שלושה חודשים אחרי שחשפה סיטרואן את הפיקאסו C4 החדש, מציגה החברה הצרפתית את המהדורה השימושית ביותר במשפחה הנעימה - גרנד פיקאסו. כמו בדורות הקודמים, הגרנד פיקאסו מוסיף עוד שורת מושבים בחלק האחורי ומעט תאי אחסון נוספים על פניו האח הקטן, אך מתייצב על מידות מכובדות יותר.
הגרנד פיקאסו מבוסס כאמור על פלטפורמה מודולארית מסדרת EMP2. משמעות הדבר, התאמה להיקפים שונים על פי הצורך, כך שגם מכוניות מסגמנט קטן יותר תהיינה יכולות לחלוק רכיבים עם כל קו הדגמים.
בזכות הפלטפורמה הגמישה, סיטרואן הגדילה את בסיס הגלגלים ב-11 ס"מ בהשוואה לגרנד פיקאסו הקודם, כך שהוא עומד כעת על 2.84 מ'. הוא גם קל יותר ב-110 ק"ג תודות לשימוש חלקי בחומרים כמו אלומיניום קל וחזק ברצפת המכונית. נפח תא המטען מציע 700 ל' ללא קיפול המושבים, ועד 2.75 מ' אורך פנימי לאחסון חפצים בקיפול כל השורות.
סדרות המנועים של גרנד פיקאסו מתחילות בשלב ראשוני עם מנועי הדיזל מחטיבת ה-Hdi, כולל גרסת e-Hdi עם 115 כ"ס וצריכת דלק של כ-24 ק"מ לליטר, אולם סביר שבמקביל לכך היא תעדכן אותו עם מנועי הבנזין המסורתיים, בין אם VTi או THP, בהספקים שינועו בין 120 ל-155 כ"ס, בחיבור אל תיבות אוטומטיות, או רובוטיות (חד מצמד) ששה הילוכים (לא ידוע כרגע אילו גרסאות תשווקנה בישראל).
מבחינה חיצונית ופנימית, הוא פותח על מבנה הטכנו ספייס של גרסת ה-5 מושבים, וגם בתא הנוסעים סיטרואן שומרת על הנדסת אנוש מרווחת בלי הרבה רעש מול העיניים, צגים גדולים וברורים לקריאה (7 אינטש במרכז), 12 אינטש אופציונאלי בטכנולוגיית HD מגע, והגג הפנורמי המרשים.
סיטרואן תציג את שני הדגמים בתערוכת פרנקפורט הקרובה, כאשר מחירו של הגרנד C4 פיקאסו יעמוד באירופה על כ-20 אלף יורו (100 אלף שקלים לפני מס). לישראל, צפוי להגיע לישראל במחצית השניה של 2014
עוד הרבה על סיטרואן בוואלה! רכב
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו הוצגה
27.6.2013 / 7:52