וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: יוחמר העונש על "פגע וברח"

בצל מותם של חי זיו ושני קריאף מפגיעת משאית בכביש 4, אושרה הצעת החוק לפיה יוכפל העונש המקסימלי על ביצוע העבירה ויעמוד על 14 שנות מאסר. גם נוסעי הרכב הפוגע יישאו באחריות

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) הקוראת להחמיר את עונשם של נהגים שהיו מעורבים בתאונת "פגע וברח". ההצעה, שאישורה מגיע כיממה לאחר מותם מתאונת פגע וברח של בני הזוג חי זיו ושני קריאף סמוך לגשר יבנה בכביש 4, כוללת איחוד של מספר הצעות חוק שעניינן החמרת הענישה על עבירת "פגע וברח".

עוד על התאונה בכביש 4:
חשד לפגע וברח: גבר ואישה הרה נהרגו מפגיעת רכב
נדרסו בדרך מבדיקות הריון: ”הרגת שני יהלומים”
אב החשוד בדריסת הזוג: ”הוא פחד, אנחנו כואבים”

הצעת החוק, שעניינה החמרת הענישה בעבירת ההפקרה, מדרגת הפקרה על פי חומרתה - החל מרשלנות ועד לגרימת מוות בשל הפקרה. על פי ההצעה, העונש המקסימלי למורשע בביצוע העבירה הוא 14 שנות מאסר, כפול ממספר שנות המאסר שניתן לגזור על ביצוע עבירה מסוג זה כיום. ההצעה מגדירה ענישה ללא מאסר בפועל כ"אקט חריג", הדורש הנמקות וכן מטילה אחריות, לא רק על הנהג הפוגע, אלא גם על הנוסעים האחרים ברכבו.

"מעשה ההפקרה כמוהו כבגידה בערכים הבסיסיים ביותר שאנו גדלים עליהם – העזרה לאחר והצבת חייו ובריאותו של אדם מעל לכל עניין אישי", הסביר ח"כ מטלון, "לצערי טרגדיות של 'פגע וברח' הופכות לעניין, ששום שבוע בישראל אינו שלם בלעדיו. אבל אל לנו להתייחס לתופעה זו כאסון טבע שלא ניתן לעצור. חקיקה וענישה מחמירות עשויות לחולל שינוי של ממש במגמה".

בני הזוג קריאף נהרגו, כאמור, ביום ראשון בעת שירדו לתקן תקר בצמיגי רכבם בכביש מספר 4 סמוך לגשר יבנה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בשישה ימים את מעצרו של הנהג הפוגע, רוני לוי תושב יפו בן 31, לאחר שזה הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה ברחובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully