וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: למבורגיני הורקאן

למבורגיני הורקאן יורשת את הגייארדו ונושאת בקרביה מנוע עם 610 כ"ס ותאיץ עד מהירות מרבית של 325 קמ"ש. בכורה בדטרויט

בטוויסט מפתיע (אולי לא - תלוי אם אתם קשובים להדלפות לרשת), למבורגיני החליטה שמחליפתה של הגייארדו הפופולרית לא תקרא קבררה כי אם הורקאן. כמיטב המסורת האיטלקית, קרויה מכונית העל החדשה מבולוניה על שם שור שהשתתף במלחמות השוורים לפני למעלה מ-100 שנים באליקנטה ספרד, ונחשב על פי דפי ההיסטוריה לאגדה בפני עצמה - בדיוק כפי שהם מצפים מהאקזוטיקה החדשה.

ההורקאן נכנסת לנעליים גדולות, שכן הגייארדו שמשך כהונתה ארך 10 שנים, הייתה הנמכרת ביותר בתולדותיה של למבורגיני, כשהיקף המסירות הסתכם ביותר מ-14 אלף יחידות. ההורקאן תהיה גדולה אך במעט מהגייארדו, כבדה ממנה ב-10 ק"ג בסך הכול (כ-1.4 טון) ושלדתה המשותפת ל-R8 החדשה עשויה שילובים של סיבי פחמן ואלומיניום כדי לשמור על משקל נמוך מצד אחד וקשיחות מבנית מצד שני עבור יכולתה התחרותית. בלמבורגיני מודים שהגייארדו החלה להראות את גילה מול מתחרות כמו פרארי 458, ועל כן ההורקאן מייצגת את פסגת הטכנולוגיה של היצרנית, לפחות בייצור סדרתי.

בקרביה של הלמבו החדשה מנוע V10 בנפח 5.2 ל' עם הספק מרבי של 610 כ"ס ב-8,250 סל"ד ו-56.9 קג"מ המושגים מטווח של 6,500 סל"ד. בלמבורגיני מדגישים כי מערכת הזרקת הדלק החדשה, או ה-“Iniezione Diretta Stratificata” משפרת משמעותית את זמינות הכוח וגמישות החטיבה, אך בו בעת מפחיתה גם את תצרוכת הדלק.

את העוצמה תעביר לכל הגלגלים תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים( Lamborghini Doppia Frizione) מתופעלת מגלגל ההגה. בסיועה, מאיצה ההורקאן ל-100 קמ"ש ב-3.2 ש', ל-200 קמ"ש ב-9.9 ש', ומהירותה המרבית תעמוד על 325 קמ"ש. המנוע עומד בתקני יורו 6 כמובן וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-8 ק"מ לליטר (בהנחה שאתם אחרי ארוחת צהריים). בנוסף לכך, לנהג אפשרות לבחור בין מספר מצבי כיול: סטרדה, ספורט וקורסה, כל אחד בעל מאפיינים נהיגה שונים המשפיעים ישירות על תגובת ההיגוי, המצערת והמתלים.

על העיצוב חתומים מתכנני למבורגיני אוונטדור, כך שהדמיון ביניהם גדול, וכך גם בתא הנוסעים. ההורקאן מאובזרת היטב עם מושבי עור ואלקנטרה, מסך תצוגה ראשי בגודל 12.3 אינטש והכול באיכות מוקפדת וגבוהה, מדגישים במותג האיטלקי. לבחירת הלקוח מספר שילובי צבעים קלאסיים, בהם צהוב, לבן, אדום, אפרפר ועוד.

החברה הבונולנזית לא מפרסמת מחירים רשמיים, אך ההערכות הן שעלותה באירופה תעלה על 180 אלף יורו, כשבתחילת 2014 תחשפנה גרסאות נוספות, בהן ספיידר, גרסת הנעה אחורית, סופרלגרה ועוד. את הבכורה הרשמית היא תעשה בדטרויט בחודש הבא, ולאחר מכן נפגוש אותה על אדמת שוויץ בתערוכת ז'נבה.

למבורגיני הורקאן. אתר יצרן
למבורגיני הורקאן/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully