וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 שנות מאסר לנהג שפגע וברח

ירון אדרי

15.6.2011 / 13:30

ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק המבקשת להחמיר הענישה עם נהגים המעורבים בתאונת פגע וברח

ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודות התעבורה במקרה של תאונות פגע וברח. על פי ההצעה, כנגד נהג שפגע באדם בתאונת דרכים וברח יעמוד עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל. מדובר בתוספת של חמש שנים לעונש המאסר המרבי כיום. הצעת החוק שאושרה הינה איחוד בין שלוש הצעות חוק שהגישו חברי הכנסת זאב בילסקי, חמד עמאר, משה מטלון ורוברט אילטוב.

על פי הצעת החוק, יש להחמיר את עונשו של נהג שיורשע בהפקרת פצוע ברשלנות וזה יענש במאסר של עד שלוש שנים. בגין הפקרת פצוע בידיעה יחול מאסר בפועל של עד שבע שנים ובמקרה של חבלה חמורה או כאשר התוצאה קטלנית עד 14 שנות מאסר. בנוסף, החוק מחמיר את הענישה על נוסע שהיה ברכב הפוגע ולא דיווח לשירותי החירום ודינו יהיה עד למחצית מעונש המאסר שנגזר על הנהג הפוגע, כלומר עד שבע שנות מאסר בפועל. נוסף לכך, נציגת משרד התחבורה חוה ראובני הציעה להחמיר את הענישה במקרה של פגיעה בהולך רגל או ברוכבי דו גלגלי ואופניים.

בנוסף להחמרה בענישה, תובע בילסקי לחייב בחוק כי על שופט הדן בעבירת פגע וברח בפרט בעסקאות טיעון, לשמוע את נפגע התאונה או את בני משפחתו לפני הכרעת הדין. בנוסף, בילסקי תובע כי על הפרקליטות לפגוש את הנפגע או את בני משפחתו לפני שהיא חותמת על עסקת טיעון עם הנהג. כזכור, בחודש מרץ השנה נחתמה עסקת טיעון עם דורס הילדה שחר גרינשפן, עיסקה שזכתה לביקורת נוקבת.

"אדם שפגע וברח, מוציא את עצמו מהאנושות. מבחינתי, שישב הרבה שנים בכלא. אתה לא בן אדם, לא חלק מהחברה, תתרחק מאיתנו", כך אמר בחריפות יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם. לדבריו של ראש מדור תביעות במשטרה סנ"צ דן שני, את העונש החמור ראוי להטיל על הנהג הבורח רק במקרה שנפגע אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully