צילום: קובי ליאני
על רקע המשך צמיחת פלח הסופרמיני בישראל עם נתח של 28.6 אחוז משוק הרכב בארץ, מיצובישי משיקה בפעם הראשונה בישראל מכונית קטנה העונה לשם ספייסטאר. אם שם זה נשמע לכם מוכר, זה משום שבשנות התשעים הציעה מיצובישי מיניוואן תחת שם זה.
מיצובישי מצהירים שבתכנון הדגם, הספייסטאר תוכננה להיות מכונית קטנה בממדיה החיצוניים, גדולה בממדיה הפנימיים, עם משקל גוף קליל (865 ק"ג) ואווירודינמי (0.27 cd), כדי ליצור פוטנציאל חיסכון גדול בדלק (3.4 ליטר ל-100 ק"מ) וכמובן מחיר רכישה נמוך לצרכן.
בחזיתה של המיצובישי הקטנה, נמצא מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שמפיק 80 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן 10.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד. עם תיבת הילוכים רציפה, היא תגיע ל-100 קמ"ש תוך 12.6 שניות ומשם למהירות מרבית של 176 קמ"ש.
ממדיה הקטנים שאמורים להקל על התמרון העירוני (רדיוס סיבוב של 4.5 מטר) נמתחים על פני אורך של 371 ס"מ, רוחב של 166.5 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגליה עומד על 245 ס"מ, מה שעשוי להבטיח מרחב פנימי גדול יותר אפילו מזה של מאזדה 2. תא המטען, כפי שמקובל בקבוצה זו, מציע 235 ליטרים צנועים בנפח.
מחיריה של הספייסטאר ברמת אבזור 'אינבייט' עם תיבה ידנית ומנוע 1.0 ליטר (71 כ"ס) יעמוד על 69,900 שקל, בעוד רמת 'אינסטייל' עם מנוע 1.2 ליטר (3 צילינדרים) ותיבה רציפה תעלה 10,000 שקלים יותר, אך תציע בנוסף חישני אורות, חישני גשם, חלונות כהים ועוד, אך ללא חיבורי בלוטות' במערכת השמע.
מבחן מקיף למיצובישי ספייסטאר החדשה תמצאו בוואלה! רכב בקרוב.
עוד על מיצובישי בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? קבלו מבחן דרכים
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל