לא פעם אנו מקבלים דיווח על תאונת דרכים שבה הנהגים, בחוסר תשומת-לב - או מיומנות לקויה, רומסים את דוושת ההאצה במקום את הבלם ופוגעים חלילה בעוברי אורח או בכלי-רכב בסביבתם. עד כה, השימוש בחיישני נסיעה לאחור נתן מענה חלקי לתופעה המסוכנת על ידי הרחבת שדה הראייה בתנאי ראות מוגבלים. ואולם כעת, מגיע שלב נוסף פרי פיתוח ניסאן, שעשוי לצמצם את הסכנות בצורה משמעותית.
המערכת -Emergency Assist for Pedal Misapplication, מבוססת על פלטפורמת חיישני הקרבה המותקנים ברכבי ניסאן. ארבע המצלמות מנטרות את האובייקטים בסביבת המכונית באמצעות גלאים חכמים, והמחשב מעריך באיזו מהירות מותר לנוע בבטחה באיזור שמעובד על ידי המחשב כ"סגור תנועה". כך לדוגמא, אם הרכב חונה בין קירות והנהג לוחץ על המצערת בעוצמה, הבקרה מנטרלת את כוח המנוע בפעולת חירום מהירה מאוד, ובולמת את פעולת ההנעה בין אם קדימה או אחורה.
הבכורה למערכת הבטיחותית תעשה ברכב שאינו נמכר במחוזותינו אלגרנד MPV, מוביל נוסעים גדול ושימושי שנבחר לחנוך את המערכת ביפן בשל מימדיו והשימוש התכוף שלו בציי רכב. הוא נכלל במיזם "מגן בטיחות" של היצרנית היפנית אשר מקדם בשנים האחרונות מגוון של מגנוני ראייה לכלי-רכב בהם נרשמה ירידה במעורבות בתאונות דרכים. מתי נראה את הבקרה במכוניות נוספות ועממיות? כנראה שכבר בעוד כשנה-שנתיים, אך ייתכן שמותג היוקרה איפיניטי יקבל את המערכת עוד קודם לכן.
עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
טכנולוגיה ובטיחות בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל