וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה עונה: תאונות עם הולכי רגל

14.12.2012 / 7:30

אחוז הנפגעים הגבוה בקרב הולכי-רגל מחייב את המשתמשים בכביש לנקוט במשנה זהירות. עו"ד אלעד שור, מומחה לדיני תעבורה עונה על שאלות חשובות בנושא

אתמול עצר אותי שוטר בטענה כי לא אפשרתי להולך רגל לחצות בבטחה במעבר חצייה. השוטר אמר לי כי אקבל בדואר את הדו"ח. למה עלי לצפות?

תשובה: באם לא אפשרת להולך רגל לחצות במעבר החצייה תוך כדי שגרמת לו סיכון הרי שניתן לרשום לך דוח הזמנה למשפט. יש לבדוק האם אכן סיכון זה בא לידי ביטוי בדוח אשר נכתב לך ולא בא לידי ביטוי בדוח אשר נכתב לחברך. אם הדבר לא בא לידי ביטוי הרי שמדובר בפגם ראייתי.

קיבלתי דו"ח הזמנה למשפט בכל שלא נתתי זכות קדימה להולך רגל על מעבר חצייה תוך שעקפתי את הולך הרגל והמשכתי בנסיעתי. המשפט קבוע לעוד חודשיים. כמו כן קיבלתי הזמנה לשימוע בפני קצין. מה צפוי באותו שימוע?

תשובה: בעבירה מסוג זה קיימת לקצין משטרה סמכות לפסול את הנהג ל-30 ימים. מדובר בפסילה לתקופת צינון המכונה פסילה מנהלית. אם זומנת לשימוע בפני קצין משטרה ולאחר השימוע החליט הקצין לפסול את רישיונך ל-30 ימים, ביכולתך להגיש לבית המשפט לתעבורה בקשה לביטול הפסילה המנהלית. כשיקבע מועד לדיון בבקשה תוכל לעלות טענותיך. במעמד הבקשה בית המשפט בוחן את עברך התעבורתי, את מסוכנותך לעוברי הדרך, בחינה ראשונית של חומר הראיות ונסיבותיך האישיות בבחינה מצומצמת.

בהנחה וריציתי את 30 הימים במלואם, האם בסופו של יום, כאשר אגיע לבית המשפט ייתחשבו ב-30 ימים אלה כאשר יגזרו את דיני?

תשובה: בית המשפט רשאי להטיל עליך פסילה נוספת וכמו כן הוא רשאי לקזז מהפסילה את 30 ימי הפסילה אשר ריצית.

לפני יומיים נסעתי בשכונת מגורים המרובה במעברי חצייה, השעה הייתה 2:00 בלילה ולכן נסעתי במהירות המותרת במקום אשר אומנם הייתה יחסית גבוהה אך עדיין מותרת. לפתע התפרץ לי לכביש הולך רגל בריצה במעבר חצייה. הולך הרגל הבחין בי ועצר את חצייתו ונתן לי לעבור. שוטר ש

תשובה: נהיגתך התבצעה בשכונת מגורים באיזור מרובה מעברי חצייה ועל כן נדרשת לנסיעה זהירה יותר גם שמדובר בשעת לילה מאוחרת. עם זאת, לא ניתן להתעלם כי מדובר בהולך רגל אשר התפרץ בריצה לכביש. על מנת לתת מענה לתשובה מורכבת זו יש לבחון את כל חומר הראיות ולראות האם ניתן יהיה לבסס על פיו הרשעה. ככול שהתגלעו פגמים בחומר הראיות, הדבר עלול להוביל לזיכוי מהעבירה ולחילופין להסדר טיעון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נסעתי ביחד עם חבר, כל אחד ברכבו הפרטי, וכשהתקרבנו למעבר חצייה לא נתנו זכות קדימה להולך רגל. שוטר שהיה במקום רשם לשנינו דוח. לי נכתב הזמנה למשפט ואילו לחברי ניתן קנס 500 שקלים. כיצד ייתכן הדבר ?

תשובה: באם לא אפשרת להולך רגל לחצות במעבר החצייה תוך כדי שגרמת לו סיכון הרי שניתן לרשום לך דוח הזמנה למשפט. יש לבדוק האם אכן סיכון זה בא לידי ביטוי בדוח אשר נכתב לך ולא בא לידי ביטוי בדוח אשר נכתב לחברך. אם הדבר לא בא לידי ביטוי הרי שמדובר בפגם ראייתי.

מה לגבי הולך הרגל האם גם הוא חייב חובת בזהירות?

ככל, כל המשתמש בדרך חייב בחובת זהירות. מעבר החצייה הינו מקום מבצרו של הולך הרגל ועל כל נהג רובצת חובת זהירות מוגברת שעה שהוא תקר למעבר חצייה. עם זאת הולך רגל חייב בחובות אחרות למשל: חצייה במעברי חצייה, ציות לרמזורים ועוד.

לאתר של עו"ד אלעד שור
עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully