יו"ר פיאט-קרייזלר, בעל הבית של אלפא רומיאו, סרג'יו מרקיונה, הכריז לאחרונה על תכנית חומש שתחלץ את המותג האיטלקי מהבוץ, בפעם הרביעית בתקופת כוהנתו. על פי ההתכנות, אלפא רומיאו תכנס לתכנית שיקום בת חמש שנים במסגרתה תרחיב משמעותית את שורותיה, תייצר מכוניות הרבה יותר מהנות לנהיגה ותנגיש את הדגמים לצעירים. איך כל זה זה יקרה? עם לא מעט סיוע מהצד האמריקני מסתבר.
מלבד אלפא רומיאו מיטו וג'ולייטה, האלפא החדשה ביותר שתחבור להיצע הדגמים היא ה-4C קופה מוגבלת הייצור, שצפויה להגיע גם לישראל בחודשים הקרובים. בינתיים, מרקיונה אומר שהם "עובדים קשה" ומוסיף כי עד סוף הרבעון הראשון של 2014 יוכלו לשרטט במדויק אילו דגמים יצטרפו למשפחה. "נעצב אותה מחדש והתוצאות תהיינה בהתאם", כך אומר לכלי התקשורת באיטליה.
אחד הדברים שעלו לאחרונה על הפרק הוא שימוש בהנעה אחורית, אלא שלא מדובר בפיתוח של אלפא אלא טכנולוגיה שתגיע ממותגי דודג' וקרייזלר, כולל הפלטפורמות. המתקפה על ב.מ.וו סדרה 3 וחבורתיה תחל עם מכונית מנהלים ספורטיבית שתירש את מקומה של ה-159 תחת השם ג'ולייה (שנדחתה שוב ושוב ב-4 השנים האחרונות), ממנה תייצר אלפא גם גרסת סטיישן וקרוסאובר בינוני במרכב דמוי קופה, שעשוי גם להתחרות בסדרה 5GT החדשה.
בשלב זה, עולה כי הזחנת המותג הניבה תוצאותה הרסניות במיוחד על האיטלקיה: המותג מסר רק 51 אלף כלי רכב בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ירידה של מעל 54% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. האם מרקיונה יצליח למנוע את המפלה? ימים יגידו.
עוד הרבה על אלפא רומיאו
כך היו"ר ישקם את אלפא רומיאו
4.11.2013 / 9:33