וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי קליפורניה עושה כבוד

סדנת קהאן הרכיבה מלתחה אלגנטית לפרארי קליפורניה, כמחווה למעצבי העבר, מסלולי המירוץ ולנהגי ההווה. מהדורת מונזה SA עולה לכבישים

בהשוואה לשלל סדנאות שיפורים מהוקצעות, המיתוג של חברת קהאן שהוקמה ב-2003 על ידי מהנדס ממוצא הודי, אפזל קהאן, משתקף בעיני רבים כחומר הקרוב ביותר לסדנת בית של יצרן מבוסס, לפחות עבור מי שמעדיף תוצר לא גרמני (והבריטים לא סלחנים גדולים). כל המכוניות בקרב המתחם זוכות לטיפול טכנולוגי מקיף על ידי מהנדסים בכירים, ולכן אינן מקושטות בהגזמה או מבזות את זהות הרכב המקורי. הרכב החדש ביותר בהיצע הוא פרארי קליפורניה, שבא כעת לעשות כבוד לאופנה איטלקית.

בקהאן מבקשים לחדד כבר בעלון המכירות, שאין פה מקרה של הפרת זכויות יוצרים. המכונית הוכתרה אמנם פרארי קליפורניה SA, בדיוק כשם שפרארי משתמשת במיתוג הזה במכוניותיה (599) כהומאז' לבית המעצבים של פינינפרינה, אלא שבקאהן הוסיפו את הכיתוב 'מונזה אדישן' כדי להמנע מחיכוכים משפטיים מול מרנאלו.

פרארי קליפורניה משתמשת במנוע מרכזי-קדמי בנפח 4.2 ל', כשהתפוקה המרבית עומדת על 460 כ"ס ב-,7,750 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים מאחור דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד מתופעלת מגלגל ההגה. זו מאפשרת למכונית לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ועד מהירות מרבית של 310 קמ"ש.

נשמע מספיק לא? גם מבחינת קהאן אין פה ממש צורך לחולל מהפכות שיגרעו מהסוס הצוהל, ועל כן בתחום ההנעה הוא מציע עלייה קלה בהספק שנאמדת בין 20 ל-30 כ"ס, על ידי טיפול קל בסעפות היניקה והפליטה וכיול עדין של מחשב ניהול המנוע.

קוסמטית, ותחת המעטה הקלאסי שלה, רשימת האפשרויות הרבה יותר רחבה. וכאן, ניתן לבחור בין עשרה גוונים שונים, שלושה דיפונים לתא הנוסעים, מערכת שמע משופרת (באמת צריך מוזיקה עם מנוע כזה?), חישוקים שנעים בקוטר שנע בין 21 ל-22 אינטש, ואולי הכי חשוב – מערכת מתלים שתוכננה על ידי הסדנה ומגיעה עם תוכנה לשיפור בקרת המשיכה של המכונית.

המחיר הרשמי לחבילות אינו יודע, ובגדול, כפוף לשינויים שתבקשו לבצע בפרארי קליפורניה. אולי ביום מן הימים – וכנראה שהוא לא רחוק כפי שנדמה, נוכל באמת לדעת איך מרגישה על כביש ישראלי אקזוטיקה איטלקית מודרנית. בינתיים, נשבץ את קהאן ברשימת המועדפים שלנו.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully