וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו מרעננת את צי המכוניות

וולוו מבצעת חצי אוברול קוסמטי וטכנולוגי על גבי ששה דגמים ביניהם ה-S60, רכב הפנאי XC60 וכן ה-S80, ומכינה את מחליף ה-XC90 לשנה הבאה

לא פחות מששה דגמים מרעננת וולוו, החל מ-S60 ועד S80, במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים לחלק גדול מכלי-הרכב שברשותה. היצרנית השוודית שנתמכת בשנים אלה על ידי חברת הרכב הסינית ג'ילי, מאותתת כי בכוונתה להתחזק בכל הסגמנטים ולסיים את 2013 בתנופה, עת היא מסיימת פרק נוסף של שפת העיצוב במכוניותיה.

הדגם היחיד שאינו מאוזכר במתיחת הפנים הינו הקרוסאובר הוותיק XC90, המיוצר למעלה מ-10 שנים וטרם זכה להחלפה רשמית, להוציא מתיחת פנים חלקית לפני כשנתיים וקונספט מאויר אשתקד. על פי כלי-התקשורת בבריטניה, מתוכנן לו יורש במהלך השנה הבאה על פי הנוסח של דגמי וולוו המחודשים. מדובר באחד מכלי-הרכב הנמכרים ביותר של וולוו בכל הזמנים, ועל כן נדרשת וולוו לנקוט במשנה זהירות בהצגת דור חדש. פרטים נוספים אודותיו ייחשפו בתערוכת פרנקפורט.

וולוו S60. אתר יצרן
וולוו S60 לאחר מתיחת פנים/אתר יצרן

וולוו XC60, S60, V60

סדרת ה-60 של וולוו חודשה כמעט לחלוטין ב-2010 וביצעה קפיצת מדרגה, אולם התירוץ לסיבוב נוסף נובע בין היתר מהתיישנות דגם ה-XC60 שלמעשה מאז 2008, לא קיבל ולו שדרוג אחד משמעותי שיאריך את שהותו.

במסגרת מתיחת הפנים, זוכה ה-XC60 למראה נקי יותר, חף מהפרעות על הגוף ויוצע במרקם אחיד ללא פסים מושחרים בגרסאות המוצעות. באמצעות שינויים אלה, בולטים יותר בתי התאורה בחזית, מאחור, וכן יצטייד במערכת פליטה מרשימה יותר.

תא הנוסעים עודכן לפי קווי המתאר של V40 החדשה, וזה יהיה משותף לכל הדגמים בסדרת המשפחה והפנאי. וולוו העתיקה את מבנה הקונסולה המלא, כולל לוח המחוונים החדש בעל התאורות הכפולת, ומערכת השמע לה צג TFT חדש, וכלה בניווט והתפריטים המשופרים המעניקים לנהג ולנוסע נגישות קלה יותר למידע. בדומה לקו הנקי החיצוני, גם בחלל הפנים נוכחת אווירה אלגנטית עם תיחום של פסי כרום סביב הבקרות בחזית, וכן שילוב של מושבים נוחים יותר בחלק מהדגמים.

ל-S60 ול-V60 שינויים קצת פחות דרמטיים, אם כי וולוו בהחלט מקדמת את גרסת הפלאג-אין ההיברידית של הסטיישן הספורטיבית בכל האמצעים האפשריים. גם ה-S60 עטופה במראה זורם יותר בשני הקצוות וקבינה מועתקת מה-V40. ל-S60 תהיינה שלוש אפשרויות כיול לשלדה: דינאמי, פור-סי (Continuously Controlled Chassis Concept), וגרסת ה-R דיזיין המסורתית לחובבי הנהיגה.

בקו המנועים של ה-S60 ושות' אין שינויים גדולים בלוגמות הבנזין (T4 ו-T3 עם 180 ו-150 כ"ס בהתאמה), אולם בסדרת הדיזל מנוע ה-D2 לו 115 כ"ס מפחית כמה אחוזים בשיעור צריכת הסולר ויעמוד על ממוצע של 25 ק"מ לליטר בשידוך לתיבת ששה הילוכים ידנית, בעוד פליטת דו תחמוצת הפחמן יורדת ל-106 גק"מ.

מנועי ה-D5 וה-D4 של ה-XC60 עם 163 ו-215 כ"ס בהתאמה, יחזירו בממוצע כ-18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת עם תיבות ידניות. הגרסה ההיברידית של ה-V60 מצוידת במנוע 2.4 ל' עם קרוב ל-280 כ"ס ו-60 קג"מ, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ופליטת דו תחמוצת הפחמן מתחת ל-50 גק"מ.

מעטפת הבטיחות של הדגמים המחודשים כוללת מעתה, מלבד בקרת 'סיטי סייפטי', אופציה למערכת זיהוי הולכי רגל, כפי שנחנכה לראשונה ב-V40. בקרה זו משלבת בלימה אוטומטית במקרה של פריצת הולך רגל לכביש, לצד המנעות מהתנגשות בכלי-רכב במהירות של עד 31 קמ"ש.

גם מנגנון ה-BLIS, המפקח על שטחים מתים מסביב לרכב שודרג בשלוש המכוניות, ויכול לעקוב אחר עצמים בחזית הרכב המהווים סכנת התנגשות במרחקים של עד 70 מ'. עוד בתפריט הבטיחותי: תאורה אדפטיבית מתחלפת לפי תנאי הדרך, תאורה מתכווננת לפי זווית ההפנייה והפשרה מהירה של קרח מהזגוגית הקדמית.

וולוו XC60. אתר יצרן
וולוו XC60/אתר יצרן

S80 ו-XC70

מכונית הדגל של וולוו, ה-S80, על כל מרכביה השימושיים כמו ה-XC70 וה-V70 תזכה לרענון קל הרבה יותר מהדגמים האחרים. וולוו מתכננת כבר כמה שנים להחליף את מכונית הסאלון הבכירה שלה ולכן בשלב זה תהיה זו הפעימה האחרונה שלה לקראת בכורת הדור השלישי.

ב-S80 קשה להבחין ולנתח אילו מאפיינים קוסמטיים הוסרו או התווספו, אך לפי וולוו היא קרובה יותר בזהותה החיצונית ל-S60 ול-V40 על מנת ליישר קו עם המשפחה. על פי תיאורי החברה, הפגושים מלפנים ומאחור "נמתחו" על מנת לשוות לה מראה דומיננטי נמוך ורחב יותר ובתא הנוסעים עוד אופציות לריפודי עור מהודרים מספק בלעדי בסקוטלנד, למי שבאמת חסר משהו במגילת המפרטים. באגף הביצועים, גם ה-S80 תוצע בשתי גרסאות כיול: דינאמי ופור-סי, וקשת המנועים זהה לחלוטין לסדרות ה-60.

כל הדגמים המחודשים של וולוו יערכו הופעת בכורה רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה. טרם נמסרה תגובת היבואנית לישראל 'מאיר' על מועד השקתן של המכוניות בישראל.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully