וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס AMG חונכת וחורכת את המסלול בבאר שבע

22.5.2018 / 7:50

אחרי שנים בהם חזון מסלול המירוצים הישראלי הראשון נאלץ להסתפק בשלל אלתורים, סלילות פיראטיות והצהרות גרנדיוזיות שהסתיימו ברצועות אספלט צרות ובינוניות, נפתח מסלול מירוצים ראוי ראשון בישראל. יצאנו לסיבוב ראשון על המסלול בבאר שבע וחזרנו עם רושם וסקפטיות

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
היינו כחולמים. אירוע מופק ומתוקתק לעילא של מרצדס וחטיבת AMG/רונן טופלברג

לרגע אחד זה נראה כמו מראה לא טבעי. באמצע המדבר, מספר דקות נסיעה מערבית לבאר שבע על כביש 25 במתחם שלפחות בגוגל מוגדר כ"פארק חצרים", הוקם מסלול מירוצים גדול מימדים, בסדרי גודל וברמה אחרת לגמרי מכל מה שהתרגלנו לראות בישראל.

המסלול, הינו חלק אחד מתוך שלל מתקנים שעוד אמורים להצטרף בעתיד, המקום מיועד להיות אחת האטרקציות המוטוריות הגדולות שידענו בישראל, לצד פארק שעשועים גדול שיוקם בסמוך לו. בנוסף למסלול המרכזי, מתוכננים לקום במתחם גם מסלולי שטח וכן מתחם ייעודי להדרכות נהיגה.

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
אפילו ה-GLE המגודל הצליח לדהור על המסלול/רונן טופלברג

באירוע שקיימה יבואנית מרצדס ללקוחות החטיבה הספורטיבית שלה AMG, יצא לנו להתנסות בהקפה חלקית של המסלול. גם על התוואי שהוקצה להקפות, שהובלו על ידי נהג המירוצים הישראלי אלון דאי ועל ידי מדריך הנהיגה ליאור לוי מ"דרייב ארט" אפשר היה לקבל טעימה, ולו קטנה על הפוטנציאל של המסלול.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
מכוניות שראויות למסלול ראוי, ויש לנו עכשיו אחד כזה/רונן טופלברג

עם אורך כולל של 2.1 קילומטרים ורוחב שנע בין 12 ל-15 מטרים מדובר במסלול המירוצים הראוי לשמו היחיד בישראל. הוא מבהיר לגמרי שאת השניים האחרים זה בפצאל וזה בערד, על שלל מגבלותיהם, כמו אורך, רוחב, תוואי, שינויי גובה ואיכות סלילה - אפשר לכנות "מסלולים" רק בהרחבה נדיבה של המושג.

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
אלון דאי, ביקור של אלוף מקומי/רונן טופלברג

לצד ישורת אחת ארוכה ועוד תשע פניות שונות שמייצרות מסלול מהיר ומהנה, יש לו גם חלק עם פניות המשלבות שינויי גובה מאוד מאתגרים. אמת, שעל התוואי שהנדס און יעקבסון היה קשה לשחרר את מלוא הפוטנציאל של שלל מכוניות ה-AMG שהועמדו לרשותנו, אבל כדי לקבל מושג בנוגע למה שניתן לעשות על המסלול הזה - יצאנו עם המון תקווה לעתיד.

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
ירין שטרן שנוהג עבור יצרנית מכוניות המירוץ הישראלית Griiip כבר בחן אותן על המסלול/רונן טופלברג

אז מכוניות פורמולה 1 כנראה לא נראה על המסלול בבאר שבע, אולם הוא בהחלט יכול לארח סבבי מירוצים בליגות של פורמולה 3, פורמולה רנו, מירוצי מכוניות סאלון ועוד. סבב נוסף שעשוי להתארח כאן הוא של יצרנית מכוניות המירוץ הישראלית Griiip, שהנהג הרשמי שלה ירין שטרן נכח באירוע.

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
אספלט טרי שמכוניות הספורט של AMG היו הראשונות לחנוך/רונן טופלברג

יש עתיד?

הצל המרכזי שמעיב על כל האופוריה ששטפה את הבאים בשערי המסלול, נוגעת למציאות העגומה של המודל הכלכלי של מסלולי מירוצים בעולם. למעט קומץ מסלולים בכירים, רוב מסלולי המירוצים המקצועיים, מתקשים מאוד להצדיק את קיומם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במדינה שחונת ספורט מוטורי. אלא אם כן בעליו עלו על פיצוח כלכלי שלא מוכר לאדם.

המיקום המדברי שלו אולי יהפוך אותו לאטרקטיבי בחודשי החורף עבור קבוצות שירצו לערוך בו מבחנים. אבל המרחק מאירופה ומבסיסי הקבוצות לא ממש תורם פה. הוסיפו על כך את העובדה שלפי מה שאני מכיר, המסלול אינו צפוי לפעול בשבתות - אני מקווה מאוד שאת החוויה המהנה במכוניות ה-AMG נזכה לעבור בהזדמנויות רבות נוספות, ולא לראות אותו הופך לכזה שחולות המדבר ושיחי הקוכיה ההודית המתגלגלים ברוח יעשו עליו יותר הקפות מכלי רכב.

על המסלול בבאר שבע עם AMG. רונן טופלברג,
אפשר לצאת במחולות? עם המון אופטימיות - כן/רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully