סדרה 1 החדשה תחזק את שורותיו של הדור השני עם גרסת ה-M135I - כאן בתמונות עדיין כדגם ראווה. המכונית תשובץ כאחות-על לקומפקטית העממית של ב.מ.וו, כאשר חטיבת M נטעה בה את מיטב השכלולים הטכנולוגיים שיתרמו לביצועים חסרי פשרות. ה-135 תכלול בין היתר אופציה למערכת הנעה כפולה (X דרייב) פרט להנעה אחורית, ואולי אפילו מנוע דיזל גמיש. כיצד מתארים אותה ב.ב.מ.וו? "סימביוזה אידאלית בין ביצועים לשימושיות, תוך ניצול מלא של כושר ההנדסה של חטיבה M", כך מצהירה היצרנית.
ה-135 חולקת את מרבית תכונותיה ומכלליה עם ה-1M, ועל כן תחת מכסה המנוע שוכנת יחידת כוח משותפת (N55) בנפח 3.0 ל' טורבו (טווין סקרול) ששה צילינדרים, עם הספק משוער שינוע בין 300-330 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. משקל של כ-1.5 טונות, אמור לסייע לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתום 4.8 שניות, ל-200 קמ"ש ב-17 שניות, ועד מהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
יתר השיפורים מודגשים ביכולת הניהוג והופעתה החיצונית; מערכת מתלים ספורטיבית, בלמים מוגדלים ותחפושת חיצונית שלא מותירה ספקות באשר לזהותה ומקום מוצאה. על המדף הקוסמטי חישוקים בקוטר 18 אינטש של חטיבה M, ערכת פליטה גדולה יותר כוללת דפיוזר אחורי - אגב תהיה ערבה מאוד לדברם לחדי השמיעה (שמעדיפים להשתיק את מערכת הבידור), ועוד תוספות מטעם חטיבת הספורט.
ב.מ.וו עדיין מגדירה את המכונית כקונספט, ייתכן משום שזו הופעתה הרשמית הראשונה וחלק מהפרטים הטכניים לא הושלמו במלואם (כמו למשל האם תהיה גם גרסת חמש דלתות בעתידה). יחד עם זאת, לא נותר הרבה מרווח לניסויים נוספים, ולכן יש להניח שזו תהיה כמעט שווה לגרסת הייצור שתצא לאור לקראת הקיץ, לאחר תערוכת ז'נבה. באודי בכל אופן דרוכים כבר כמה חודשים, עם ה-RS3 החדשה. הוט-האץ', השלב הבא בעימות.
עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל
התשובה של ב.מ.וו לאודי RS3
26.2.2012 / 10:45