האיור המוקדם להונדה סיוויק טורר סטיישן, לא עושה חסד עם הדבר האמיתי על במות שוויץ. הטורר שמוצגת בימים אלה בתערוכת ז'נבה נראית דרוכה כמו רקטה, מעוצבת כמכונית תיור תחרותית ומזמינה מבטים. רק שיוכה לסגמנט "סטיישן" מכורח הגדרתה, מבהיר על מה בדיוק מדובר כאן. ואולם, ישנו דיווח חם שהמרכב השימושי לא יהיה רק לצרכי מטלטלין בלבד אלא יזכה למנה לוהטת של ביצועים חורכי אספלט בקרוב.
להונדה לא הייתה מכונית סטיישן בינונית בהיצע שלה עשרות שנים. הגישה לפלח זה באירופה אמנם לא הייתה חסומה בפניה, אך היא העדיפה להתמקד בגרסה הקומפקטית המבוקשת ומהדורות הסדאן העולמיות שנמכרות כמובן גם כאן בישראל.
הטורר סטיישן עדיין מתוארת בפי הוגיה כרכב ראווה, אבל אפשר בהחלט לשמוט את התואר הזמני ולהכתיר את הקונספט כמכונית סדרתית לכל דבר, להוציא הפשטה של מספר רכיבים מסוימיים בפגושים בשני צדדיה.
המתחרות הישירות שלה בקבוצה זו יגיעו מחזית משותפת ומכל העולם. לטויוטה יש כיום בשורותיה אוריס סטיישן, סקודה תגיב כהרגלה עם האוקטביה, יונדאי CW, פורד פוקוס טורר וגם רנו מגאן. הגישה דומה, נפח תא המטען עד 1,600 ל', אך העיצוב לעומת זאת נותן יתרון קל להונדה שמאמצת (לעתים בהגזמה) הופעה חיצונית של חללית.
סדרת המנועים תהייה מגוונת מאוד, ותפורה לכמה קהלי יעד. גרסת הלחם והחמאה לאירופה תצויד במנועי ה-i דיזל של הונדה בנפח 1.6 ל' ו-120 כ"ס לערך. גרסה שנייה תהיה משותפת ל-CR-V עם 2.2 ל' ואילו מנועי הבנזין שישרתו אותה (1.4 ו-1.8 ל') מקורם בגרסת הסדאן.
הבשורה היותר מעניינת בהקשרה, נוגעת לגרסת "טייפ R" ספורטיבית. זו מאותתת על דו-קרב אפשרי מול פורד פוקוס ST סטיישן, שעה שבהונדה רומזים על מנוע בעל תפוקה מרבית של כמעט 300 כ"ס.
המכונית תיוצר, כמו הרבה מכוניות של הונדה, במפעל סווינדון הבריטי לקראת 2014. הונדה מעריכה שמכירותיה יהוו נתח של כ-20 אחוז מסך מסירות הונדה סיוויק. גורלה בישראל, טרם הובהר.
עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב