וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דלתות קופה: סקודה ויז'ן C

סקודה עולה לליגה הבכירה ומציגה מכונית דמוית קופה עם 5 דלתות ומנוע 1.4 ל' מותאם להנעה בגז טבעי דחוס. מכונית סדרתית? אולי ב-2015

סקודה ויז'ן סי. אתר יצרן
סקודה ויז'ן C. קופה 5 דלתות עם יומרה ספורטיבית/אתר יצרן

המסר החשוב ביותר שפרסמה סקודה לקראת הצגת הויז'ן C החדשה, מכונית 5 דלתות דמוית קופה, נמצא בין השורות של אחד מיוזמי המכונית המהודרת מצ'כיה: "העיצוב של מכוניות סקודה תופס מקום חשוב יותר מאי פעם בשורות המותג. זה מראה את החיוניות והעוצמה של החברה", כך ציין. "העיצוב של סקודה הפך להיות אקספריבי, דינמי ואמוציונלי", סיכם.

ניתן היה להמר שדברים מסוג אלו יאמרו מטעם יצרנית מאיטליה, אלא שמדובר ביצרנית רכב שצברה את הונה ובנתה את תדמיתה על ידי שיווק מכוניות עממיות סופר שימושיות שעיצוב אטרקטיבי נמצא בתחתית סדר העדיפויות עבורה. אולם, הויז'ן C, בהחלט מסמנת תפנית בחשיבת המותג הוותיק, ואם היא תכנס לרוטציה של סקודה בשנת 2015 (התחזית מדברת על תחילת 2016 כנראה), היא תקרא תגר על מרצס CLA בין היתר. ועימותים אלה, כלשעצמם, מורים על הכוון אליו שואפת החטיבה החשובה של פולקסווגן.

מהצד הטכני, הויז'ן C נבנתה כמו כל דגם חדש של פולקסווגן על פלטפורמת ה-MQB המודולארית המשרתת את פולקסווגן גולף, והיא תשובץ איפשהו בין האוקטביה לסופרב והרבה מעל דגמים כמו הראפיד או היטי (גם במחיר). סקודה שקלה בתחילת הפרוייקט לייצר אוקטביה קופה, אבל פזלה למרכב שונה מסיבות פרקטיות. כך או כך, העיצוב החיצוני דומה מאוד לאוקטביה הקלאסית, אבל אם מביטים על עיבוד הקונספט מהחלק האחורי, בולט מאוד הדמיון לדגמי אודי ספורטבק, בהם ה-A7 או ה-A5.

מתחת למכסה המנוע התקינה סקודה מנוע ניסיוני לצרכי תצוגה. לזה נפח של 1.4 ל' עם אפשרות לשילוב אקולוגי באמצעות גז טבעי דחוס (CNG). סקודה טוענת שצריכת הדלק במכונית הראווה עומדת על נתון מרשים של 25.6 ק"מ לליטר בחיבור לתיבת הילוכים רובוטית. מנוע זה לא יגיע כנראה לפעימה הראשונה של הרכב, שכן בסקודה יתפרו לאוקטביה ויז'ן C את צי המנועים המוכר, לרבות גרסת RS ספורטיבית עם 220 כ"ס.

האוקטביה ויז'ן C תגיע לייצור בעוד כשנה וחצי לערך, ועד אז היא תחבור לעוד שני רכבי פנאי חדשים, פביה חדשה ועוד.

עוד הרבה על סקודה בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully