וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיחות חכמה במכונית קטנה: טויוטה אייגו מתחדשת

25.2.2018 / 9:01

טויוטה תציג גרסה מחודשת של המיני אייגו במסגרת תערוכת ז'נבה; קפיצה קטנה בעיצוב, שיפור גדול בבטיחות האקטיבית

ניר בן טובים

(בסרטון: נהיגה ראשונה בטויוטה לנדר קרוזר 2018)

טויוטה חשפה מתיחת פנים קוסמטית וטכנולוגית למחצה במכונית המיני אייג'ו, קצת לפני שהיא תוצג רשמית בתערוכת הרכב בז'נבה בחודש הבא. האייגו, כך לדברי טויוטה הפכה להיות אחד הדגמים המבוקשים ביותר בסגמנט A במהלך שנת 2017 עם למעלה מ-85 אלף מסירות (נתח שוק של כ-6.6%). בישראל נמכרו אשתקד כ-530 יחידות של האייגו.

מבחינה חיצונית האייגו המחודשת עוברת ממראה "דו-ממדי" לתלת ממדי הניכר בעיצוב שבכת ה-X הקדמית ויחידות התאורה בשני קצותיה. האייגו נראית מעט יותר תפוחה כעת מבעבר ויתרמו לה גם תוספות בהיצע החישוקים (15 אינטש) וכן 2 גוונים חדשים. עוד התווספו השנה נורות LED DRL בזנב כדי "להעניק לה מראה מתוחכם", כך הכריזו ביצרנית היפנית.

תא הנוסעים (תמונתו לא פורסמה) נשאר כפי שהיה עם חידושים בגוונים הכפולים של הדיפונים במושבים והקונסולה. היא תוצע בכמה גרסאות, X-פליי, X-קלוסיב, X-טרנד ו-X-סייט, כולן מאפשרות התאמה אישית של צבעים ומערכות פנים. מערכת המולטימדיה העיקרית תהיה מחוברת אל צג 7 אינטש.

המנוע באייגו הוא ה-3 צילינדרים המוכר בנפח 1000 סמ"ק, כעת מותאם לתקן יורו 6.2 עם שיפור בצריכת הדלק וירידה בפליטת המזהמים. ההספק עומד על 72 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-10 קג"מ הזמינים מטווח של 4,400 סל"ד. בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות, מאיצה האייגו ל-100 קמ"ש ב-13.8 שניות ועד 170 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת ירדה כאמור וזו עומדת כעת על 25.6 ק"מ לליטר.

הבשורה המשמעותית באייגו היא המצאותן של 3 מערכות בטיחות מודרניות; לא דבר של מה בכך במכוניות מיני זולות, כאשר האייגו מתוגברת עם מערך חלקי של בקרי ה-Toyota Safety Sense, כולל בלימה אוטונומית, התרעה אודי-ויזואלית על התנגשות מסוכנת עם רכב מלפנים ו-בקרת סטיה מנתיב.

מיבואנית טויוטה לישראל יוניון מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי האייגו המחודשת תגיע לארץ במהלך שנת 2019.

טויוטה אייגו. יצרן, אתר יצרן
טויוטה אייגו המחודשת. יותר צבעים, ובעיקר עוד בטיחות/אתר יצרן, יצרן
טויוטה אייגו. יצרן, אתר יצרן
וגם צריכת דלק משופרת, בקטנה/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully