מוקדם יותר השנה חשפה וולוו מתיחת פנים רוחבית לכמה דגמי ליבה של המותג, אך בו בעת החל המפעל המרכזי בשוודיה לפתח סדרת מנועים מעודכנת שתסייע לנורדים ליצור בידול טכנולוגי הכרחי מבריתות קודמות עם פורד, עימה היא חולקת מגוון מהמנועים הנוכחיים.
הפרטים הראשונים אודות המנועים פורסמו ממש בימים אלה, ולפי הנתונים הרשמיים תהיינה המכוניות של וולוו חזקות הרבה יותר מבעבר, חסכוניות ונקיות יותר. המנוע הבסיסי והחשוב ביותר בוולוו יהיה ה-2.0 ל' טורבו T6 שנכלל במסגרת מנועי וולוו DRIVE-E. ליחידת הכוח הזרקת דלק ישירה, מגדש טורבו משולב סופרצ'רג'ר ובקרת ניהול חכמה.
ההספק המרבי יעמוד על 302 כ"ס ו-40 קג"מ, ובשידוך אל תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדישה, אשר מחליפה את תיבת הדאבל קלאץ' של פורד (פאוורישפט, פורד גטראג), תאיץ המכונית ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בלבד. התיבות פותחו על ידי חברת אייסין היפנית, ותהיה גם אופציה לתפעול מנופים מגלגל ההגה.
המנוע השני במשפחה, ה-T5, מופחת כוח ל-241 כ"ס ו-35 קג"מ. וולוו בחרה ליחידה זו שימוש במגדש טורבו בלבד, אך עדיין מדובר בביצועים מעולים ושיפור בעקומת המומנט ביחס לדגם היוצא: 0-100 קמ"ש ב-6.4 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. על פי היצרן, צריכת הדלק שלו תעמוד על כ-16 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופליטת דו תחמוצת הפחמן היא 144 גק"מ.
לאירופים תהיה גם אופציה למנוע דיזל D4 מתקדם לצד מנועים שיתחילו ב-120 כ"ס ויגיעו עד 240 כ"ס. הכוח בדגם המרכזי יעמוד על 181 כ"ס ו-41 קג"מ, מה שיאפשר לה להגיע ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ולהחזיר כ-20 ק"מ לליטר בממוצע. במערכת ההנעה מותקנת טכנולוגיית ה-i ART, אשר מנצלת כל מזרק דלק בנפרד (2,500 באר) להפקת עוצמה, במקום שימוש בחיישן לחץ אחד במסילה המשותפת.
טכנית, רוב המנועים דומים בגודלם, ועשויים אלומיניום ומשקלם יהיה נמוך כדי לשמור על צריכת דלק שפויה וביצועים מחמיאים לכלל הדגמים. זאת ועוד, החברה הסקנדיבית נערכת לחנוך את אחד הדגמים הפופולארים ביותר שלה אי פעם בדור שני, ה-XC90 שצפוי להופיע באמצע השנה הבאה.
לישראל יגיע קו המנועים החדש במהלך 2014.
עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב
משפחת המנועים החדשה של וולוו
3.10.2013 / 8:48