מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: מרצדס C43AMG/ניר בן טובים, קינן כהן

מבחן דרך: מרצדס C43AMG קופה

14.3.2019 / 12:14

ה-C43AMG היא כרטיס הכניסה ללונה פארק המטורף של דגמי AMG של ה-C קלאס. היא נראית כמו AMG, היא נשמעת כמו AMG, היא עולה כמו AMG - אבל האם היא נוסעת כמו AMG?

זה קרה בכל פעם שהתיישבתי ב-AMG, התחושה הזו שכרגע אתה נבלע בתוך מפלצת רועמת ורוטטת, שהרצונות שלך ושלה שווים בנוסחה שמרכיבה את הנהיגה. מהרגע שלחצת על כפתור ההנעה ועד לרגע שהצלחת לצאת ממנה ולהתרחק בקצה כביש מפותל כאשר הבלמים והאגזוז משמעים קול תקתוק.

במשך שנים בנתה לעצמה החטיבה הספורטיבית של מרצדס שם של יצרנית גרסאות פרועות במיוחד לדגמים המהוגנים והיוקרתיים של החברה. עם יד על הלב, מבין החטיבות הספורטיביות, יותר מ-RS באודי, יותר מחטיבת המוטורספורט של ב.מ.וו או V בקאדילק - היא זו שבאמת מייצרת את המכוניות המעניינות יותר בז'אנר, להוציא אולי דגם ספציפי כזה או אחר (ב.מ.וו M2 למשל).

אבל מה שקרה עם השנים הוא שעל מנת למקסם את ההילה הזו, אנחנו מוצאים יותר ויתר מכוניות שנושאות את סממני AMG כאבזור עיצוב. אחרי שהתרגלנו לראות את המספרים 63 ו-65 על מכוניות AMG, כאשר אני אוסף את ה-C43AMG אני תוהה אם זו באמת AMG?

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
אלו שלוש אותיות וסמל שיש להם מעמד, והמעמד מחייב/ניר בן טובים, קינן כהן

הכלה לבשה שחורים

לרוב, אין מה לגעת בעיצוב של מכונית, תמיד יהיו את אלו יאהבו יותר או פחות. אבל בסופו של דבר בין אם אתם מחבבים את המראה החיצוני או פחות מתחברים אליו - במקרה הזה הוא עובד. משהו בפרופורציות והיציבה הנמוכה שלה עם הצבע השחור והגריל העמוק - המסר עובר פה טוב. אני עדיין מנסה להבין מה מפריע לי בחלק האחורי שלה, משהו שם עם יותר מדי פח מעל הגלגלים האחוריים שגורם לו להיראות "כבד" מדי. חדי עין יבחינו מיד שהיא שונה מגרסאות החזקות שמקבלות ניפוחים שריריים בבתי הגלגלים, קאליפרים אדומים, ספוילר אגרסיבי מלפנים וגריל פסים אנכי.

תא הנוסעים הוא כל מה שתצפו ממרצדס. איכות החומרים מעולה, העור הוא עור, האלומיניום הוא אלומיניום, אפילו חלקי הפלסטיק דחוסים ואיכותיים - עד המשקולות של אבזמי חגורת הבטיחות - זו מרצדס.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
איכות החומרים מעולה, ההרכב מצוינת והנדסת האנוש מהטובות בנמצא/ניר בן טובים, קינן כהן

למרות העושר באבזור, השליטה על כל העניינים פה פשוטה מאוד. מרצדס פיצחו את אחד האתגרים הגדולים של תפעול ריבוי מערכות שיש במכוניות מודרניות. זה יכול להיעשות באמצעות חוגה או משטח מגע מרכזי לידה, זה יכול להתבצע גם מכפתור שהוא משטח מגע בחישור הימני של ההגה (בשמאלי יש את השליטה על התצוגה בלוח המחוונים). מניסיוני - במרצדס זה נעשה באופן הטוב ביותר ובפער של ממש.

המושבים הקדמיים לא רק נראים נהדר בגוון האדום והעמוק הזה, אלא גם נועצים את הנהג עמוק פנימה ואז עוד אפשר להדק אותם סביבך להתאמה מירבית עם ההקשחה החשמלית. לא אזרתי עוז לקפל את עצמי למושבים האחוריים מחשש שלא אצליח להיחלץ מהם, אבל ילד שכן ישב בהם יצא מרוצה מאוד, אני די בטוח שזה היה בכלל השילוב של התאוצות שלה והכביש הרטוב.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
מושבים שטובים לפחות כמו שהם נראים, אבל הנוחות בכללה לא מדהימה/ניר בן טובים, קינן כהן

זמן לרקוד

גרסאות ה-43 של דגמי AMG עושות שימוש במנוע ה-V6 טווין טורבו של מרצדס. המספרים הם 390 סוסים ב-6,100 סל"ד ו-53 קג"מ ב-2,500 סל"ד שעוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הספידשיפט MTC של מרצדס. זו לא תיבת הילוכים אוטומטית רגילה, אבל גם לא כפולת מצמד (DCT). אלא כזו שעושה שימוש במצמד יחיד אבל רב דיסקיות שמעביר את הכוח מהמנוע לתיבת ההילוכים, סידור שמשלב את חלקות הפעולה של תיבה אוטומטית רגילה עם מינימום השהייה בהעברת כוח ומינימום בזבוז שלו כמו בתיבות עם ממיר מומנט. על משקל של 1,750 ק"ג והנעה כפולה היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ועד מהירות מירבית של 250 קמ"ש.

נהיגה ראשונה: מרצדס C קלאס מחודשת. יצרן, אתר יצרן
מנוע 3.0 ליטרים בתצורת V6 עם 390 כ"ס שהוא פנינה של ממש/אתר יצרן, יצרן

לחיצה על כפתור ההנעה מייצרת את התגובה הווקאלית של נביחת אגזוזים קצרה, וגרגור נעים עולה מארבעת המפלטים מאחורה. לחיצה על כפתור הקסמים ועליו ציור של יציאות האגזוז מעביר אותה למצב הקולני יותר והעסק הופך לרעם כבוש - מומלץ בחניונים תת קרקעיים ומנהרות ארוכות, פחות מומלץ כאשר רוצים להתגנב בשקט בשעות הקטנות של הלילה.

בנהיגה שוטפת קשה להתעלם מעתודות הכוח שלה, אמנם לא מדובר בתחושה הפראית של מנועי ה-63 של AMG עם 510 הסוסים שלה, שם אתה מרגיש את פצצות הכוח שעולות בכל ליטוף של הדוושה, לעומת אספקה רציפה וחזקה במקרה הזה של ה-43. ההנעה הכפולה גם גורמת לכל העסק לזוז יחד עם פיזור הסוסים המיטבי לארבעת הגלגלים. זרימה בכל מהירות נורמלית נעשית באופן אגבי לחלוטין.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
אלגנטית להפליא, משהו שם עם החלק האחורי ה"כבד" לא ממש מסתדר בעין/ניר בן טובים, קינן כהן

נוחות הנסיעה גבולית מאוד על כבישים שאינם מהמעלה העליונה, ההבדלים בין מצבי השיכוך השונים של המתלים לא מאפשרים לה להתעלות לרמת הנוחות שאנחנו מכירים במרצדס. היא סבירה ביחס למכונית ספורטיבית, היא לא כזו שמרסקת עצמות, אבל כן כזו שגרמה לי לתמרן אותה בנתיב כדי לעקוף מכסי ביוב, בורות ושברים.

בכבישים ציבוריים אין לה בעיה להיות הדבר הכי מהיר בסביבה, כל עוד לא תפגשו במכוניות חזקות יותר משמעותית, אתם מסתכלים על פערי ענק בביצועים וביכולת יישום שלהם. האחיזה גבוהה מאוד, פעולת תיבת ההילוכים מצוינת ולהגה יש משקל טוב ומשוב מניח את הדעת. המנוע המצוין והבשרני מושך בכוח קדימה בתאוצות ומקנח בעוד בוסט כוח מפתיע לקראת הקו האדום.

אחרי 2000 שנות, ההזדמנות לסור עם מכונית ספורטיבית למסלול המירוצים מוטור סיטי בשדה תימן, היא פריבילגיה מבורכת וזכות לעם היושב בציון, ואני האחרון שיפספס אותה. אז התייצבנו בשערי המסלול עם ה-C43AMG לכמה הקפות שאפשרו לי לחקור אותה לעומק. אחרי הקפת היכרות וחימום שלנו אני מתחיל להגביר את הקצב. המרצדס חושפת את עצמה במהירות - כמו מכוניות כפולות הנעה ספורטיביות אחרות המצב הקבוע פה הוא "אובר גריפ" של המכונית, כזה שלא ממש מאפשר משחק איתה. היא לא מתאבדת על הפניות בתשוקה כמו מכוניות ספורט עם הנעה אחורית, אלא פשוט צולחת אותן עם המון אחיזה, יותר מדי אחיזה כדי להיות מהמכוניות האלו שגורמות לדגדוג של סכנה וריגוש בעורף.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
רעם אגזוזים משובח מארבעת היציאות שלה וזה עוד לפני המצב הרועש.../ניר בן טובים, קינן כהן

גם במצב המנותק של בקרות היציבות היא לא כמו האחות הגדולה והחזקה שבאמת אפשר ללכת איתה עד הסוף. רוצה לומר - מסיבת קרחנה מגניבה עד השעה 22:00 ואז סוגרים את המוזיקה והולכים הביתה. הבולמים שמחזיקים אותה מאוד מפולסת בין הפניות דורשים הרבה בלימה והרבה משקל על החזית כדי לשקשק את אחוריה לפני פניה, אבל אז ברגע שנוגעים בגז ההנעה הכפולה שולחת כוח קדימה ומאזנת אותה בחזרה.

בהקפות על המסלול היא טחנה ליטר דלק על כל 2.8 ק"מ, אבל בשיוט ושימוש יומיומי היא מתייצבת על 10 ק"מ לליטר שזה מדהים ביחס לכמות הסוסים, ההנעה והביצועים שלה.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: מרצדס C43AMG/ניר בן טובים, קינן כהן

חתונה?

מרצדס C43AMG הרשימה אותי בזמנו בהשקה העולמית שלה, שם הנהיגה הייתה ברובה על כבישים מפותלים וגשומים למכביר. שם, ההנעה הכפולה אפשרה נהיגה במהירות גם בתנאים חלקלקים מאוד. היא עדיין מרשימה מאוד, אבל עם יד על הלב, אני פשוט לא מצליח לראות בה בת חוקית ולגטימית למוסד הזה שנקרא AMG. היא טובה, אבל עבורי התג הזה מתחבר למכוניות שמאתגרות, מפתות, פרועות - והיא לא שם. לא רק היא, זו אותה תחושת חוסר סיפוק שיש גם למתחרה הישירה שלה אודי S5 ובמקום מסוים לכל מכונית ספורט כפולת הנעה - הן פשוט מבצעות יותר מדי באגביות ומרגשות פחות מדי במעורבות.

עבור מחיר הבסיס של 626,000 שקלים היא בת לוויה זריזה, מרשימה ובעלת ביצועים שהם בהחלט הרבה מעבר למספקים לכל אדם בר דעת וחפץ בשמירת רישיונו. אבל צריך לומר את זה, את הטבסקו האמיתי, זה של הריגוש הטהור והגולמי של רכיבה על גבי מפלצת - שומרת גרסת ה-43AMG לאחות הבכירה יותר ה-63AMG על 510 הסוסים שלה וכן גם על תג המחיר הגבוה משמעותית של 855 אלף שקלים.

מבחן דרך: מרצדס C43AMG. קינן כהן, ניר בן טובים
מבחן דרך: מרצדס C43AMG/ניר בן טובים, קינן כהן

על הצד הטכני: מרצדס C43AMG קופה

מנוע, הנעה: בנזין, V6, טורבו, כפולה

נפח: 2,996 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 390/6,100
מומנט/סל"ד (קג"מ): 53/2,500
תיבת הילוכים: אוטומטית, 9 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ): 469
רוחב (ס"מ): 181
גובה (ס"מ): 140
בסיס גלגלים (ס"מ): 284
תא מטען: 400 ליטרים

ביצועים:
תאוצה 0-100: 4.7 שניות
מהירות מירבית: 250 קמ"ש

מתחרות:
אודי S5, ב.מ.וו 440i

מחיר:
626 אלף שקלים (בסיס)

תודה רבה למסלול המירוצים ומרכז הדרכות הנהיגה "מוטור סיטי" על השימוש במסלול

מוטור סיטי. אתר,
מוטור סיטי/אתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully