וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס GS החדשה נחשפה

ירון אדרי

22.8.2011 / 7:20

אחרי סדרת רמזים, לקסוס GS החדשה נחשפת רשמית. היא השתפרה בכל מובן ולו רק כדי להביס את הגרמניות במגרש הביתי

הדור הבא של מכונית הסלון של לקסוס נחשף רשמית. אחרי שחזינו במכונית התצוגה והטיזר, לקסוס GS נחשפת במלוא הדרה במסגרת תערוכת מכוניות היוקרה האמריקנית בפבל ביץ'. מיד לאחר שתסיים את שירותה בארץ היעד העיקרית, גם הקהל האירופי יוכל לחזות בה במסגרת תערוכת פרנקפורט 2011.

כפי שכבר ראינו, לקסוס GS שומרת על עיצוב החזית שהוצג עם מכונית הקונספט LF-Gh, אולם היא עושה זאת באופן מתון יותר בכל הקשור לחלקה האחורי (סנפירים ודיפיוזר אחורי מועילים גם בתחום האווירודינמי). הדור הרביעי של לקסוס GS מבוסס על פלטפורמה משופרת של הדור היוצא. אולם, הרצון להציג מכונית דינמית כאלטרנטיבה למתחרות מגרמניה, גרם למתכננים להקשיח את שלדתה ולחזקה היכן שאפשר, כאשר בחלקה האחורי נעשו שינויים גדולים יותר כדי שזו תוכל להכיל את המתלה הרב-חיבורי החדש שתוכנן לה.

לקסוס GS נחשפה כשבחזיתה מנוע V6 בנפח 3.5 ל' המפיק 306 כ"ס ב-6,400 ו-38.2 קג"מ ב-4,800 סל"ד. לזה משודכת תיבת שישה הילוכים אוטומטית ונתוניה מציגים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ו-230 קמ"ש מרביים. לא נמסרו פרטים אודות צריכת דלק ופליטת מזהמים, אולי מפני שגרסה היברידית (450h) שתושק אף היא בקרוב תענה על צרכיהם של שוחרי הסביבה האמידים. עוד תושק גרסת בסיס GS 250 וכן גרסת ספורט GS-F שתיחשף ככל הנראה בתערוכת לוס אנג'לס בחודש נובמבר מלווה במנוע V10 חדש.

דור חדש של מכונית יוקרתית חייב להציג קפיצה מדרגה גם בתא הנוסעים, משהו שגם לקסוס ניסתה לעשות. על פי התמונות וההבטחות, לצד חומרים באיכות גבוהה (עור ועץ), נעשו שינויים לשיפור הנדסת האנוש בעמדת הנהג וכן להנעמת זמנם של שאר הנוסעים מלפנים ומאחור. תא המטען לא הוזנח והוא מציע נפח גדול ב-25 אחוזים מבעבר.

עוד בתא הנהג רשימת אבזור ארוכה הכוללת לראשונה בקרת אקלים חכמה המתעלת אוויר רק לכיוון המושבים המאוכלסים, מערכת שמע בסראונד 5.1 (או 7.1 בגרסאות המאובזרות יותר), מסך 12.3 אינטש ועוד. רשימת הבטיחות מרשימה אף היא וכוללת 10 כריות אוויר (כולל הגנה על ברכי הנהג והנוסע לצידו וכריות צידיות למושב האחורי), אופציה למערכת קדם תאונה נעזרת רדאר, מערכת ראיית לילה, תצוגה עילית, מערכת לניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב ועוד. לקסוס גאה לספר גם על מערכת מבוססת מצלמת אינפרא אדום המסוגלת להביא לבלימת הרכב באם ישנו חשש לתאונה ועיני הנהג אינן מביטות קדימה.

חשיפתה של לקסוס GS החדשה תימשך בחודש הבא במסגרת תערוכת פרנקפורט כאמור. תחילת הייצור צפוי לחודש האחרון של השנה כאשר מסירות תחלנה בתחילת 2012. אלינו היא תגיע בחודש מרץ בדגם ה-GS 250 וגרסת ה-450h ההיברידית תגיע במאי. ה-350 לא מתוכננת להגיע לישראל בשלב זה..

לקסוס GS. אתר יצרן
לקסוס GS/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully