כשנה לאחר שנחשף ה-VFR800F, הונדה חונכת היום (רביעי) דגם חדש במשפחת הקרוסוברים שלה, ה-VFR800X. כמו שניתן להבין משמו, דגם ה-X מבוסס על מכללים משותפים רבים עם דגם ה-X, לרבות שלדה ומנוע, אך עם ההבדלים המתבקשים.
דגם ה-X מזקיף את הרוכב בתנוחת הרכיבה על ידי שימוש בכידון גבוה יותר וכן מגדיל את מרווח הגחון על ידי שימוש במתלים בעלי מהלך ארוך יותר מאלה המותקנים בדגם התיור. 25 מ"מ נוספים למזלג מלפנים ו-23 למהלך הזרוע האחורית. גם המנוע זוכה לעדכונים קלים שלטענת הונדה נועדו להגביר את המומנט בטווח הביניים של הסל"ד ולהגברת ההספק בסל"ד הגבוה. הונדה מצהירה כי מנוע ה-V4 בנפח 800 סמ"ק שמותקן כאן יפיק 104 כ"ס ב-10,250 סל"ד.
בהמשך, דגם ה-X יציע כסטנדרט מערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים כשמלפנים הוא יצויד בצמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ שננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים בעלי ארבע בוכנות. הצמיגים מגיעים במידות קונבנציונאליות של רוחב 120 מ"מ מלפנים על חישוק אלומיניום יצוק בקוטר 17 אינץ' מלפנים ורוחב של 180 מ"מ מאחור.
הונדה מציעים בדגם זה גם בקרת אחיזה עם שני מצבי התערבות (לא כולל מצב כבוי לגמרי) למניעת סחרור הגלגל האחורי בהאצה. כמו כן, המושב יציע מספר רמות גובה, חימום לידיות ב-5 רמות, פנסי לד מלפנים ומאחור ואף כיבוי אוטומטי למאותתים לאחר ביצוע פניה.
ה-VFR800X יגיע אל אולמות התצוגה באירופה בחודש דצמבר. טרם התקבלה תגובת יבואנית הונדה לשראל אודות מועד הגעתו החזוי.
עוד על הונדה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל
הונדה חושפת: VFR800X
10.9.2014 / 15:03