מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יצרן, אתר יצרן
מבחן דרך: קאדילק CTS-V/אתר יצרן, יצרן

מבחן דרכים: קאדילק CTS-V

24.2.2019 / 10:33

רגע לפני שהיא ודומותיה הופכות לזיכרון רחוק של ריח גומי שרוף ועשן צמיגים, יואל שורץ לקח את הגרסה החזקה ביותר של קאדילק CTS לסיבוב, והוצף בהזיות על-חושית בחסות 640 הסוסים שלה

עומד חמישי על קו הזינוק. קסדה כפפות סרבל מרוצים. אלוהים איזה חום פה בתוך הדבר הזה. אבל שווה כל רגע. שנים שהעם היושב בציון ממתין למרוצים חוקיים. אולי אפילו לפני אותו רגע בו הפך לעם וחצה את המדבר. אבל עכשיו הכל כאן. גם מרוצים, וגם הדבר הזה. קאדילק CTS-V. מכונה מושחזת שנועדה לטרוף את הכביש וכל מה שנקלע בדרכה, במיוחד המתחרות הגרמניות: אודי RS6, ב.מ.וו M5 ומרצדס E63 AMG.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מה שאתה רואה זה מה שתקבל, אגרוף ברזל אמריקני אותנטי/ניר בן טובים, יואל שוורץ

למקומות...

אני בדיוק במקום הנכון. אחרי כמה הקפות חימום, עם צמיגים בטמפרטורת עבודה, ורמת אדרנלין מפוצצת מבחנות. לחיצה על מתג ההתנעה, וה-V8 מתעורר בנביחה וביריקת אדי המים הבודדים שהצליחו להתיישב על פתח האגזוז. גרגור עמוק מלפנים קורע את השקט שמסביב. גלגול תפריטים לכיווני מצבי "ספורט" בכל מערכת אלקטרונית אפשרית, ניתוק בקרת יציבות, ו-640 סוסים דרוכים לכיבוש שעון העצר במסלול. בהקפות החימום הייתי קרוב לשיא המסלול, ואני כבר כמעט ויכול לגעת בעתיד בו אשבור את השיא עם המכונית הזו. כי היא לא רק סוגרת זינוק ל-100 קמ"ש בסביבות 3.7 שניות וממשיכה לטפס לכיוון 320 קמ"ש, היא גם יודעת להתנהג.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
640 סוסים ממנוע 6.2 ליטרים עם סופרצ'ארג'ר, הגרמניות נשארות הרבה מאחור בתחום הזה/ניר בן טובים, יואל שוורץ

עוד הקפה אחרונה לפני המרוץ ואני יוצא עם רגל חוליגנית ברצפה. רעם ה-V8 יוצר גל הדף מנפץ זגוגיות, ברדיוס של קילומטרים. האספלט שכנראה נבהל, לרגע מסרב לשחרר את לפיתת הצמיגים שמתחילים ליילל, לבעוט ולקרוע אותו לגזרים. בבת אחת האספלט מרים ידיים והמכונית נורית מהמקום כמו מתוך תותח, משאירה שני פסים שחורים של המישלין פיילוט סופר ספורט ששווים את משקלם בזהב. עם כל כך הרבה כוח, יותר מהמתחרות, ועם משקל נמוך מהן, CTS-V נדחפת קדימה מהר. מאוד מהר. בסדר גודל של "מצמצת? הפסדת". תיבת ההילוכים מאוד זריזה, לא כמו של חלק מהיריבות, אבל מספיק בשביל להשלים יחידת כוח מאוד יעילה, שעטופה בשלדה קשיחה, ישירה וחדה. ההגה כמעט מצוין, מחסיר נקודות בודדות על תקשורת, ועדיין אפשר לצלול איתה מהר לתוך פניה, להתיישר, ולהשתגר ללא קושי ביציאה ממנה. אפשר שעות להתענג על סימפוניית כלי הנשיפה שבוקעים מלפנים ורושפים מאחור, ליהנות מהחלקות זנב וירטואוזיות, להתרפק על האיזון הפנטסטי שבין החלק הקדמי לאחורי, להתפעל מדוושת בלמים רגישה במידה ויכולות נעיצה במקום פעם אחר פעם, ולדעת שגם אם תתנהג כמו אידיוט, היא לא תעז לנשוך אותך בישבן.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
חלומות הוליוודיים בברזלים מדיטרויט/ניר בן טובים, יואל שוורץ

היכון....

אבל זו מכונית סאלון. היא לא חייבת להינהג ככה. לא חייבים לגרום למכונית לשאוב לתוכה את העולם, ולרסק את האספלט שמתחתיה. בהתנהלות עירונית, בינעירונית ואף מעבר לכך, אפשר לשייט בה בנחת, ברוגע ושקט כמו ש-CTS כבר יודעת להציע. גם כאן נמצא את מערכת המתלים שבקאדילק קוראים Magnetic Ride Control, שכוללים בולמים עם נוזל שמשנה את צמיגותו 1,000 פעם בשניה (!) בהשפעת שדה אלקטרו-מגנטי. אין ספק שהכיול הבסיסי מעט קשיח יותר מ-CTS רגילה, והיא גם נעולה ברצועות גומי דקיקות (295/30/19 מאחור), ועדיין גם גרסת V יודעת להציע נוחות ועידון מעולות ואף טובות יותר מחלק מהמתחרות.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
הגיל ניכר בתא הנוסעים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

ומעבר לכל זה, כמכונית השייכת לעולם היוקרה היא בהחלט יודעת לתגמל. היא מרווחת מספיק, ויש לה תא מטען ראוי. היא מגומרת היטב ועמוסה באבזור כמו מושבי "באקט" מעולים תוצרת רקארו, משובצים בעור ואלקנטרה, ובעלי טווח רחב של דרגות חיבוק לגב ולירכיים. יש בה לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ'), תצוגה עלית על השמשה הקדמית, מערכת להקלטת נתוני הביצועים, בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור, מערכת סאונד משובחת של BOSE עם 13 רמקולים ומערכת מולטימדיה CUE (ר"ת: Cadillac User Experience) שכולל מסך 8 אינץ' עם פיקוד קולי. תפעול חלק מהמערכות לפעמים מעט מסורבל ולא מובן, למשל מדוע מעבר למצב ידני בתיבת ההילוכים מונע ביצוע "קיק-דאון", או למה כפתור מצבי נהיגה דורש שתי לחיצות למעבר בין מצבים. מערך ה-CUE סה"כ טוב, אבל קאדילק כבר הציגה (ב-XT4) מערכת מתקדמת יותר, נוחה יותר לתפעול, ומהטובות שבנמצא. קאדילק כבר לא מוכנה להישאר מאחור. משום בחינה.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
מושבים של רקארו עם חיבוק הדוק לגוף/ניר בן טובים, יואל שוורץ

צא....

אז נכון שמצד אחד, זו מכונית סאלון מרווחת, מאובזרת ונוחה שלא חייבים לנהוג בה כאילו זה עתה שדדת בנק, אבל מבט אחד ממושב הנהג לעבר כונס האוויר המחורץ על מכסה המנוע מקרבון, והחיוך המטופש מתחיל לחשוף כוונות. כבר לא מעניין אותך שיש למכונית מערכת לביטול רעשים בתדרים נמוכים, ושהיא מסוגלת להתנהל בעידון, בשקט וברכות גם כשקופצים לסופר. אתה מחפש כיצד לשחרר את הרסן, אתה רוצה לשמוע את המנוע שר ומזמר, ופשוט מייחל להדביק אותה על מסלול מירוצים. 625,000 שקלים ותוכל לעשות בדיוק את זה. זה המון, אבל כמעט מחצית הסכום אותו דורשות המתחרות. וזה אפילו פחות ממחיר RS4, M3 ו-C63 הקטנות וחלשות משמעותית.

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
יונקת ממסורת ארוכה של הוט רודס אמריקניות/ניר בן טובים, יואל שוורץ

לטעמי כל מה שצריך להוסיף ל-CTS-V זה סט תואם של כפפות, נעלים וסרבל מרוצים, ואני כבר עם הציוד הזה עלי. מוכן, דרוך לכבוש את המסלול במכונית החזקה מסוגה בקטגוריה. האור ברמזור הזינוק נידלק, גרגור המנועים שמסביבי על קו הזינוק הופך לשאגות, ופתאום... כמה נקישות מהירות ממוססות את הערפל החולמני שמעלי, ודרך עפעפיים חצי עצומים אני רואה את אשתי מבעד לשמשות ה-CTS-V שלי, לאחר שחזרה מעוד מסע קניות מוצלח (עבורה, ופחות עבור כרטיש האשראי).

מבחן דרך: קאדילק CTS-V. יואל שוורץ, ניר בן טובים
V בשביל ניצחון/ניר בן טובים, יואל שוורץ

על הצד הטכני: קאדילק CTS-V

מנוע, הנעה - V8 בנזין מגדש-על, אחורית
נפח - 6,162 סמ"ק
הספק/סל"ד - 640 / 6,400
מומנט/סל"ד - 87.2 / 3,600
תיבת הילוכים - אוטו' פלנטרית, 8 הילו'

ביצועים
תאוצה (0-100 קמ"ש)- 3.7 שניות
מהירות מרבית - 320 קמ"ש

מידות
אורך (ס"מ) - 502
רוחב (ס"מ) - 183
גובה (ס"מ) - 145
בסיס גלגלים (ס"מ) - 291
תא מטען (ליטרים) - 388
משקל (ק"ג) - 1,878

מתחרות:
ב.מ.וו M5, מרצדס E63AMG, אודי RS6

מחיר:
625,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully