וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך דרמטי: הותאם רשיון הרכיבה לתקן האירופי

התקנה החדשה תכלול כלים עד 47 כ"ס בקטגורית A2 שתהיה הדרגה המרכזית במקום A1, ותאפשר רכישת אופנועים משוכללים יותר ובטיחותיים

ימאהה xp500. אתר יצרן
קטגורית A2, עד 47 כ"ס כמו באירופה במקום 33 כ"ס/אתר יצרן

בשורה חשובה לרוכבי הדו גלגלי בישראל: תקנה חדשה של משרד התחבורה שהותאמה לתקן האירופי ותכנס לתוקפה החל מה-1 ביולי, תאפשר לרכוש כלים מתקדמים ובטיחותיים יותר הכוללים גם מערכת ABS בדרגת רישיון ביניים. זאת בעקבות השלמת המעבר מתקן מיושן של עד 33 כ"ס (שבוטל) ל-47 כ"ס בקטגוריית A2 שתעמוד מעתה כדרגה האמצעית (במקום A1 שתהיה רמת בסיס עד 14.9 כ"ס), ונתפרה ביחס ישיר לקריטריונים באירופה. כלומר, מי שהיה בידיו עד כה רשיון בסיסי ישאר בדרגה זו, ומי שהיה מוגבל ל-33 כ"ס, יהנה מתוספת של עוד 14 כ"ס לגבול דרגת הרשיון החדש, שיקרא מעתה A2.

לבשורה זו משמעויות גורליות על בטיחות, איכות ותמורה למחיר, שכן הרוכבים בישראל המתינו שנים ארוכות לביצוע הרפורמה שתקנה להם את היכולת לרכוש אופנועים חזקים ומתקדמים. באירופה נכנסה התקנה לתוקפה עוד בינואר 2006, אולם בישראל נפער פער מהותי שהרחיק מהישג ידם של רבים כלים דו גלגליים בעלי תכונות עדיפות בהרבה על אלו שהוגבלו בהספקם ל-33 כ"ס, ומהם נעדרה גם מערכת למניעת נעילת גלגלים בין היתר, כפי שצויין.

בין האופנועים שנכללים בקטגוריה נמנה למשל את קוואסאקי נינג'ה 300, אופנועי ה-500 סמ"ק החדשים של הונדה ועוד רבים שיגיעו לארץ בעקבות השינוי בתקנה.

שוק הדו-גלגלי התכווץ באופן משמעותי בשנים האחרונות מאז הייקור בתעריפי הביטוח שהחלו לטפס בשנת 2009. ייתכן מאוד שתקנה זו תהיה בדיוק זריקת המרץ לה זקוק הענף שסובל בשנים האחרונות מהדלדלות וגסיסה. השאלה היא, כיצד תגבנה רשויות המס וחברות הביטוח, אם בכלל.

עוד הרבה על דו גלגלי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully