וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני גייארדו: הסוף

את הגייארדו הוותיקה שיוצרה במשך 10 שנים תירש בקרוב למבורגיני קבררה, שתפתח עידן חדש במותג האיטלקי

עוד פרק משמעותי בענף הרכב הגיע השבוע לסיומו. למבורגיני נפרדה אמש (שני) באופן רשמי מהגייארדו, מכונית העל האיטלקית. כנהוג בקרב סדרות שנכנסות לדפי ההיסטוריה, הארוע החגיגי תועד בפני מצלמות בקצה קו הייצור של הדגם במפעל הבולונזי בסנטה אגתה עם מהנדסי המכונית והפועלים. בשנה הבאה, תחשוף למבורגיני את מחליפתה של הגייארדו, למבורגיני Cabrera.

הגייארדו, שנחשפה ב-2003 במסגרת תערוכת ז'נבה, מוכתרת עם סיום דרכה ללמבורגיני המוצלחת ביותר אי פעם (לפחות מבחינה מסחרית). למבורגיני מכרה 14,022 עותקים מהגייארדו לאורך עשר שנות פעילות, שהם כמעט מחצית מכמות המכירות הכללית של למבורגיני מאז שהחלה לייצר כלי רכב ב-1963.

למבורגיני גייארדו, מכונית אחרונה (2013). אתר יצרן
למבורגיני גייארדו, מכונית אחרונה (2013)/אתר יצרן

למבורגיני הרחיבה את משפחת הגייארדו קופה בשנת 2005 עם גרסת ספיידר, ולצד מרכב זה הוסיפה לא פחות מ-32 וריאציות שונות, בהן ה-LP570-4 סופרלגרה, סקודרה קורסה, סופר טרופאו, טריקולור, וכן מהדורה נדירה על שם נהג המבחן של החברה, ה-LP 550-2 ולנטינו בלבוני לימיטד.

את הגייארדו המקורית ב-2002 עיצב לוק דנקוול הבלגי שהתחיל את דרכו בפיג'ו (היום מכהן כראש מחלקת עיצוב בנטלי), ולאחריו לקח את הפיקוד על הגייארדו מעצב העל האיטלקי ג'יוג'ארו. הגייארדו היא קרובת משפחתה של אודי R8, והיא צוידה עם מנועי 5.0 ל' ו-5.2 ל' V10 בהספקים שנעו בין 520 ל-570 כ"ס (תלוי בגרסה), בחיבור לתיבות ידניות או אוטומטיות תחרותיות 6 הילוכים. גרסת הסופרלגרה היא המהירה ביותר, עם נתון רשמי של כ-325 קמ"ש ו-0-100 קמ"ש ב-3 שניות.

הדגם האחרון שירד מפס הייצור הוא ה- LP 570-4 Spyder Performante שנטבל בגוון 'רוסו מאדים'. מחירו באירופה עומד על כ-300 אלף יורו (מיליון וחצי שקלים).

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully