מולטימדיה מקורית עם צג "7) מצלמת רוורס, ניווט WAZE, יציאת מיזוג מאחור, מפתח חכם, חישוקי 17 אינץ' ועוד

למרות הצניחה בממדים, כניסה למושב האחורי מגלה מרווח רגליים עצום. וזה לא שבשאר המדדים חסר משהו. המושב עצמו רחב, גבוה ונוח מאוד לישיבה. הרצפה שטוחה לגמרי כך שגם לרגלי הנוסע החמישי יש מקום, אם כי עבורו המשענת מעט קשיחה יותר בגלל מבנה המושב. גם מלפנים יש מלא מקום כשהמושב מפתיע: הוא ארוך ורחב, ובעל תמיכה טובה לגב ולירכיים. בהמשך אגלה שהוא גם נוח ותומך יותר משמעותית, מזה שיש בטראוורס.

גם סביבת הנהג שונה מהדור הקודם וכמעט זהה לזו של טראוורס החדש. היא כבר פחות פלסטיקית חלולה ונשמעת שברירית כבעבר, וגם אם היא מורכבת מערבוב של חומרים פשוטים למגע ואחרים איכותיים ונעימים, התוצאה הסופית טובה והרמונית בהרבה.

אקווינוקס ישווק בישראל בשתי רמות גימור כשגרסת הבסיס כוללת את מערך מיילינק (מולטימדיה מקורית עם צג "7) מצלמת רוורס, ניווט WAZE, יציאת מיזוג מאחור, מפתח חכם, חישוקי 17 אינץ' ועוד. היבואנית מעריכה כי מרבית המכירות יהיו מרמת הגימור הגבוהה וזו גם הגרסה בה נהגתי שמציעה מראה חיצוני מעט שונה, מסך מולטימדיה גדול יותר (8 אינץ'), מחשב דרך צבעוני וגדול יותר (4.2 אינץ') בלוח המחוונים, תוספת של שקעי USB מלפנים ומאחור, שקע כוח 120V, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה מרחוק, מושב נהג חשמלי, תאורת קסנון, תא מטען חשמלי ועוד.

זה המון אבזור, יותר ממה שמציעות המתחרות המקבילות ורק מערך הבטיחות המתקדם מעט מאכזב כששתי רמות האבזור מצוידות במובילאיי, וללא מערכות בטיחות מקוריות. חבל. מה שבכל זאת יש, ובדומה לכל דגמי שברולט שנמכרים בארץ מהקרוז ומעלה, זה מערך Teen driver שכולל אפשרות להגבלת מהירות, הגבלת עוצמת השמע וקבלת נתוני נהיגה בסוף הנסיעה.

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ
המנוע מרגיש חזק ונמרץ יותר, כבר מתחילת תנועה, אבל הדבר הכי מרשים הוא רמת השקט שנובע בחלקו בשל מערכת אקטיבית לסינון רעשים.

התנעה מרחוק, פונקציה פנטסטית, והמכונית כבר מקררת את עצמה לקראת בואי. בחרטומה אותו מנוע כמו במאליבו, רק מעט חזק יותר: 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1.5 ליטר שמייצר 170 כ"ס ו-28 קג"מ שזמינים מ-2,000-4,000 סל"ד. זהו שיפור משמעותי ביחס לאקווינוקס הקודם ששווק בארץ עם מנוע 2.4 ליטר אטמוספרי, 182 כ"ס ו-23.6 קג"מ ב-4,900 סל"ד.

המנוע מרגיש חזק ונמרץ יותר, כבר מתחילת תנועה, אבל הדבר הכי מרשים הוא רמת השקט שנובע בחלקו בשל מערכת אקטיבית לסינון רעשים. התוצאה היא שהמנוע כלל לא נשמע גם כשהסוסים נקראים לדגל והוא אף שקט יותר במאמץ ממנוע ה-V6 שנמצא בטראוורס שנמכר במחיר כמעט כפול.
תיבת ההילוכים בת 6 המהירויות הגיעה מאקווינוקס הקודם. היא סה"כ עובדת היטב בהתנהלות עירונית ושיוט יום-יומי. כשמבקשים מעט יותר, מגלים שהיא איטית בפעולתה ומעט הססנית בהורדת הילוכים. התפעול הידני לתיבה באמצעות לחצני +/- על גבי מוט ההילוכים, שגם מקבעים את ההילוכים, יכולים לשפר את הביצועים בעליות או כשהרכב מלא, אבל הסידור הזה לא נוח לתפעול.

שימוש בפלטפורמה חדשה ומידות צנועות יותר, איפשר הפחתת משקל של כ-185 ק"ג (כ-10% ממשקל הרכב וזה המון). יש לזה השפעה ישירה על צריכת הדלק - השגתי כ-10 ק"מ לליטר בנהיגה יחסית נמרצת, והשפעה גם על נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. בעיר אקווינוקס מצליח להוציא את העוקץ ממרבית המהמורות ובמהירות בינעירונית הוא כבר מפגין ריסון רב. יחד עם בידוד מדהים של רעשי מנוע, ובידוד מצוין של רעשי כביש ורוח מתקבלת תחושה מאוד נעימה במהירות שיוט. התנהגות הכביש טובה ובטוחה עם מרכב שאינו רוכן באופן מוגזם, כשבנוסף גם האחיזה גבוהה.

אמריקן דיל: שברולט טראוורס

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ

עמידה ליד טראוורס החדש ממחישה עד כמה מדובר בכלי רכב ענק. כל ענקי הקבוצה, אודי Q7, לנדקרוזר, מרצדס GL, יכולים להתחבא לו בצל. אם לא די בכך, כדי להעניק לו "אפקט הגעה" מרשים, מעצביו קטעו את רצף חלונות הצד בקורה מאסיבית שויזואליות מותחת את המכוניות הענקית עוד יותר.

הדור השני של טראוורס מבוסס על פלטפורמה חדשה (C1XX) שמשרתת גם את קאדילק XT5 החדש יחסית.

הוא שוקל בין 1,957-2,137 ק"ג שהם כ-155 ק"ג פחות ובהתאם לגרסאות הדור הקודם, למרות שממדיו כמעט זהים: אורכו 519 ס"מ (1- ס"מ ביחס לדור הקודם), רוחבו 199.5 ס"מ (0.5+ ס"מ) וגובהו 179.5 ס"מ (0.5+ ס"מ). בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ, ל-307 ס"מ. כך שכעת תא הנוסעים מרווח עוד יותר. לטענת שברולט מרווח הרגלים בשורה השלישית הוא הגדול בקטגוריה 86.5 ס"מ. זה מסוג המשפטים שמבקש אימות מול המתחרים, ואת זאת נעשה בעתיד.

בינתיים אוכל לומר שהשורה השלישית מעט נמוכה והמושב עצמו קצר כך שכשבמושב יושב מבוגר הברכיים באוויר וללא תמיכה. לאורך זמן זהו סידור מעט מעייף. יושבי השורה השניה זוכים למושבי קפטן נפרדים שגם נעים לפנים-אחור על מסילה ארוכה. אם תמקמו את מושבי השורה השניה לאחור, ייגזל מרווח רגליים יקר מיושבי השורה השלישי. משזה נאמר, צריך לזכור שטראוורס בהחלט מציע את אחד מתאי הנוסעים המרווחים ביותר בהשוואה לכל קרוסאובר אחר שיש. לא חסר מרווח ראש באף מושב או שורה, הרצפה השטוחה מקלה על ניידות בתוך הקבינה, ומנגנון קיפול המושב שמאפשר כניסה לשורה השלישית, נוח לתפעול ופוער פתח רחב להשתחלות. חבל שהוא נמצא רק בצד אחד (זה שצמוד למדרכה).

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ
רמת הגימור הגבוהה מקבלת כל מה ששברולט מציעה: בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל (שפעילה עד 80 קמ"ש), תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת ועוד

חלל האירוח הכביר הזה בא מעט על חשבון המטען. לא שבאמת יש על מה להתלונן כי עם 651 ליטר מאחורי השורה השלישית הוא אולי קטן מקודמו ב-40 ליטר אבל עצום בכל קנה מידה. גם בקיפול השורה השלישית והשורה השנייה הנפח מעט "צנוע" מבעבר (1,645 ו-2,789 ליטר בהתאמה) ועדיין מדובר על סדר גודל של אולם אירועים קטן.

סביבת הנהג דומה לשל אקווינוקס, עם עוד כמה גימיקים כמו צג מערכת מולטימדיה שמתרומם וחושף עוד תא עם כניסת USB בו ניתן לשכוח עוד משהו. גם איכות החומרים דומה לזה שנמצא באקווינוקס, כלומר מעורבת. באקווינוקס שעולה כמעט חצי מחיר זה בסדר, בטראוורס מעט פחות.

כרכב שבנוי להובלת משפחה גדולה הוא מאובזר בהתאם וזה ניכר בכל פינה. לכל מושב יש מחזיק כוסות, יש מיני תאים וכיסים שונים, יש שני שקעי USB עבור כל שורה, שקע כוח 120V, תאורת לד אישית בתקרה ופתחי מיזוג לשורה השניה והשלישית. ברכב המבחן שהיה ברמת הגימור הגבוהה ביותר נוספו גם ריפודי עור, איזור מיזוג שלישי עבור השורה השניה והשלישית וחלון גג כפול שנפתח מעל ראשם של הנהג והנוסע שלצידו.

בנוגע למערכות בטיחות מתקדמות, רמת הגימור הגבוהה מקבלת כל מה ששברולט מציעה: בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל (שפעילה עד 80 קמ"ש), תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת ועוד. מנגד היצרנית קושרת את רמת האבזור יחד עם תוספת מערכות בטיחות מתקדמות. שברולט היא לא היחידה שעושה זאת, וזה מנהג שראוי שיפסק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
טרווארס הקודם היה נעים לנהיגה וזה החדש גם כן

מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר עבר בירושה מהדגם הקודם לא לפני שעבר כמה שידרוגים כך שכעת הוא מפיק 310 כ"ס (לעומת 281 או 288 כ"ס בדגם הקודם). הוא מרגיש חזק, מסוגל להשלים עקיפות בכל קצב שנבחר ועושה את מלאכתו מבלי להרעיש. הוא כעת משודך לתיבת 9 הילוכים חדשה (6 בעבר) ובשיוט צריך להתאמץ כדי לשמוע אותו. ב-100 קמ"ש בהילוך 9 הוא מסתובב ב-1,400 סל"ד, או 1,600 סל"ד בהילוך 8 או 2,200 סל"ד בהילוך 7. למרות ריבוי ההילוכים התיבה זריזה למדי, ומסוגלת להוריד גם שלושה הילוכים במכה אחת. ריבוי ההילוכים יחד עם דיאטת משקל הניבו צריכת דלק סבירה למדי של כ-9 ק"מ לליטר.

טרווארס הקודם היה נעים לנהיגה וזה החדש גם כן. המתלים ארוכי המהלך סופגים ברכות מהמורות קשות, כך שבעיר מתקבלת נוחות נסיעה מצוינת. מחוץ לעיר יש להם נטייה לנדנודי-לוואי גליים, אולם לטעמי עדיין עדיפים על פני הנוקשות הבסיסית של חלק מהמתחרות. הוא גם מבודד מצוין כך שרעש המנוע והכביש לא מורגשים כלל ורק רעש הרוח מצליח לפרוץ את גבולות הבידוד בסביבות 120 קמ"ש. ההגה קליל ובעל שטח מת במרכזו, אבל סה"כ נעים לאחיזה ומשלים חבילה דינמית טובה ביחס לייעודו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יבואנית שברולט מצפה לגדולות גם מאקווינוקס וגם מטראוורס החדשים. אקווינוקס הקודם הפציע בערוב ימיו בישראל ולא הותיר חותם גם בגלל ש-UMI מעטה לשווקו. לעומת זאת טראוורס הוא סיפור הצלחה. זהו דגם שהצליח לפרוט על נימי חובבי המכוניות האמריקניות הגדולות, לקסום לאלה שחיפשו רכב גדול, מאובזר ובמחיר נגיש יותר מהמתחרים, וגם בגלל שהצליח לנצל תקופת יובש ארוכה בה פורד אקספלורר נעדר מהשוק הישראלי. אין ספק שלאור המחירים, רמות האבזור וההתרשמות הקצרה, טראוורס יצליח לפחות כמו קודמו אם לא יותר.

אקווינוקס לעומתו נכנס לשוק רווי ותחרותי הרבה יותר עם מתחרות רבות בסגמנט שהולך ומצטופף בדגמים חדשים שמצטרפים כל שני-וחמישי. מצד שני עוגת הקרוסאוברים הקומפקטיים ממשיכה לגדול ובקצב הולך וגובר (על חשבון המשפחתיות ודגמי "המנהלים") כך שנראה שיש מקום לכולם. החיסרון הבולט באקווינוקס הוא העדר מערכות בטיחות מתקדמות. לא עניין שיש להקל בו ראש, אבל הלקוח הישראלי (ולא רק הוא) עדיין מעדיף לקבל "סאן-רוף" במקום. וכאן אקווינוקס מציע אלטרנטיבה מעניינת. הוא מאובזר, נוח, שקט וארוז בתג מחיר תחרותי שגם זול מקודמו. אנשי UMI, היבואנית, לא מוכנים לנקוב ביעדי מכירות לדגם, אך מדברים בגלוי על תחרות במובילי הקבוצה תוך כדי ציון המתחרים המרכזיים: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ומאזדה CX-5. מכאן ברור שהם מדברים על מכירות באלפים.

מחירי אקווינוקס:
1.5 ל' טורבו, LS: 150,000 שקלים
1.5 ל' טורבו, LT: 160,000 שקלים

מחירי טראוורס:
3.6 ל', הנעה קדמית, LS: 250,000 שקלים
3.6 ל', הנעה קדמית, LT: 275,000 שקלים
3.6 ל', הנעה כפולה, LT (ורשימת אבזור עשירה יותר): 305,000 שקלים
3.6 ל', הנעה כפולה, 'פרמייר', 330,000 שקלים

השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018. יואל שוורץ, ניר בן טובים
השקת דגמי שברולט: אקווינוקס ו-טרווארס 2018/ניר בן טובים, יואל שוורץ
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully