מתקפת דגמי דוקאטי החדשים אינה פוסקת. אחרי הסטריטפייטר, הפניגאלה והמונסטר 1100 אבו, מגיע תורה שלמשפחת ההיפרמוטארד להתחדש. שלושה אופנועים בקבוצה זו נחשפו בסוף שנת 2012 במסגרת תערוכת מילאנו וכעת הם מגיעים לישראל. הדור השני להיפרמוטארד התחדש לגמרי עם שלדת צינורות חדשה, מנוע חדש וחזק מבעבר וגם שלל מערכות אלקטרוניות לשיפור יכולותיו ורמת הבטיחות.
שלדת הצינורות החדשה של ההיפרמוטארד (34 מ"מ) שומרת על המבנה הרזה של הדור הקודם, אך מכילה כעת מכל דלק מוגדל ל-16 ליטר (תוספת של 4.6 ליטר) כדי להגדיל את טווח הרכיבה בין תדלוקים. מלפנים מוצאים מזלג של קיאבה (43 מ"מ ומהלך של 170 מ"מ) ומאחור זרוע חד צדית מאלומיניום ובולם יחיד של זקס. יחד עם חישוקים קלים וצמיגי פירלי דיאבלו רוסו 2, ההיפרמוטארד החדש שוקל 175 ק"ג לפני נוזלים.
מנוע הטסטה-סטרטה 11 החדש שהותקן בו (מקורר נוזל, 4 שסתומים לצילינדר) מגיע בנפח של 821 סמ"ק וזה מפיק 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד (15 כ"ס יותר מדגם ה-1100 היוצא) וכן מומנט של 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד. זאת הודות לשימוש ביחס דחיסה גבוה של 12.8 ל-1, על ידי שינוי קדח (88 מ"מ, 7 פחות מבעבר) ומהלך הבוכנה (67.5 מ"מ, 6.3 יותר מבעבר). המנוע גם קיבל מערכת ניהול יניקת אוויר חדשה שמסייעת להפחית באופן משמעותי את פליטת המזהמים. גם תכיפות השירות למנוע זה הוארך לכדי פעם ב-15,000 ק"מ.
שלוש גרסאות היפראקטיביות
ההיפרמוטארד החדש מוסיף גם מערך שלם של אלקטרוניקה הגנתית וזו כוללת הקרת אחיזה עם 8 מצבי התערבות (בתוספת לניתוק מלא), מערכת ABS מתקדמת (Bosch ABS 9MP) עם מספר מצבי פעולה ועוד. מחירו של ההיפרמוטארד הבסיסי יעמוד על 105,000 שקל.
ההיפרמוטארד מגיע גם בגרסת SP ספורטיבית שמקבלת שורה ארוכה של שדרוגים לשיפור חוויית הרכיבה. אלה כוללים מתלי מרזוקי בעלי כוונון מלא שמאפשרים הגדלת מרווח הגחון וזווית ההטיה לכדי 47.5 מעלות, שלושה מצבי תפוקת כוח (110 כ"ס אגרסיבי, 110 כ"ס מתון, 75 כ"ס לתנאים חלקים), צמיגי דיאבלו סופר קורסה SPI, חישוקים קלים יותר, מגן בוץ קדמי וכיסוי מנוע מסיבי פחמן, משאבת בלם משופרת, מושב ייעודי ועוד אשר מורידים את המשקל ב-4 קילוגרמים. מחירו של זה נקבע על 133,000 שקל.
הדגם השלישי במשפחה הוא ההיפרסטראדה. אופנוע זה לוקח את האופי השובב של ההיפרמוטארד ומתעל אותו לכיוון התיורי כדי ליצור מעין "בייבי מולטיסטרדה". גם הוא מקבל את שלושת מצבי תפוקת כוח המנוע והמערכות האלקטרוניות לבטיחות, אך מוסיף תיקי צד חדשים פריקים המציעים נפח של 50 ליטר וכן ארגז עליון בנפח 31 ליטר, מעמד מרכזי לחנייה, כידון מוגבה ב-20 מ"מ ומשקף חזית לשיפור זרימת האוויר מסביב לרוכב. כמו כן, המושב שונה והורחב כדי להתאים לרכיבות ממושכות (גובהו 85 ס"מ או 83 ס"מ) ונוספו ידיות אחיזה למורכב ושני שקעי 12 וולט. המתלה הקדמי של ההיפרסטראדה משתמש במזלג קיאבה הפוך 43 מ"מ עם מהלך של 150 מ"מ, והמתלה האחורי מורכב מבולם זקס יחיד עם כיוון שיכוך החזר וכוונון הידראולי עם מהלך גלגל אחורי של 150 מ"מ. המשקל כולל של האופנוע עם ציוד התיור המלא הוא 181 ק"ג. מחירו של זה נקבע על 117,000 שקל.
מ'ליגל' היבואנית נמסר כי בתקופת ההשקה תינתן קסדת דוקאטי בשווי של 5,000 שקל במתנה לכל הרוכש את אחד מדגמי ההיפרמוטארד.
מבחן לדגמי דוקאטי החדשים תמצאו כאן בוואלה! רכב בקרוב מאוד.
עוד על דוקאטי בוואלה! רכב
קונים אופנוע חדש? קבלו מבחן דרכים
"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל