החיבור המשפחתי העממי בין שלוש חטיבות הבית של פולקסווגן, במסגרת זו פותחה אפ!, סקודה סיטיגו וסיאט מיי, מתמקד בדגמים המכוונים לתוואי העירוני ולפקקים. גרסאות ספורטיביות או מהדורות אופנתיות מעולם לא היו על הפרק בשל עלויות הפיתוח, אבל תנאים אלה לא פוסלים את המעצבים מלהביט מעבר לקו הנורמטיבי, כמו למשל במקרה של סקודה שהחליטה לנסר לסיטיגו את הגג ולכנותה: "סקודה סיטיג'ט".
בסקודה מציגים את סיטיטג'ט בתערוכת המשופרות ב-Wörthersee שנפתחת באוסטרי מחר (28 במאי) לצד כל המשפחה הגריעינית. אולם סביר להניח, שליד מפלצות עוצמתיות כמו אודי קלאבספורט לה כ-500 כ"ס, הסיטיג'ט נראית כמו רכב שינוע. ובכל זאת, מדובר בפלח מאוד פופולרי באירופה (וגם בישראל כמובן) ולכן מידת ההשקעה בה קצת יותר משמעותית מכפי שנדמה.
אז ראשית כל, כפי שניתן לראות, סקודה הסירה את הגג והתקינה מעטה בסגנונה של פולקסווגן גולף קבריולה, וכן בעטה החוצה את שני המושבים מאחור. השיינויים המבניים תוצאתם תקרה קדמית (זגוגית) מוטה כלפי מכסה המנוע בחדות, מרכב נמוך יותר, ודלתות קופה קצרות. קורות ה-B בעצם הוסבו למעין כלוב הגנה למקרה התהפכות, והן מחוזקות היטב למרכב ומעניקות גם קשיחות. גוון משולב, צמד מפלטים, ספוילר אחורי קטן וחישוקים גדולים משלימים את החבילה החיצונית למראה יוצא דופן.
ההופעה הקרבית, למרבה הצער, לא תורגמה גם למנת כוח משופרת. סקודה ממשיכה להשתמש בסיטיג'ט במנוע ה-3 צילינדרים הבסיסי עם 70 כ"ס בחיבור לתיבת 5 הילוכים ידנית. טכנולוגיה זולה שמנפקת ביצועים רגילים: 0-100 קמ"ש ב-13.2 שניות ועד 162 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק תנוע באיזור ה-18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
סקודה לוקחת יותר סיכונים בזמן האחרון (ע"ע אוקטביה CC), וייתכן שמכונית כמו סיטיג'ט לא תיפול תחת מונחים בדיוניים. מצד שני, נדרש כאן אישור משולב של כלל הקונצרן, כך שנשאיר את הסיטיג'ט בינתיים בגדר רעיון חמוד, אבל קצת מופרך.
עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב