קשה לפגוש היום אנשים שדעתם אינה חלוקה לגביי רנו קליאו. 25 שנים על הכביש עשו את שלהן לטוב ולרע. זו מכונית שהצליחה מצד אחד לצבור הרבה מחמאות בזכות יכולותיה ועיצובה, ומצד שני גרמה לבעליה להתחרט על הרגע שרגלם דרכה בסוכנות. יתרה מכך, מי שהעז לפזול גם לגרסאות הספורט (172, RS) לעתים שילם על כך ביוקר ביציאה ממרכזי השירות. צריך לציין עם זאת, כי ברנו ספגו מפולת תדמיתית גם מהליקויים שפקדו את רנו מגאן וסניק, אבל נדמה שמתישהו באמצע העשור הקודם החברה הצרפתית הבינה שאי אפשר להמשיך ולייצר כלי-רכב נחותים וחייבים להחזיר את אמון הנהגים.
הדור השלישי של הקליאו שיצא ב-2005 היווה את הקדימון לרפורמה החיונית. רנו השתמשה בפלטפורמה של ניסאן נוט כדי לייצר רכב גדול משמעותית מהקליאו B, כך שהמרווחים צמחו באופן דרמטי, וכך גם גופה החיצוני שקיבל צורה חצי-מיניוואנית (לפחות במדד הגובה). היא צדה את עיניהם של כל עיתונאי הרכב באירופה, ואלה הכתירו אותה למכונית השנה ב-2006. רנו החליטה בהתאם לפרופורציות החדשות שהקליאו חייבת להציע מגוון רחב של אפשרויות, כך שלמרות תא נוסעים פשוט למראה, יש יגידו עירום, ציידה אותה אפילו בכניסה ללא מפתח. הקליאו ספורט RS שהתחמשה במנוע 2.0 ל' עם 197 כ"ס השאירה את כל המתחרים הרחק מאחור. דור 3 זכתה למתיחת פנים יחידה ב-2009, ולאחר 4 שנים הוחלפה בקליאו הנוכחית.
תעודת זהות:
אורך: 4 מ', רוחב: 1.72 מ', גובה: 1.49 מ', בסיס גלגלים: 2.41 מ'. משקל: 1,150 ק"ג. מכל דלק: 55 ל'. תא מטען: 288 ל'.
מנועים (בארץ בלבד, להוציא RS):
1.6 ל': 110 כ"ס, 15.4 קג"מ. 0-100 קמ"ש ב-12 ש', מהירות מרבית 186 קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת: 13 ק"מ לליטר.
1.2 ל': 75 כ"ס, 10.7 קג"מ ב-4,250 סל"ד, 0-100 קמ"ש ב-13 ש', מהירות מרבית 167 קמ"ש, צריכת דלק ממוצעת: 16.7 ק"מ לליטר.
תיבות הילוכים: ידנית 5 מהירויות, אוטומטית 4 מהירויות.
מחירי חלפים וטיפולים: ( באדיבות רשת מרכזי השירות לרכב 'הילוך שישי' )
בש"ח, כולל מע"מ:
30,000 - 800.04 שקלים
60,000 - 1,295.64 שקלים
90,000 - 3,683.96 שקלים
120,000 - 2,177.10 שקלים
מחירי חלפים בש"ח, כולל מע"מ:
מכסה מנוע 3,593
דלת קדמית: 3,743
דלת אחורית ימין: 3,385
דלת אחורית שמאל: 3,320
פנס אחורי ימין: 634
פנס אחורי שמאל: 312
פנס ראשי: 1192
מכסה תא מטען: 4,233
דיסקיות בלם: 341
מגן קדמי: 1647
מגן אחורי: 1,147
דבר המומחה:
"הצרפתיות של היום, אלה לא הצרפתיות של פעם", כך אומר הרי אוחיון מרשת מרכזי השירות לרכב 'הילוך שישי' - סניף באר יעקב, מורשה רנו. "הרנו קליאו, כמו גם המגאן 2, כבר מציעות רמת אמינות טובה. הקליאו מגיעה בשתי גרסאות מנוע, 1,600 סמ"ק אוטומאטית עם תיבת DT0 הזהה לרנו מגאן 2, וגרסה ידנית עם מנוע בעל נפח של 1,200 סמ"ק. בדומה להרבה רכבים בקטגוריה, הקליאו נמכרה בעיקר לשוק הפרטי, בעיקר למשפחות צעירות ורווקים צעירים שחיפשו רכב קטן ושימושי. בגדול, הרנו קליאו בהחלט אמינה, כולל תיבת ההילוכים האוטומאטית, ואנחנו לא חווים תקלות רבות, לא במרכב ולא במנוע". עוד מוסיף אוחיון, כי "יצרני הרכב הצרפתיים קובעים בדייקנות את טבלת הטיפולים, כך שיש לבצע את הטיפולים בזמן, ולא "לסחוב" קילומטראז' '".
בדיקה, ככל בדיקת רכב משומש שעבר מספר ידיים, חייבת להיעשות במקצועיות, במיוחד במכוניות צרפתיות שמפתחות אלרגיות לכל מיני תחלואות במזרח התיכון. "בקניית רנו קליאו כרכב משומש, מומלץ לבדוק שהוחלפה רצועת התזמון. היא בדרך כלל דורשת החלפה לאחר 90,000 קילומטרים, ונוטה להתייבש לאחר מכן", מדגיש אוחיון. לכך הוא מוסיף, כי "רכיב נוסף שמומלץ לבדוק בקניית קליאו משומשת הוא וסת לחץ השמן, שנוטה להחזיק כ-20,000 עד 30,000 קילומטרים כשהרכב חדש ואז דורש החלפה. מעניין שלאחר שהרכיב מוחלף בפעם הראשונה, אותו רכיב מחזיק לאחר מכן גם 200,000 קילומטר".
רוב בעלי הקליאו, בעיקר אלה מהשנתיים האחרונות, לא חווים ליקויים משמעותיים. ובכל זאת, יש לשים לב לרעשים מהבולמים ומערכת הבלימה ולבדוק היטב איפה בוצעו כל התיקונים והטיפולים הסדירים. היא לא יקרה לאחזקה, אך גם לא זולה במיוחד בקרב קבוצת הסופר מיני (ע"ע טבלת חלקים וחלפים).
מחירים (לפי מחירון יד 2):
קליאו דור 3 נחשבת, לפי הסטנדרט הנוכחי, למכונית ששרדה היטב את משעולי הזמן. דגם משנת 2006 עם מנוע 1.6 ל' יגבה מכם כ-30 אלף שקלים לערך, ואילו הדגמים שהגיעו לאחר מתיחת הפנים, החל מ-2009 נעים באיזור ה-50 עד 60 אלף שקלים, בכפוף לרמת האבזור.
מנוע ה-1.2 ל' הצטרף למשפחה המקומית ב-2011, כשכאן נקבע המחיר על כ-45 אלף שקלים. רנו קליאו, 1.6 ל' 'קומפורט' אוטומטית מ-2012 מוצעת למשל בכ-82 אלף שקלים, בעוד העותקים האחרונים בשנת 2013 יכולים להתייצב בגזרת ה-85 עד 92 אלף שקלים למנוע 1.6 ל' אוטומטי, ו-60 אלף שקלים ל-1.2 ל' ידני בחבילת 'אקסטרים'. למרבה הפלא, ולמרות מיצובה הבסיסי מקבלים בקרת שיוט, מחשב דרך ומגביל מהירות כסטנדרט (לא דבר של מה בכך בכלי רכב מוזלים), אבל נעדרים ממנה חלונות חשמליים מאחור (בהחלט לא "דיל ברייקר" לטעמנו).
בנוסף לאלה, לקליאו גם מערך הגנה מרשים, שמתחיל עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, בלימה וכמובן 5 כוכבי ריסוק במסגרת מבחני Euro-Ncap.
איזה דגם לבחור?
בחירה זו מותנית בדרישות הנהג ובסוג הנסיעות. מוטב יהיה לעלעל בקליאו משומשת שלאחר מתיחת הפנים (2009 ומעלה) כנקודת התחלה. מנועי ה-1.6 ל' (110 כ"ס) מספקים ביצועים לא רעים, אולם צריכת הדלק אינה מרשימה והתיבה האוטומטית מרגישה עתיקה. הבחירה המומלצת, וודאי שנוכח מחירי הדלק ובזכות התוספות, תהיה גרסת ה-1.2 ל' הידנית, שמחיריה זולים, תכונותיה בהחלט משביעות רצון והבונוס הוא לגימת בנזין שפויה, שנעה בין 17 ק"מ לליטר מחוץ לעיר ומסתכמת ב-13 ק"מ לליטר בערים הפקוקות.
הרי אוחיון: "הקליאו אמנם לא מאובזרת במיוחד, אבל כרכב למשפחה צעירה, או למי שמבקש להתנייד ברכב קטן ושימושי, הקליאו היא מכונית אמינה וטובה, שנסחרת במחירים אטרקטיביים בשוק המשומשות, ומתאימה למי שמחפש תמורה שימושית ואמינה למחיר."
מבחן: ידניות וזולות רנו קליאו מול סקודה פביה (2012)
עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל