אודי A3 החדשה הגיעה לישראל, כך מוסרת היום (ראשון) היבואנית 'צמפיון מוטורס'. מכונית הפרמיום הקומפקטית והחשובה תחל להמכר במחוזותינו אחרי שינויים מהותיים שעברו על הדגם בדור השלישי שלו (ובכלל בקרב חטיבת פולקסווגן) כולל עיבוד על פלטפורמת הקונצרן המודולארית MQB המשרתת את כלל המשפחה, לרבות פולקסווגן גולף דור שבע. בשלב ראשון, תוצע אודי A3 בישראל במרכב שלוש דלתות.
ה-A3, אותה בחנו לפני כמה חודשים, מתהדרת במידות ממוצעות לקבוצה ונותרת קרובה בפרופורציות ובעיצובה לדגם היוצא. אורכה מקצה אחד לשני עומד על 4.23 מ', רוחבה 1.77 מ' (תוספת קלה של 2 ס"מ) גובהה 1.41 ובסיס הגלגלים הוגדל בשני סנטימטרים וחצי ל-2.61 מ'. במסגרת חידוש איבריה, אודי הורידה ממשקלה 75 קילוגרמים ואף הגדילה את נפח תא המטען ב-15 ליטרים ל-365 ל' ועד 1,365 ל' בקיפול השורה השנייה.
שני המנועים שיעמדו לרשותה בפעימה הראשונה יהיו בנפח 1.4 ל' ו-1.8 ל', שניהם שייכים לדורות המעודכנים בפולקסווגן (הפחתת תצרוכת בנזין וקיזוז בפליטת דו-תחמוצת הפחמן). המנוע הבסיסי לו 1.4 ל' טורבו מעביר לגלגלים הקדמיים 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-20.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד. הוא מאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות וצורך כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (יצרן).
מנוע ה-1.8 ל' טורבו חזק יותר ב-60 כ"ס לערך מהאחות הבסיסית, וזה מציע 180 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות, המהירות המרבית היא 232 קמ"ש וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 16 ק"מ לליטר. שני המנועים בהיצע משודכים לתיבות הילוכים 'אס-טרוניק' להן שבעה יחסי העברה.
אודי A3 תוצע בישראל ברמת גימור אחת 'אטרקשן' וכן רמת מפרט משודרגת תחת חבילת 'שארפ' המותאמת לכל אחת מהגרסאות בתמורה ל-25 אלף שקלים נוספים. כסטנדרט, כוללת 'אטרקשן' את ממשק ה-MMI המשופר (גם בנגישות ותפריטים על גבי מסך 6 אינטש), כניסות USB ו-AUX, דיבורית בלו-טות', בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד לנהג ועוד. ברמת הבטיחות שבע כריות אוויר וכל בקרות היציבות והבלימה המוכרות.
מחירה של אודי A3 החדשה בישראל יחל ב-162 אלף שקלים לגרסת 1.4 ל', ועד 183 אלף שקלים עבור הבכירה בסדרה.
נהיגה ראשונה באודי A3 החדשה
פורום הרכב הגדול בישראל
אודי A3 החדשה בישראל
11.11.2012 / 13:34