ב.מ.וו סדרה 5 לא תזכה כנראה למתיחת פנים מקיפה בעתיד הנראה לעין, כעת כשאנחנו מתקרבים במהירות לשנת הדגם הבאה. אולם, אין זה אומר שהיא לא ראויה לקבל טכנולוגיות חדישות תחת מכסה המנוע, ובמיוחד נוכח התעצמות התחרות מקרב אודי, מרצדס ושתי היפניות לקסוס ואינפיניטי, שמתחזקות בהדרגה בחודשים האחרונים (לקסוס אף חידשה את ה-GS ההיברידית כזכור, ואינפיניטי הציגה את ה-M35 ההיברידית).
ב-2012 תשווק הבווארית עם סדרה 5 עוד שלושה מנועים חדשים שיגדילו את צמיחתה בסגמנט הסלוניות, שניים מהם בנזין ואחד דיזל. יתר חטיבות הכוח תשודרגנה קלות עם הספקים משופרים בגרסאות קיימות (550 ו-535), וכן תתווספנה טכנולוגיות הקרנה לתא הנוסעים שתקלנה על השימוש במערכות הרכב המוכרות, וכן מערכות שימושיות במערכת הניווט ומעטפת הבטיחות.
יחידת הכוח הירוקה והמעניינת ביותר לשוק האירופי תהיה ה-520 דיזל מחטיבת 'אפישנטדיינמיקס', הנמכרת כ-520D. לזו הספק מרבי של 184 כ"ס ו-38.9 קג"מ ב-1,300 סל"ד והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות דרך תיבה ידנית שישה הילוכים ועד מהירות מרבית של 231 קמ"ש. צריכת הדלק שלה היא גולת הכותרת כמובן, כאשר הנתונים הרשמיים מורים על ממוצע משולב של 22.2 ק"מ לליטר, ורמת פליטת פחמן דו חמצני (CO2) של 119 גק"מ. לשם השוואה, טויוטה פריוס עם מנוע היברידי פולטת 98 גק"מ.
בגזרת מנועי הבנזין מציינת ב.מ.וו את ה-520i ו-528i החדשות. לראשונה ביניהן מנוע בנפח 2.0 ל' בעל תפוקה מקסימלית של 184 כ"ס ו-28.1 קג"מ ב-1,400 סל"ד, ואילו החטיבה הבינונית בסדרה לה מנוע זהה (ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו משופר) מספקת כ-245 כ"ס ו-35.9 קג"מ. את המיאוץ ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-6.3 שניות (6.4 באוטומטית לה שמונה מהירויות), מהירותה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש והיא וצורכת בממוצע כ-14 ק"מ לליטר.
מיבואנית ב.מ.וו לישראל חברת קמור, נמסר לוואלה! רכב כי מנועי סדרה 5 החדשה צפויים להגיע ארצה במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה, על פי המפרטים הבאים:
מנועי בנזין:
520 (4 צילינדרים, 1997 סמ"ק, טורבו, הזרקה ישירה, וולווטרוניק, 184 כ"ס).
528 (4 צילינדרים, 1997 סמ"ק, טורבו, הזרקה ישירה, וולווטרוניק, 245 כ"ס).
530 (6 צילינדרים, 2996 סמ"ק, וולווטרוניק למעשה 528i הנוכחית בשינוי שם).
שאר הדגמים ללא שינוי.
בנוסף, בהזמנה מיוחדת, דגמי הדיזל החדשים:
520 (4 צילינדרים, טורבו, הזרקה ישירה, 1995 סמ"ק, 184 כ"ס).
525 (4 צילינדרים, 2 מגדשי טורבו, הזרקה ישירה, 1995 סמ"ק, 218 כ"ס).
530 (6 צילינדרים, טורבו, הזרקה ישירה, 2993 סמ"ק, 258 כ"ס).
535 (6 צילינדרים, 2 מגדשי טורבו, הזרקה ישירה, 2993 סמ"ק, 313 כ"ס).
עוד חדשות בוואלה! רכב
כנסו לדף הפייסבוק שלנו
מנועים חדשים לב.מ.וו סדרה 5
9.10.2011 / 16:02